Jump to content

Guitar Hero bättre än CD


Absolute Audio

Recommended Posts

Hej Kansas: Denna fråga till dej har inget med denna tråd att göra för fem öre men åndå,Nåväl jag undrade då(det var en helt annan tråd) och ställde frågan hur lät Mars Volta's nya platta??, men min fråga försvann väll någonstans,När jag ändå är här undrar jag har du köpt mycket SHM-CD dessa väljudande japanska pressningar :)

mvh/Ribbon

Link to comment
Share on other sites

vem bryr sig om metallica egentligen? ... inte jag! :P

nä seriöst, tycker det är konstigt att de mixar musiken för att endast spelas på radio eller i mp3spelare. De måste ju tjäna minst på att sälja mp3, plus att det gynnar endast fildelning(pirat). Gör musiken/ljudkvaliten bättre på cd så kanske man börjar köpa cd igen, tyvärr så låter vinylen exakt lika dåligt som mp3/cd nu för tiden också :( lika komprimerat...

Link to comment
Share on other sites

Hej Kansas: Denna fråga till dej har inget med denna tråd att göra för fem öre men åndå,Nåväl jag undrade då(det var en helt annan tråd) och ställde frågan hur lät Mars Volta's nya platta??, men min fråga försvann väll någonstans,När jag ändå är här undrar jag har du köpt mycket SHM-CD dessa väljudande japanska pressningar :)

mvh/Ribbon

Tyvär är ljudkvaliteten lika kass som alla andra utgåvor :black: Ihoptryckt och kompakt. Någon av deras låtar kanske kommer med i Guitar Hero? :D Då löser det sej nog!

Men med SHM-CD'n följer en DVD med ett liveframträdande som spöar ALLT! Den har hyffsat ljud. Hoppas dom släpper en live DVD. Och kommande skivan kallar dom sin akustiska skiva, vilket bådar gott :)

Link to comment
Share on other sites

Apropå DVD ja köpte Genesis från "A trick of the tail" till deras senaste med collins och där var en DVD med i papersleeve utgåva(TOGP-15011) med super audio cd + DSD remastring,Dessa utgåvor låter så inn i vassen bra att man undrar vad man har lyssnat på innan :mm:

Kan varmt rekomendera dessa Kansas om du gillar Genesis, Ja det gäller alla andra medlemmar på forumet oxså.

mvh/Ribbon

Link to comment
Share on other sites

Apropå DVD ja köpte Genesis från "A trick of the tail" till deras senaste med collins och där var en DVD med i papersleeve utgåva(TOGP-15011) med super audio cd + DSD remastring,Dessa utgåvor låter så inn i vassen bra att man undrar vad man har lyssnat på innan :mm:

Kan varmt rekomendera dessa Kansas om du gillar Genesis, Ja det gäller alla andra medlemmar på forumet oxså.

mvh/Ribbon

Jodå! Jag gillar den utgåvan! Men det finns dom som tycker den är lite väl hissad i vissa frekvenser. Men mitt "add to basket" finger är laddat inför släppet av de 5 första skivorna :mm::mm::mm: , vilket skulle ske 10e november. Hoppas nu dom håller det datumet!

Link to comment
Share on other sites

Har inte hört Metallicas nya skiva men tycker det är konstigt att de inte kan göra bra ljud.

Tillåt mig ta upp ett annat exempel.

Vad jag däremot hört är Coldplays ny skiva som är fantastisk vad gäller musiken men jag tycker ljudet är alldeles för dåligt.

När dessa världsartister som naturligtvis har hur mycket miljoner som helst att kunna pumpa in i sina inspelningar klämmer fram tråkiga inspelningar undrar jag hur det går till. Lyssnar artisterna inte på det eller är det inte intressant med välljud. Artisten måste väl vilja att det är bra kvalitet på inspelningen. Hur kan det misslyckas?

Tacksam för synpunkter!

Calle B

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jag undrat över i många år,största lyckan verkar ibland att få göra en skiva o den lyckan borde ju vara över för många artister men som någon sa på forumet att...dom som är intresserade av musik är inte intresserade av ljud o vice verce eller har dom så dålig koll på vad som kommer ut...dom lyssnar nog inte på sina egna skivor :dead:

Link to comment
Share on other sites

vem bryr sig om metallica egentligen? ... inte jag! :P

Det gör jag!! Tycker nya skivan är riktigt bra, men visst, ljudet är kompromerat så on i he...xxxxxx :angry:

Lite synd på så rara ärtor....

Förstår inte att man inte kan släppa en SACD-press när dom släpper så otroligt många olika variantar ändå, från vinyl till att du kan få skivan inpackad i en lik-kista klädd med sammet och fylld med tröjor plektrum och fan vet vad....

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jag undrat över i många år,största lyckan verkar ibland att få göra en skiva o den lyckan borde ju vara över för många artister men som någon sa på forumet att...dom som är intresserade av musik är inte intresserade av ljud o vice verce eller har dom så dålig koll på vad som kommer ut...dom lyssnar nog inte på sina egna skivor :dead:

Ja, när dom står där och spelar in låter det ju äkta live för dem och de kan njuta själva av deras kunnande. Alla nyanser på plats etc. Det är ju det som är en stor del i det konstnärliga. Den biten missar man ju om inspelningen är tråkig, villket alla musikintresserad hifimäniskor vet.

Calle B

Link to comment
Share on other sites

Blev själv ruggigt besviken på ljudet när jag fick hem mitt efterlängtade exemplar av senaste plattan. Som för övrigt är deras bästa sedan den ”svarta” plattan.

En rolig vinkling av det hela är att Metallica, som har varit väldigt emot att deras fans laddat ner deras material, nu släpper en platta som låter bäst ur en i-pod?

Link to comment
Share on other sites

Är inte ljudkvaliteten bättre på skiva så lär man väl inte motverka nedladdningar,det verkar ibland som det är viktigare att erbjuda samma skiva med ett antal olika förpackningar,vilket förvisso kan va skoj men......om skivbolaget la ner lika mycket själ i att leverera bra ljud så kanske man inte behövde släppa massor olika utgåver av samma skiva med massor av för mig oväsentliga saker. :blush men så länge man tjänar pengar så verkar ljudkvaliten inte spela någon roll eller.... :?::diss:

Link to comment
Share on other sites

Det rasar en het debatt på nätet om att ljudkvaliteten på Metallicas nya skiva är bättre i spelet Guitar Hero än på CD'n :D :cool: :D

Varför ska Metallica låta bra? Det är väl meningen att man ska vrida upp volymratten tills man inte hör sig själv när man knaprar på ett knäckebröd? Det ska väl vara som en kompakt ljudmatta utan något som sticker ut? Transienter? De är ju där hela tiden! Jag tror Guitar Hero har mixtrat med tonkontrollen ... :clown:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...