Jump to content

Bladelius Gondul


Miles

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Det va rackarns tungt för en CD-Spelare :o

Vægt er ikke det samme som kvalitet. Egentlig ærgeligt, at vægt vægtlægges :D så højt. Det får nemlig nogle gange fabrikanter til at isætte jernplader i apparaterne forskellige steder, og grunden er, at apparatet skal veje mere. Det sælger nemlig.

Faktisk er jern ikke godt for lyden, selv om det har nogle skærmende egenskaber.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma

Det är transporten som är avvibrerad med någon sorts vibrationsdämpning.

Att Miles frågar efter vikten har inget med imponatorvikter att göra.

Han är god vän med tillverkaren av norska Baseplattan och där 'har vikten betydelse för att få rätt avstämning.

Vikten 14 kg för en multispelare är inte speciellt hög.

Schweiska Golmund har en spelar som väger 75 kg.

Jag har inte hört den och kommer förmodligen inte att göra det heller.

Den kommer ut i 50 ex. och kostar 75000 US$.

Om den lever upp till pengarna vet jag inte, men den har samma Pioneertransport som Gondul!!!

Att Sven Palvig är kvick på att lägga in om järnbitar i Gondul visar att han inte

vet vad han talar om.

Ren Dansk avundsjuka låter det som. Kul att se att den Svenska avundsjukan lever även i Dansk version :D

Link to comment
Share on other sites

En nackdel med ryggskottshifi är ju annars att den är just ryggskottsbefrämjande.

Fjorton kilo ropar inte på grannarna men det finns värre... :D

Sedan har vi metallburkarna.

Frågan är om denne man undvek plåten pga praktiska skäl eller av ljudmässiga... :?: :cool:

pic8ds.jpg

pic9ds.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Jorma

Kunne de to verdener bare leve i harmoni hver for sig. Jeg har altid respekteret og beundret Duelund og hans produkter. De er fanstastiske i sammenhæng med konsumprodukter og løfter virkelig et "husmandsanlæg" op i en højere klasse.

Når vi taler highend går det desværre galt. Jeg har Duelund kabler og har også prøvet strømrenseren. Hvis du sætter nogle af disse ind i et highend anlæg bliver det virkelig degraderet. Jeg har prøvet det utallige gange og selvom jeg ønskede det modsatte er det altid blevt dårligere. Utallige seriøse entusiaster og branchefolk har bevidnet dette.

Jeg vil gerne på danske highend folks vegne undskylde de voldsomme angreb på seriøse highend produkter, som vi ofte ser fra duelunds tilbedere. Duelund kunne ikke selv drømme om den slags.

Jeg håber at S.P. en dag vil bidrage med noget positivt til dette forum.

At sammenligne Duelunds produkter med highend er som at sammenligne æbler med pærer. Gondul er noget af det bedste jeg endnu har hørt og jeg er ganske ligeglad med vægten.

Selv har jeg nu ventet ca. 16 måneder på min Gondul!

MVH

Johnny

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma

Hello Johnny,

Vi har bra relationer med Danska hifivänner som du kanske märker och har kanske bara lite problem med att förstå Danska språket ibland.

Så du har fått din Gondul nu?

Link to comment
Share on other sites

Hej Jorma

Jeg synes det er skønt med det dansk/svenske hi-fi samarbejde.

Vi er en generation der er opvokset med svensk TV. Nogle gange når det gå lidt stærkt, glemmer vi lige, at I ikke er opvokset med dansk TV. -

Jeg har desværre ikke fået min Gondul endnu.

Har du fået den "rigtige" remote?

Mange hilsener fra Sjælland

Johnny

Link to comment
Share on other sites

Guest Jorma
Hej Jorma

Jeg synes det er skønt med det dansk/svenske hi-fi samarbejde.

Vi er en generation der er opvokset med svensk TV. Nogle gange når det gå lidt stærkt, glemmer vi lige, at I ikke er opvokset med dansk TV. -

Jeg har desværre ikke fået min Gondul endnu.

Har du fået den "rigtige" remote?

Mange hilsener fra Sjælland

Johnny

Jodå, jag fick remoten (fjärrkontrollen) för någon vecka sedan.

Massor av knappar är det och det blir till att "programera" om handen så att man hittar rätt.

Det blir en svensk apparat hemma hos dig så småningom och själv är jag mycket nöjd med mina danska förstärkare från Vitus. Svenskt-Danskt handelsutbyte kan man kalla det :)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Min Teac VRDS25 väger 17 kg. Fast vikt är väl ändå lite ointressant så länge inte maskinerna väger under ~5 kg - då finns knappast nån rimlig möjlighet att vara stabila!??

Ang fjärren har jag precis samma (till Thor). Den är väl OK, men varför skall den vara tung och kall? Endast i hifisammanhang är det "bra" när en bärbar (mobil) enhet är tung! :D

Link to comment
Share on other sites

Hej Jorma

Kunne de to verdener bare leve i harmoni hver for sig. Jeg har altid respekteret og beundret Duelund og hans produkter. De er fanstastiske i sammenhæng med konsumprodukter og løfter virkelig et "husmandsanlæg" op i en højere klasse.

Når vi taler highend går det desværre galt. Jeg har Duelund kabler og har også prøvet strømrenseren. Hvis du sætter nogle af disse ind i et highend anlæg bliver det virkelig degraderet. Jeg har prøvet det utallige gange og selvom jeg ønskede det modsatte er det altid blevt dårligere. Utallige seriøse entusiaster og branchefolk har bevidnet dette.

Jeg vil gerne på danske highend folks vegne undskylde de voldsomme angreb på seriøse highend produkter, som vi ofte ser fra duelunds tilbedere. Duelund kunne ikke selv drømme om den slags.

Johnny

Den bakker jeg 100% op om , jeg har prøvet noget Duelund og det høre ikke til i mit eller mine setup .

Og lige en ting til alle gode svensker , nu lader i os vinde den kamp imorgen ellers bliver jeg mega gal og poster ikke fotos i langtid hvis i banker DK , som i nok gør

R

Link to comment
Share on other sites

Du skulle inte kunna posta bilderna innan matchen... :?::)

Heja Danmark... :D

jo har nogle , men ej i får dem ikke , kan ikke være rigitg jeg skal føde jer med fotos når i lamme banker os i ball :angry:

:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...