wintermute Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 I DN kan man läsa att det finns en tydlig koppling mellan musiksmak och personlighet. Det står däremot ingenstans att folk med konstig musiksmak är bättre än andra (vilket jag har fått för mig). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Kort sagt, kritik mot vår musiksmak är en indirekt kritik av vilka vi är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
overture Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Jag tillhör själv kategorin som gillar hårdrock/metal och klassiskt. Har alltid påtalat likheterna så det är ju kul att även "riktiga forskare" kommer fram till samma sak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Undrar vad intresse för nutida jazz säger om personligheten? Introvert och asocial? Eller bara cool och calm? :cool: Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Hmm, jag har visst alla goda egenskaper och samtidigt alla dåliga egenskaper. Det är väl som det ska då - ibland känner man sig snäll, ibland elak, ibland uppåt, ibland nedåt, ibland arbetsmyra, ibland slöhals. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Musiken säger helt enkelt betydligt mer om oss än vi själva tror. Av samma anledning förklarar forskningen varför folk som vanligtvis är balanserade och samlade plötsligt kan fatta eld när deras favoritartister ifrågasätts. Intressant, kan detta spridas till musikrelaterade hobbies... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 heavymetal och klassiskmusik är inte precis något nytt, jag gillar bägge delarna! men om man gillar Deathmetal, Grindcore, klassiskt, jazz, emo, ecreamo, alternative rock/metal och osv. vad är man då? :P borde vara lite av allt isf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Jag gillar musik! i vilken kategori hamnar man då? Genreindelningar är så 1900-tal! Det verkar som om psykologibranchen ligger lite efter... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 heavymetal och klassiskmusik är inte precis något nytt, jag gillar bägge delarna! men om man gillar Deathmetal, Grindcore, klassiskt, jazz, emo, ecreamo, alternative rock/metal och osv. vad är man då? :P borde vara lite av allt isf Tja, allätare eller blandmissbrukare jag menar blandbrukare, det klientelet tillhör även undertecknad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 ...det måste ju betyda att sådana som vi (som lyssnar på det mesta) kan välja det göttaste bland alla personligheter....för vi har väl bara positiva sidor. \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Posted September 8, 2008 Share Posted September 8, 2008 Intressant. Det säger en del men inte allt. Som optimist blir ju allt enklare /Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent_n Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Hur skall jag tolka detta, jag som tycker om bra musik, oavsett typ av musik..hårdrock, visa,pop,klassikt, opera, balader, teckno..o.s.v. bara det är bra .. Min personlighet är m.a.o ingen lek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IHS Posted September 9, 2008 Share Posted September 9, 2008 Min personlighet är som följande: ca 70% jazz, 20 % klassiskt och 10% äldre pop/rock. Vad säger det om mig? Jo, en introvert personlighet som understundom har behov av att flippa ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts