Ekman Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 wow läckert system om än ofullständigt. Dubbla nordostkablar? Quote
Timbre™ Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Kopplingarna till golvet måste fingranskas... Otroligt spännande! Quote
eliot Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Nåt saknas!! Tystnaden är outhärdlig.. Skulle kunna vara slutsteg Quote
Josa1 Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 Ekman - Dubbla Nordostkablar? Sannolikt en synvilla. SF har bara ett par kontakter per högtalare. Timbre - Kopplingen till golvet har jag slitet med årsvis. Nu är det hemmagjorda lösningar som jag tycker funkar fint. Eliot - måste man ha det..? //Josa1 Quote
Björn-Ola Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Skivor? Du kan få låna min samling av ABBA-skivor så du har något att spela. Quote
Josa1 Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 Golvet är hemskt besvärligt och inte särskilt vackert... Högtalarna är ju dock rätt fina i lacken. Quote
Timbre™ Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Det syns att du har jobbat med det här systemet. Quote
Josa1 Posted September 6, 2008 Author Posted September 6, 2008 Jo, jag har prövat, funderat och bytt fram och tillbaka under rätt många år nu. Jag har en idé i mitt huvud hur jag vill det skall låta. Jag har försökt sträva efter att få det dithän, men det finns många fällor och prövningar. Jag hoppas nu att det faller på plats i början av veckan när den sista pusselbiten i set-upen skall dyka upp (alltså det som saknas). Det är med skräckblandad förtjusning jag bidar min tid i det tysta huset. Tänk om... men det kan också förhoppningsvis bli.. Quote
Timbre™ Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Jag hoppas nu att det faller på plats i början av veckan när den sista pusselbiten i set-upen skall dyka upp (alltså det som saknas). Det är med skräckblandad förtjusning jag bidar min tid i det tysta huset. Tänk om... men det kan också förhoppningsvis bli.. Den öppna platsen bredvid AR-förstärkaren ser förberedd ut... Går på eliots linje eller så väntar du på signalkablar. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Hej Berätta gärna mer om "plattformarna" under högtalarna, ser mycket gediget ut o vackert utfört Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Plattformarna eller som hustrun uttrycker det "dasslocken" under högtalarna gjodes ursprungligen till mina förra högtalare SF Cermona men funkar även till nuvarande. De består av en utsågad - urfräst ram i 38 mm MDF. Ramen är sedan limmad på en bottenplatta av 10 mm MDF. "Hålet" i mitten består av 20 mm granit med bitumen klistrat undertill. Över detta har jag limmat en tunn aluminiumplåt. På plåten är det limmat 10 mm granit. Plattformen står sedan på "pluttar" av Novibra. Tunga är de - ca 25 kg/st. Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Idag kom det saknade i ett paket från Audio Concept. Vad är det....? Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Skivor är det inte. Eliot och Timbre vet bättre. Om man lyfter på locket ser det ut så här. Quote
Timbre™ Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Skivor är det inte. Eliot och Timbre vet bättre. Om man lyfter på locket ser det ut så här. http://i82.photobucket.com/albums/j264/josa1/P1010134.jpg Ett fall för eliot... :cool: Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Det är en alldeles ny version från vårt grannland. Plockar man ur det ur kartongen blir det så här: Quote
Stereotypen Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Skivor är det inte. Eliot och Timbre vet bättre. Om man lyfter på locket ser det ut så här. Jag tycker det är mycket likt en Dynamic Precision A1s men dessa säljer väl inte Audio Concept. Quote
Tompa Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Ser gediget och välbyggt ut !! //-- Tompa -- Quote
minesota Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 wow , en Electrokompaniet DPa1s ???????????????? Jag är avis :-) Quote
K-man Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Det behövdes ingen Eliothjälp där inte....det var ju bara att titta på loggan på kartongen... Rent och fint! ...och antagligen kraft så det räcker! \\K-man Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Skall väl egentligen Robert svara på själv. DP ingår ju numera i Elektrocompaniet vilket jag tror Audio Concept saluför. Som ni ser på på fronten står det inte längre DP utan e. Quote
plundin™ Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Jag tycker det är mycket likt en Dynamic Precision A1s men dessa säljer väl inte Audio Concept. Kolla den blaffiga loggan på Josas sista bild, DP är inte fritt längre, det står under West-Controll kontroll! /ptr Quote
Guest Audio Concept Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Josa1, grattis - då blev du nog först i Sverige med DPA-1S. En riktigt, riktigt bra förstärkare. :-) Stereotypen- visst gör vi det. Har precis fått hem dem och försteget. Har bara inte haft tid att kommunicera detta än. De kommer förresten att spela på mässan hos en av våra samarabetspartners. Det kommer info om det strax. Mvh, Audio Concept Quote
Josa1 Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Ja, det är en liten kraftfull rackare på 30 kg. Det är en väldig massa mer kraft i denna än den kW 500 jag hade innan. Uppgiven effekt verkar inte vara allt här i världen. Så här långt i kväll tycker jag att den kompletterar ARC Ref 2 Mk II mycket väl. Det blir så att säga både kraft och finess. Quote
K-man Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Den fyllde sin plats väl! Snygg effekt på loggan, är det en ren fotoeffekt, eller upplevs den likadan IRL? \\K-man Quote
Timbre™ Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Det behövdes ingen Eliothjälp där inte....det var ju bara att titta på loggan på kartongen... Vi kan ta den synskärpediskussionen när du ligger på 55+ ... Quote
K-man Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Vi kan ta den synskärpediskussionen när du ligger på 55+ ... ....välunderbyggda loggor/varumärken behöver man inte ha vidare god synskärpa för att känna igen....därav t.ex. många lustiga t-shirts.. \\K-man Quote
Recommended Posts