Putte Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Beställde från Ultimate både Patricia Barber "the Cole Porter Mix" och Sophie Zelmani "The Ocean and Me". Efter en lyssning tycker jag att Sophie Zelmani är otroligt bra och att Patricia Barber får jag nog lyssna på några fler gånger, men efter en lyssning är det inte hennes bästa platta. Var hos Mårten i Göteborg i fredags och ja vad hände då, jo en kul platta, Jazz Dark Side of the Moon, just precis vad det är en jazzversion av den utsökta plattan med Pink Floyd - måste lyssnas på ett par gånger till innan bedömning så blev det även Bobo Stenson "Cantando - mycket bra. Kul med fyra nya att lyssna in sig på. Ser fram emot ännu en lyssningskväll. Gott Ljud på er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Barbers ser jag fram emot att lyssna till. Zelmani "snurrade" ett gäng gånger, men det var INGET för mig. Kul Putte att du gillade det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Tycker att Patricia Barbers The Cole Porter Mix är helt ok! Har haft den en dryg vecka nu. Kanske inte hennes bästa men hon har en musikalisk utveckling som har gett henne ett proffsigare uttryck, men samtidigt mer "strömlinjeformad". Personligen tycker jag bättre om hennes tidiga verk, då hon tog ut svängarna i större utsträckning. Men klart köpvärd. Kända melodier för oss som kan vår Cole Porter. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Personligen tycker jag bättre om hennes tidiga verk, då hon tog ut svängarna i större utsträckning. Musiksmak är verkligen subjektivt och det är kul att vi har observerat samma förändring men reagerat på precis motsatt sätt. På Modern Cool tar hon ut svängarna rejält så kvar blev bara Silent Partner och You & The Night & The Music men de två spåren har spelats desto mer. The Cole Porter Mix låter som ett obligatoriskt köp för min del... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted September 28, 2008 Share Posted September 28, 2008 Hittade en kul videoinspelning från studion och arbetet med nya plattan. Återfinns på Patricias hemsida http://www.patriciabarber.com/ Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts