Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det blev en intensiv helg med mycket diskuterande om allt från strömkontakter till högtalarkoner.

Vilken var den skönaste kommentaren ni hörde av en utställare eller besökare??

(Jag har ett par på lager men jag sparar dessa en stund :) )

Posted

Jag kan börja bakom kulisserna:

Bakgrund: Arken var dyrare att hyra i år pga omfattande renovering. Jag hoppas att de flesta såg vilket lyft de gjort!

Dyster utställare på fredagen: "var det inte 15% dyrare i år pga att de renoverat?"

sladd: "Jo, det stämmer"

Utställare: " I mitt rum såg man i alla fall samma gamla kaffefläckar på golvet"...

Avdelningen: "häpp, äntligen är det mässa igen!" :D

Posted
Jag kan börja bakom kulisserna:

Bakgrund: Arken var dyrare att hyra i år pga omfattande renovering. Jag hoppas att de flesta såg vilket lyft de gjort!

Dyster utställare på fredagen: "var det inte 15% dyrare i år pga att de renoverat?"

sladd: "Jo, det stämmer"

Utställare: " I mitt rum såg man i alla fall samma gamla kaffefläckar på golvet"...

Avdelningen: "häpp, äntligen är det mässa igen!" :D

Det är din och min dialog, Sladd! :) Dyster skall nog förresten översättas till trött och sliten efter allt jobb.

Jag ville med min kommentar berätta detta för dig vad jag upplevde och ev få en förklaring till det hela. Men du vände bort med mjölkkannan till ditt bord. Jag frågade istället personalen som svarade snabbt att den delen jag ställde ut i troligen skulle rivas och göras om (till SPA) och att det är resten som renoverats.

Posted

Efter en lång förklaring om Reference Recordings HRx-format hos Audionord ifrågasätter en besökare varför Ludwig plockar ut en CD-skiva ur CD-spelaren från RR. Och frågar om HRx oxå går att spela i vanlig CD?? Svar: Du lider av tvångsföreställningar! :D Men förklarar sedan artigt att skivbolaget oxå ger ut skivor på vanlig CD.

Posted

Ingen fara :) på mässor kan allt hända och man kan vid olika tidpunkter ha helt skilda perspektiv. Någon har jobbat för att få allt på plats sedan mars, anläggningen är onekligen renoverad men visst fanns där säkert några kvadratmeter som lämnats av skäl som är okända för oss. Någon annan gör en reflektion över ökat pris trots samma rumsstandard.

Just där blev det ganska dråpligt i mina ögon.

Karta ja... :blush

mvh

Posted
Ingen fara :) på mässor kan allt hända och man kan vid olika tidpunkter ha helt skilda perspektiv. Någon har jobbat för att få allt på plats sedan mars, anläggningen är onekligen renoverad men visst fanns där säkert några kvadratmeter som lämnats av skäl som är okända för oss. Någon annan gör en reflektion över ökat pris trots samma rumsstandard.

Just dom några kvadratmetrarna hamnar jag i. Klart jag frågar och undrar!

Posted
Efter en lång förklaring om Reference Recordings HRx-format hos Audionord ifrågasätter en besökare varför Ludwig plockar ut en CD-skiva ur CD-spelaren från RR. Och frågar om HRx oxå går att spela i vanlig CD?? Svar: Du lider av tvångsföreställningar! :D Men förklarar sedan artigt att skivbolaget oxå ger ut skivor på vanlig CD.

Jo, det var jag. :) Ludwig bråkade med mig lite där, han vet att jag tål sånt. Jag hade inte klart för mig formaten

riktigt och ville kolla upp det hela eftersom jag har en musikserver med liknande Lynx-kort hemma.

Posted
Just dom några kvadratmetrarna hamnar jag i. Klart jag frågar och undrar!

Jag förstår dig. Det är klart att du inte fick uppleva fördelarna med prisökningen, det fick väl någon annan istället.

Posted
Jag förstår dig. Det är klart att du inte fick uppleva fördelarna med prisökningen, det fick väl någon annan istället.

Hej Daniel!

var du på mässan? Det allmänna lyftet Arken gjort kom väl alla till del som besökte anläggningen. Vår hyresnota innehåller inga avdrag för några utrymmen utan den är generell per kvadratmeter och de har ju onekligen på fötterna efter den mångmiljoninvestering som gjorts.

I förlängningen skulle vi annars sänka Engelholms hyra, köra något höjd hyra för dem som bara fått nytt golv och en rejäl ökning för dem som fått allt nytt i sina rum. (hur beräknar man investeringen i nya lobbyn) I de brev och inbjudningar som gått ut är heller inte den ca 15% iga ökningen angiven med skäl som "ditt rum är renoverat".

Allt kommer an på inställningen. Det är lätt att leva ständigt negativ och hitta fel. Arken handlar om att göra en sak tillsammans och ta de mindre plus och minus som kan uppstå. Engelholm var trött och sliten och hans kommentar är inget jag tog allvarligt. Men viktigast av allt är att han redan mentalt är på 2010 :)

Då får vi se till att det blir ett extra bra rum om nu det gamla skall bli spa :) , alternativt kan man ju alltid fixa en högtalarmodell som heter klucko, plasko eller massago :D

mvh

Posted
Då får vi se till att det blir ett extra bra rum om nu det gamla skall bli spa :) , alternativt kan man ju alltid fixa en högtalarmodell som heter klucko, plasko eller massago :D

Jag ser framemot att får montera en QRS Massago i min UllmanStol så snart den kommit ut på marknaden! ;)

/ptr

Posted
Hej Daniel!

:

:

Allt kommer an på inställningen. Det är lätt att leva ständigt negativ och hitta fel. Arken handlar om att göra en sak tillsammans och ta de mindre plus och minus som kan uppstå. Engelholm var trött och sliten och hans kommentar är inget jag tog allvarligt. Men viktigast av allt är att han redan mentalt är på 2010 :)

mvh

Iofs skriver du till Daniel, men implicit kanske om/till mig?

Det du skriver om inställning och att ständigt leva negativ måste jag ändå dubbelkolla så att det inte är så du uppfattar mig pga en fråga? Jag delar i så fall inte din uppfattning.

Posted
Iofs skriver du till Daniel, men implicit kanske om/till mig?

Det du skriver om inställning och att ständigt leva negativ måste jag ändå dubbelkolla så att det inte är så du uppfattar mig pga en fråga? Jag delar i så fall inte din uppfattning.

Sista gången:

Engelholm var trött och sliten och hans kommentar är inget jag tog allvarligt. Men viktigast av allt är att han redan mentalt är på 2010 :)

Så jag hade inga sådana tankar.

mvh

Posted

Nej Sladd, jag var inte där.

Men jag förstår ändå Engelholms synpunkt. Jag förstår din också. Inte lätt att göra en sådan grej rättvis för alla. Engelholm verkade helt enkelt inte tycka att skämtet på hans bekostnad var så kul, trött eller inte.

Det är nog det jag hängde upp mig på, och det har inget med en negativ livssyn att göra. Tvärtom. :)

Posted
Nej Sladd, jag var inte där.

Men jag förstår ändå Engelholms synpunkt. Jag förstår din också. Inte lätt att göra en sådan grej rättvis för alla. Engelholm verkade helt enkelt inte tycka att skämtet på hans bekostnad var så kul, trött eller inte.

Det är nog det jag hängde upp mig på, och det har inget med en negativ livssyn att göra. Tvärtom. :)

Lugna puckar, vi har en pågående mångårig diskussion i firman om hur lätt det är att vara neg neg på nätet. Inte meningen att det skulle drabba dig :)

Nu var det ju engelholm själv som identifierade sig, jag hade ingen intention att hänga ut någon. Fast jag tror inte det gjort någon skada.

Fred på jorden.

Skönaste kommentarerna var det väl?

Jag hörde några i montern där Artora stog med sina två skönheter och en kille med 3 hg gele i håret....

mvh

Posted

Tjena!

Skönaste kommentaren från en utsällare: "De här högtalana som du vill lyssna på, går tyvärr inte pga. att

stativen är för låga. De stativen som du ser där borta är av rätt höjd, men de är väldigt fula så det funkar inte....."

/FZA

Posted
Tjena!

Skönaste kommentaren från en utsällare: "De här högtalana som du vill lyssna på, går tyvärr inte pga. att

stativen är för låga. De stativen som du ser där borta är av rätt höjd, men de är väldigt fula så det funkar inte....."

/FZA

HAHAHAA!!! Han ville helt enkelt inte spela på dem! :D

...ja, svenskarna fortsätter hålla täten i ursäkter!

\\K-man

Posted
Tjena!

/FZA

Vi pratar dessutom om en stativare i 5000kr klassen :D

Posted

Skönaste kommentaren när vi hört dist vid en pianotransient: (Ungefär)

"Vi har haft fem st som hört dist, när de lyssnat på våra anläggningar, men så har de gjort en undersökning på sjukhuset och konstaterat att de haft fel på sina öron" :)

Synnerligen diplomatiskt sätt att säga: "Det finns inga sådana fel med denna anläggning gå och kolla hörseln"

Posted

En annan liten goding: Efter att ha lyssnat på min Zappa Plays Zappa skiva, och utställaren säger:"Hm det var en hel del komprimerat i den här inspelningen.." Varav utställaren byter ut min skiva ock sätter in en "helt okomprimerad inspelning av Infected Mushroom"...

/FZA

Posted

En besökare satt å lyssnads hos mig och till slut kommer frågan:

Besökare: Vad kostar akustiken? Högtalarna?

Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.

Besökare: Tar du inbyten?

Jag: Ja jo, det går att lösa. Vad har du?

Besökare: Fru och barn.

:D

Posted

Jag: Ca 75' för akustiken och Floro kostar 23 loppor. Finns i ekfaner som standard och andra fanerer på begäran.

:D Underbar liten historia, den skall jag komma igåg.

Posted

:D :D :D

mvh

Posted

Haha, ja jävl....... :):):)

//-- Tompa --

Posted
"Det finns ju stereoanläggningar som kostar flera hundra tusen"... :o

Måndagskommentar på jobbet av mässbesökare.

Å fanken !!?? Det hade jag inte en aaa.... :D

Posted

På tal om ovanstående så talade Ludwig på hotel Elite om att det första en oinvigd besökare i hemmet frågar om när de ser en bättre anläggning är: vad kostar den????

Jo, den kostar ungefär som en ........... båt. :mm: