K-man Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 Du har iallafall goda hjälpmedel för finmekanik/elektronikarbeten!! ....tänker de där åtgärderna med enbart händer och em bänk...HUA!!!! \\K-man Quote
EAR Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Efter några försök så fick jag i alla fall allt på plats igen Det var bara det att jag fick ställa in tonarmen från början igen då alla värdena hade ändrat sig då det visade sig att det gamla stållagret var högre än det nya bronslagret Quote
EAR Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Var det värt jobbet då Efter en tämligen grundlig genomlyssning under någon månads lyssning så visst finns det skillnader till det bättre(en smaksak såklart)men jag tycker nog att renheten och seperationen har ökat Alltså en tweak som man kan anse so m prisvärd enl mina öron Quote
K-man Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 Grattis! Till uppfräschad arm...och ett lyckat tweak! \\K-man Quote
EAR Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 [Grattis! Till uppfräschad arm...och ett lyckat tweak! /quote] det har faktiskt blivit så bra att min CD -spelare med sin externa DAC har blivit satt på undantag. Alltså spelas det nästan enbart vinyl Quote
K-man Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 Ajaj...nu vet jag flera som får vatten på sina hjul! \\K-man Quote
EAR Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Tyvärr är det så att handlar man nyutgiven kvalitetsvinyl(typ MOFI) så är det dyrare än att köpa dito på CD I stället så kan man göra superfynd på en massa loppisar. Quote
K-man Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 Ja, visst är det så....dessutom är det mycket härlig musik som inte finns på några nyutgivningar....och det är ju lika bra musik för det!!! (och ibland ännu bättre) \\K-man Quote
Recommended Posts