Timbre™ Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Mjuk- och gourmetstart på Arkenhelgen... Ett trettiotal välljudstörstande entusiaster strålade samman i Kenneth Englunds nya lokaler med fantastiskt läge alldeles vid hamninoppet och Röda Sten. Förutom musiken bjöds det även på Varbergstillagad buffé av hög klass samt valfria törstsläckare, allt efter smak och behag ... :cool: Naturligtvis blev det även en hel del hifi ur de högre divisionerna. Quote
Timbre™ Posted September 13, 2008 Author Posted September 13, 2008 Folk från hifins alla hörn och det är ju inte var dag man träffar representanter från tillverkning, distribution, återförsäljning, fritidsentusiaster plus själva produkterna på en och samma plats. Konstverk i lyssningsrummet och motivet sitter i betraktarens ögon... :cool: Quote
zood Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Det som fångar min blick är det lilla "gruskorn" som letat sig in under skinnet nedåt högra hörnet i bilden. Det visar ju iofs. på hur avslöjande Timbres bilder är Men för en perfektionist som mig skulle jag störa mig oerhört på detta "gruskorn", sån e jag.. Förövrigt super nice högtalare, coh förmodligen det som komma skall med Väntar med spänning Quote
calm Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Mycket trevligt Kenneth! Hade nöjet sjunka ned i sweetspot i lyssningsrummet och njuta av Peak Consult-högtalarna. Mycket intressant! Att detta är en "stor" högtalare går inte att ta miste på. Tack för en trevlig kväll! Calm Quote
Guest BTS Posted September 13, 2008 Posted September 13, 2008 Naturligtvis blev det även en hel del hifi ur de högre divisionerna. http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/m...rkenhelg018.JPG Läcker bild och skärm/extrablixthållaren tar åt sig 1% av äran... Quote
plundin™ Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Men för en perfektionist som mig skulle jag störa mig oerhört på detta "gruskorn", sån e jag.. Jag kan inte minnas nått gruskorn, men jag skall smeka stället extra noga i morgon för att utröna vad det är! Ni andra som inte störs av gruskorn och har en stund över i dag söndag (10.00 till frammåt kvällen), får gärna komma förbi Banehagsgatan 1i och lyssna! Adress finns i andra Arkentråden! /ptr som tillfäligt(?) dejayar för Kenneth på Klippan! Quote
calle_jr Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Ta detta tillfälle ni som kan! Jag var där igår, och detta besök hade räckt för mig i mässväg. Allt är inte klart i rummet, men ha överseende med det. Mässans bästa musik Förövrigt super nice högtalare, coh förmodligen det som komma skall med Precis, inte bara högtalare... Quote
zood Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Jag kan inte minnas nått gruskorn, men jag skall smeka stället extra noga i morgon för att utröna vad det är! Ni andra som inte störs av gruskorn och har en stund över i dag söndag/ptr som tillfäligt(?) dejayar för Kenneth på Klippan! Kan ju vara damm på linsen med Så farligt var det väl inte att jag störde mig på den lilla pricken, inte värre än när personer har kraftiga åsikter ang. mönsterpassning av faner på högtalare, den kanske inte syns alls när inte en blixt fyras av.. Men ber om ursäkt om det togs illa vid. Skulle gärna komma och lyssna till dessa högtalare om jag inte vart fullbokad idag Quote
plundin™ Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Men ber om ursäkt om det togs illa vid. Inte det minsta!, för mej är det bara viktigt att följa upp andras iaktagelser, det handlar ju i grund och botten om feedback till importör och tillverkare som är viktigt.. Min avsikt var absolut inte att hacka på dig (jag blandade bara in ett uns av min "slagfärdiga" ironi... ) !! Skulle gärna komma och lyssna till dessa högtalare om jag inte vart fullbokad idag Om du är på Arken så ta en brschyr i rum 21b (B för bastun!), rummet på klippan är en fast lokal där man kan komma och lyssna om man hör av sig till Kenneth, så går det säkert att sy-i-hop nått framledes! Är ni inte på Arken så PMa mej eller Kenneth så PMar nån av oss info tillbaka! /ptr Quote
zood Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 rummet på klippan är en fast lokal där man kan komma och lyssna om man hör av sig till Kenneth, så går det säkert att sy-i-hop nått framledes Ahh, det var skönt att höra, satt just och klurade hur jag skulle lösa en lucka idag utan att starta ett smärre krig med övriga familjen Men ifall att, hur länge körs det idag? Quote
plundin™ Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Men ifall att, hur länge körs det idag? Jo, Man måste ju vara försiktig med familjen! Idag spelar vi säkert till 17:00, men som då ser från tidangivelsen på mitt första inlägg i tråden så kom jag hem strax efter två i morse och jag har liten anledning att tro att det skulle vara någon skillnad i dag!! /ptr Quote
plundin™ Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 ... "gruskorn"... (Tänk vad mycket öppna WIFI nätverk det finns... Hade inte tänkt starta lappen, men gjorde det ändå för att bränna en CD åt en besökare och då fanns Euphonia där... :cool: ) Vad gäller "gruskornet" så är jag inte man att avgöra om det är den artefakt i själva lädret eller om det krupit under något litet kryp när dom limmade det på fabriken... Hur som helst finns den där och känns.... Du får helt klart komma hit och vara taktil själv! /ptr Quote
Educk Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 ååå jag ser att jag missade endel saker tex detta. fördömt, nästa gång får jag skriva ut en karta då detta inte fanns att få tag på när jag kom till mässan i lördags. synd me ddär med lädret ser också de på bilderna Quote
Timbre™ Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Kan ju vara damm på linsen med Det handlar nog snarare om skoningslös belysning och ur denna vinkel framträder smådetaljer på ett markerat sätt. Har lyssnat på just detta par i Jönköping och där noterade jag aldrig några baffelgruskorn. Ett annat ljus och en annan vinkel den gången. Quote
Timbre™ Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Läcker bild och skärm/extrablixthållaren tar åt sig 1% av äran... Två stativhögtalare ur var sin kategori. Om Princess räknas till den smäckra divisionen måste nog Peak Consult Cerberus ställa in sig i sumobrottarnas led. Skärm/extrablixthållaren skall ta åt sig minst 10% av äran och så även här... Quote
Timbre™ Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Dessa svarta skönheter består inte av pianolackade träkabinett utan det handlar om syntetmaterial hela vägen. Black Princesses for the soul of music... :cool: Quote
K-man Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Dessa svarta skönheter består inte av pianolackade träkabinett utan det handlar om syntetmaterial hela vägen. Nja....stommen i kabinettet är densamma som de andra, men sidostyckena och toppen, som ser ut som pianolack är någon typ av akryl. \\K-man Quote
Timbre™ Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 Nja....stommen i kabinettet är densamma som de andra, men sidostyckena och toppen, som ser ut som pianolack är någon typ av akryl. \\K-man Språklig förbistring eller för mycket mat... Quote
K-man Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Språklig förbistring eller för mycket mat... ...både och måske? \\K-man Quote
Timbre™ Posted September 14, 2008 Author Posted September 14, 2008 jäklar vad snygga de var i svart lack Cerberus låter inte detta passera obemärkt och här kan det vara dags sätta ned foten... :angry: Även detta är en fantastiskt vacker högtalare fast på ett lite mer brutalt sätt. Per Kristoffersen var på plats och två framtida atikelprojekt har gått in i planeringsstadiet. Nyheter på gång således... Quote
Absolute Audio Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Cerberus låter inte detta passera obemärkt och här kan det vara dags sätta ned foten... :angry: Även detta är en fantastiskt vacker högtalare fast på ett lite mer brutalt sätt. Per Kristoffersen var på plats och två framtida atikelprojekt har gått in i planeringsstadiet. Nyheter på gång således... Sätter helt klart en benchmark för hur en "bookshelf-speaker" ska se ut Frågan är bara hur själva bokhyllan som den ska stå i ska vara utformad Ger ett minst sagt mäktigt intryck för att vara stativare om man nu kan kalla den för detta. Quote
K-man Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Sätter helt klart en benchmark för hur en "bookshelf-speaker" ska se ut Frågan är bara hur själva bokhyllan som den ska stå i ska vara utformad Ger ett minst sagt mäktigt intryck för att vara stativare om man nu kan kalla den för detta. Hehee....så sant, den är dessutom rejält tung, så bokhyllan får vara RÄTT rejält konstruerad. Nu var det ett bra tag sedan jag fick hade viktuppgifterna framför mig, men om jag inte cyklade HELT galat ca var det någonstans över 130kg...styck... men jag lägger in en klar reservation här...och ber att få återkomma i frågan. \\K-man Quote
K-man Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 ...nu fann jag min viktuppgift, och det är 143Kg...styck! \\K-man Quote
Absolute Audio Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 ...nu fann jag min viktuppgift, och det är 143Kg...styck! \\K-man Jaaa vad kan man säga?? HEAVY! Hade varit roligt att lyssna till, men det skulle nog varit i princip omöjligt med alla konversationer som var igång. Quote
K-man Posted September 14, 2008 Posted September 14, 2008 Jaaa vad kan man säga?? HEAVY! Hade varit roligt att lyssna till, men det skulle nog varit i princip omöjligt med alla konversationer som var igång. Nejdå, det går att spela ruskigt högt på dem, så du hade lätt överröstat allt snack...och dessutom spelar du ju härlig musik med ös i...så det hade fått folk att tystna! \\K-man Quote
Matrixen Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 ...och dessutom spelar du ju härlig musik med ös i... \\K-man ja det var trevligt att byta några ord, Kansas. Du och dina skivor är välkomna hos min hårdrocksspecade hifi! Inbjudan gäller även er andra i norr, öst, väst och söder som jag snackat med under helgen! /Henrik Quote
plundin™ Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 ..Jag inser ju att jag hunnit snacka (ordentligt) med alldeles för få euphonier under helgen, men det är väll straffet man får ta när man vänsterprasslar med en distributör... ... Men dom jag avverkat har varit ett sannt nöjje att träffa! Den ende jag är en smula besviken på är Calm, du borde ju ha sagt att frun var "hemmifrån kalkstensklippan," att man skall behöva läsa sån vital information i trådar på Euphonia! ... fast det är väll inte värre än att vi får ta igen det vid ett annat tillfälle... Om man har vägarna förbi Göteborg (eller råkar bo där), så är hur som helst Kenneths rum, som jag skrev ovan, tillgängligt "efter avtal" om man har en smula framförhållning... /ptr Quote
Absolute Audio Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 ja det var trevligt att byta några ord, Kansas. Du och dina skivor är välkomna hos min hårdrocksspecade hifi! Inbjudan gäller även er andra i norr, öst, väst och söder som jag snackat med under helgen! /Henrik Det får vi helt klart styra upp! :evil: Var skoj att träffa er alla! Och givetvis står min dörr oxå öppen för alla trevliga forumrävar som var på festen. /Hugo Quote
Timbre™ Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 ...nu fann jag min viktuppgift, och det är 143Kg...styck! \\K-man Medhavda skivor (gamla säkra kort... ) avspelades över Dragon och nu är vi uppe i 225 kg styck. Drakarna var uppställda i Kenneths nya lyssningsrum och det var ett trevligt upplägg på kvällen där man dels kunde mingla i Cerberusavdelningen och dels smyga in i det inre lyssningsrummet för Dragonkontakt av första graden. Man sitter ganska nära baffellinjen och det här var en ny erfarenhet för min del. Kablage från Purist Audio Design, elektronik från Vitus Audio och både Jim Aud & Hans-Ole Vitus deltog i denna träff. Quote
Recommended Posts