Jump to content

Recommended Posts

Posted

*Såld*

Jag säljer min trogna hörlursförstärkare. Gav 9600 kr för den. *Såld* för 2000 kr inkl JJ rör och crossfeed! Jag bjuder på frakten. Har du inte hört dina fina lurar i en dedikerad hörlursförstärkare så vet du inte vad dom egentligen är kapabla till. Här har du chansen.

Denna är egentligen menad som en kombinerad hörlurs- och för-förstärkare, men tyvärr så fungerar inte den ena kanalen i förförstärkar-läge däremot så fungerar hörlursutgången strålande. Säljes därför i befintligt skick som renodlad hörlursförstärare till trevligt pris.

Denna modellen får i viss mån räknas som en raritet, speciellt här i Sverige. Storebror till välkända MG-Head MKII. Den har 3 rör per kanal i ren dual-mono design plus ett för strömdrivningen så totalt 7 rör. Vanligt hörlursutag och utag för AKG K1000 på framsidan. Volymkontroll och reglage för att välja mellan 4 st analoga ingångar. Med en switch väljer du mellan hög och låg spänning. Vilket man föredrar är en smaksak, själv föredrar jag låg. Låg ger mer avslappnad uppspelning speciellt passande aukustisk/klassisk musik. Hög ger extra driv i lurarna och passar elektronisk musik eller en inspeling med ovanligt låg volym.

Chassit som går i svart är rejält tilltaget med vackra guldpläterade kontakter för välljud. Den massiva fronten är monterad med insänkta guldpläterade insektsskruv för egen sofistikerad look! :)

Perfekt för Sennheiser HD 650/600/580 eller AKG K1000 men fungerar med allt.

Crossfeed mod:

Den är modifierad och har ett adderat kretskort för crossfeed lött direkt på en av ingångarna innuti. Plockade det från en mini-crossfeed som jag köpte för ca 500 kr. Crossfeed blandar kanalerna något för skapa ett stereo-perspektiv som liknar det man får med högtalare, vilket ger en mer naturlig stereobild och motverkar lyssningströtthet. Koppla in källan på ingången märkt "CD" och välj den ingången på framsidan för crossfeed. De övriga tre ingångarna är omodifierade.

Rören:

Det medföljer en full uppsättning matchade rör av märket JJ som är ca 6 månader gammla. Riktigt mysigt ljud i dessa! Skickar även med en näst intill full uppsättning väl begagnade Sovtek rör. Stärkaren är märkt på ovansidan med vilka typer av rör som den använder sig av. Undrar du mer om rören eller något annat så fråga.

*Såld*

Posted

*Såld*

Prissänkning.

Här är en bild på en MG-Head OTL32. Observera att det varken är min bild eller stärkare på bilden. Men så här ser den ut iaf.

strip1.jpg

Frontstycket är 33 cm brett. Rören som används är ett matchat par 12AU7 och en matchad quad 6BQ5 från JJ. Röret längst bak hör till strömdrivningen och är ett 5Y3GT av märket Sylvania.

*Såld*