garmen Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 Sitter och funderar på att byta högtalar till ett par elektrostater. har fått låna ett par martin logan aerius, men tycker dom saknar botten och upplösning. men jag gillar det stora ljudet som dom levererar. sen skall även sägas att dom skall användas i något som likanar en hemmabio uppsättning också. resterande uppsättningen är en Advantage S1, S250 block och detta sitter ihop med transparent super kablage. så jag skulle vilja ha lite tips på vad man skall kika efter. jag vill ju byta upp mig ljudmässigt och inte bara ett steg åt höger eller vänster. det gör ju varken av eller till. sen är ju hemlån absolut det bästa. lyssnade lite på final under hifimässan, tyckte dom var riktigt schysta. vad finns det mer för alt. ? //Garmen Quote
Timbre™ Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 så jag skulle vilja ha lite tips på vad man skall kika efter. jag vill ju byta upp mig ljudmässigt och inte bara ett steg åt höger eller vänster. det gör ju varken av eller till. Förhållandet till den bakre väggen blir ju alltid extra känsligt med dipoler. Små steg i lyssningsriktningen kan påverka mer än man föreställer sig och mitt tips är att testa detta grundligt innan du bestämmer dig. Mina gamla Infinity var visserligen inga elektrostater men väl dipoler och jag har nog aldrig flyttat ett par högtalare så mycket som under denna tid. Quote
Educk Posted September 27, 2008 Posted September 27, 2008 håller med Timbre testa att flytta runt høgtalarna, botten kan jag tænka mig att du saknar lite då jag saknar detta i mina vista. men uppløsningen borde inte vara så dålig Quote
toobs Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Hej, Talar mig gärna varm för Magnepan - väldigt "live"..... föredrar dem framför ML. Tillsammans med två snabba subbar kanske.. Skriver under på placeringskänsligheten. Ljudbilden åker gärna jojo. Är själv inte hemma med placeringen av mina MG12 ännu Toobs Quote
Recommended Posts