andreas .l Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Efter att ha träffat en iof ganska smal skara folk med hifi-intresse så har jag erfarit att inte någon utav dom spelar någon instrument. Så hur är det med er på forumet. Spelar ni något instrument, hemma eller i band? Själv så började jag spela keyboard när jag var 8 och elbas sen jag var 16. detta ligger tyvärr nere sedan ett tag tillbaks. på senare tid jag har mekat med synthar och cubase men nu är det mest akustisk gitarr hemma som gäller. Quote
Duck77 Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Hej. Jag har börjat med Gitarr, hållt på i 8månader roligt som tusan. Mvh Sjösse Quote
Hermes Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Efter att ha träffat en iof ganska smal skara folk med hifi-intresse så har jag erfarit att inte någon utav dom spelar någon instrument. Så hur är det med er på forumet. Spelar ni något instrument, hemma eller i band? Själv så började jag spela keyboard när jag var 8 och elbas sen jag var 16. detta ligger tyvärr nere sedan ett tag tillbaks. på senare tid jag har mekat med synthar och cubase men nu är det mest akustisk gitarr hemma som gäller. Jag spelar piano, (klassiskt) mest kammarmusik. /Hermes Quote
Absolute Audio Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Jag spelade trummor för länge länge sedan Quote
klas Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Jag är utbildad musiker (klassisk gitarr) och undervisar och frilansar inom lite olika genrer. Kolla in www.myspace.com/klasfriman kan du få lite smakprov... Min ingång i Hifi-träsket är som du säkert förstår via musiken, även om ett visst teknikintresse även finns i bakgrunden.. Quote
andreas .l Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 Klas: jag har funderat på att börja med klassisk gitarr ett tag men det har aldrig blivit av , men funderingarna lever kvar. Har du några tips? Quote
klas Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Klas: jag har funderat på att börja med klassisk gitarr ett tag men det har aldrig blivit av , men funderingarna lever kvar. Har du några tips? Shoot, man!! det är aldrig försent att börja vet du. Ett lysande sätt att ge sig själv lite själslig stimulans. Om sedan ens omgivning oxå uppfattar det som själslig stimulans beror måhända på resultatet men det är ju en annan historia.. Om du vill ta del av disskusioner i ämnet klassisk gitarr alt. få tips om material, lärare konserter etc. så kolla in forumet http://forum.klassiskgitarr.com/ Länken nedan kan du hitta lite noter i PDF-format. http://www.free-scores.com/free-sheet-musi...999&start=0 http://www.guitarissimo.com/ (här kan du shoppa allt som har med gitarr att göra...) Quote
K-man Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Även jag får nog ställa mig i hörnan av musiker... Först var det gitarr....men sedan gick det rätt snabbt över till klaviaturen....som sedan har brukats i många år...har jobbat en hel del i Cubase i min hemmastudio, för ett antal år sedan. Rösten har också fått bekänna färg i ett antal olika konstellationer. \\K-man Quote
Orfeus Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Även jag är musiker. Jag är utbildad i klassiskt piano och är pianomajje på en Kulturskola Quote
Absolute Audio Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Börjar vankas ett ganska kompetent Euphonia-band. Visst finns det några kompetenta studiotekniker bland oss?? Quote
plundin™ Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 jag med, jag med.. spelat gitarr sen 1972 och sjungit i kör av och till lika länge, klinkat piano sen 1978 och har vart skrikhals i flera band under tonåren och när jag pluggat... Nu mer spelas det tyvärr inte så mycket för händerna vill inte lyda hjärnan fullt ut (begynnande artrit)... Så nu är det mest ljudteknikbiten av musicerandet som jag roar mej med! (främst akustisk musik..) /ptr Quote
Zalve Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Gick några år och spelade Gitarr på kommunala musikskolan, men la av efter några år, så det fortfarande inte hade hänt nåt på Ackordsfrågan Är sen självlärd på piano, och har efter dess spelat piano och lätt en gospelkör och något tidigare varit en skrikig tenor. Numera så spelar jag mest till Frun, som då och då sjunger på bröllop och andra tillställningar. Quote
Engelholm Audio Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Jag klarar några ackord på gitarren och kanske rent av plocka nån liten blues-trall om andan faller på...men långt från lead guitarr! Quote
McEnroe Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 Började med orgel mitten av 70talet.Spela fender bas i ett kraftigt hårdrocksband ett tag.Sjunger ganska bra.Banka trummor i militären.Klinkar mest på gitarr till Metallica på hobbybasis idag.Min bästa "åkomma" är ett överdrivet gehör som får mig igenom det mesta Quote
TomasF Posted October 9, 2008 Posted October 9, 2008 Spelar trumpet sedan 1980, har nu turen att vara med i ett litet jazzband. Samt fuskar på flera instrument. / mvh Tomas F. Quote
minesota Posted October 15, 2008 Posted October 15, 2008 Hej Jag spelar gitarr. Jazz musik för det mesta. Titta gärna in på min My space där det finns några sånger. http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=241943524 Mvh Peter Quote
Recommended Posts