Jump to content

Euphoniaträff i Jönköping.

Timbre™

Recommended Posts

Skall det ändå göras kan det lika gärna göras ordentligt... :mm:;)

Årets Pingstafton gick i hifins tecken. Prick klockan 08.00 bar det av till Jönköping och på rätt (:)) sida

gryningen var vi tillbaka.

Solen var på väg upp över Göteborg men här är det fortfarande lördag... :cool:

EuphoniaJ031.JPG

• Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vad bra texten kom fram på stenen! Bättre än i verkligheten! Snacka om rätt ljus!

....jadu Neo....det finns bilder...och bilder...och bilder....jag frågade Timbre hur många bilder han fick plats med i minnet på kameran.....ca 1000 sa han :app:......efter några timmar frågade jag hur många som var "förbrukade"....det var fler än jag som drog på smilbandet när han berättade antalet...och då var dagen knappt halvägs!! :D

\\K-man

Nu är dessa stones även bekanta för K-man och Matrixen. Skönt att sträcka på benen innan dagens intensiva lyssningsövningar började.

Träffens tema var CD-skivor i olika varianter. Audiofilutgåvor, vanliga utgåvor, europapressat och japanimporter (:D) . Svarvade silverskivor, osvarvade silverskivor - målat och omålat.

En och annan USA-import slank med i övningarna också (;)).

EuphoniaJ058.JPG

Träffpunkt Balance... :mm:

perra_e och Mattias var redan på plats. Mattias hade tagit en sväng från Örebro på Pingstaftonsmorgonen... :cool:

Lasse "ClouCable" Andersson och Patrik har redan värmt upp.

Som bäddat för en lyckad dag alltså.

EuphoniaJ054.JPG

Satt ni länge hos Lasse? (I hans butik alltså). Han har klart en av de trevligaste butikerna... fick ni fika? :cool:

Känner jag Timbre rätt så blev det nog många bilder.. hehe.. skall bli skoj att se samt höra vad ni hittade på där uppe!!!

Efter en för hififolk typisk kort (:D:mm:;)) hälsningsceremoni blev det lyssning direkt. Lasse hade som sagt värmt upp och den tidigare omtalade HeadRoom BlockHead Amplifier med sina Sennheiser HD-650 stod och väntade.

Här är det Mattias som har fastnat mellan membranen... :)

EuphoniaJ057.JPG