RKL Posted November 18, 2011 Author Share Posted November 18, 2011 Nu är det ju verkligt länge sen sist..... Men lite uppgraderingar har det blivit.... Cd-spelaren har åkt ut. Ersatt av en iMac som nu kör signalen in i en USB DAC. Efter många om och men har jag fastnat för en Classé CP-800, som också fungerar som försteg. Verkar som en riktigt lovande kombination, om doch inspelningen ännu är i början... I och med att Classés lugna, neutrala och detaljerade ljud imponerade stort, har jag lånat hem ett Classé slutsteg också, för att kolla hur det klarar sig jämfört med Pass. Dåligt är det inte, men jag är inte ännu på det klara med om det kan tävla med Pass... Sist men inte minst får man ju inte längre vara ensam om utrymmet, då de yngre i familjen märkt att detta med hemmabio kan vara rätt roligt.... Lite akustikreglering är ännu på gång (det blir knappast nånsin färdigt), nu är det frågan om att kontrollera lite efterklang ännu, har några diffusorpaneler som väntar på att monteras.. Mvh, RKL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RKL Posted November 20, 2011 Author Share Posted November 20, 2011 Samt lite mera, nu när man en gång kommit igång... Classé- slutsteget klarade inte av att slå ut "mästaren"......fortfarande kvar.. Best of Belgium & San Diego....: Hugh Masekela spelar i lämplig belysning... Mvh, RKL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sker Posted November 21, 2011 Share Posted November 21, 2011 (edited) Trevligt system RKL och vilket rum du fått till Lite nyfiken på Classe slutsteget kontra Pass labs, du får mer än gärna utveckla dina lyssningsintryck Mvh Johan Edited November 21, 2011 by sker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts