Jump to content

Maskinist javisst:)


orpheus

Recommended Posts

Var och besökte en forummedlem som är känd för sin enorma estitiska förmåga och detaljernas mästare,inget lämnas åt slumpen i detta hem.

Men denna musikälskande herre har flera okända sidor.

Det man inte vet att han är en grym kaffekokare..... :o:o:o

Titta här till vänster i bildkant,vilken bländande teknik :mm:

kaffe.jpg

Han är även en jäkel på tvättmaskiner :D

tvtt.jpg

Och som han sköter in vinylspelare :)

skivop.jpg

Detta var en skön lyssningsstund hos.........

Link to comment
Share on other sites

Ja nu börjar det bli kul igen, en petglad 2,5 åring lämnade ett par basar deformerade efter sig, de såg ut som thiels nya! :o:( Två nya element kostade 14.000 kr, som tur är finns sk allriskförsäkring. Numera är tomteluvorna alltid på under barnveckan, vis av erfarenhet. Det tråkiga var att det lät så trist med de nya oinspelade elementen att jag inte ens ville lyssna på en hel månad, men nu har det släppt rejält.

Link to comment
Share on other sites

Jo.några till han jag med. ;)

En ny skivmatta eller???

kuz.jpg

Nä det var var Madonnas senaste

Kuzma1.jpg

Och en liten översikt på hela systemet

ver.jpg

Detta inte bara ser fantastiskt ut,det låter underbart oxå.

och man ska inte låta sig luras av de små elementen för de flyttar luft på ett sätt man inte trodde va möjligt.

Men det är ju faktiskt i de övre registren denna högtalare visar varifrån den har fått sitt mycket välförtjänta rykte.

Tack för en trevlig dag och supergott kaffe,det blir svårt att knäcka det kaffet med jag ska göra mitt bästa:)

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Jo Dualiten är riktigt bra, nu blev det inte brygg dock, porschen används bara i nödfall då antalet personer inte tillåter mockabryggaren på spisen.

Hemligheten med kaffe är malningen, har jag erfarit och Dualiten mal verkligen bra, själva kvarnen är steglös så man kan anpassa grovleken efter smak och bryggsätt.

Nordost, javisst. Jag är nördost. Den enda kabeln som inte är NO är HDMIn från PS3an, det blev en AQ eftersom den anses bättre och mer prisvärd, annars är det Vishnu från vägg till dosa och vidare med Vishnu och shiva. Från RIAAn är det valhalla som gäller, från CDn är det Q-fil och till högtalarna kopplas det ihop med Frey. Mellan TVn och förstärkaren är det NOs wirewizzard eller vad den nu heter.

Den enda bromsklossen jag har är supralisten mk2 som på sikt måste bort, nu har man ju gått o blivit med Alfa Romeo 147 GTA, så där rinner ju en del pengar iväg på gott och ont.

Link to comment
Share on other sites

Avgrundsbas saknas förvisso men man blir förvånad och överaskad över den klara, rena och förvånandsvärt mäktiga bas som finns. Jag kan inte säga att jag saknar något i basavseende

Har säkert sagt det förut :) men jag upplevde att Memento har en fylligare (mäktigare om man så vill) klang jämfört med Guarneri Homage och Electa Amator II.

Link to comment
Share on other sites

"Sonus Faber, Krell och Nordost verkar vara en kombination som passar bra med varandra. Audionord demar gärna den kombinationen"

Precis. Som för ett par år sedan. Då demades Sonus Faber Amati Anneversary + Krell FBI + någon krell cd + det bästa från nordost på hifistället av Audionord. Intrycken sitter fortfarande kvar.

Link to comment
Share on other sites

"Sonus Faber, Krell och Nordost verkar vara en kombination som passar bra med varandra. Audionord demar gärna den kombinationen"

Precis. Som för ett par år sedan. Då demades Sonus Faber Amati Anneversary + Krell FBI + någon krell cd + det bästa från nordost på hifistället av Audionord. Intrycken sitter fortfarande kvar.

Det var en fin upplevelse men rent allmänt tror jag inte att man skall dra för stora växlar på kombinationsval när de kommer från samma distributör. Det handlar ju också om vilka agenturer som ingår i distributionen.

Link to comment
Share on other sites

Det var en fin upplevelse men rent allmänt tror jag inte att man skall dra för stora växlar på kombinationsval när de kommer från samma distributör. Det handlar ju också om vilka agenturer som ingår i distributionen.

Det jag tänkte på var om det är så att SF, förenklat förstås, behöver en dos av kraft och klarhet?

Jag var på Vinylbutiken och fick lyssna på Auditor M och Karans integrerade. Den sistnämnda som jag tycker är just kraft och klarhet på, hög nivå. Rummet var litet, men "klart" lät det då. Klart bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan i förtroende berätta att familjen blivit med ett par begagnade Memento, samma par som Timbre testade för några är sedan.

Dessa testades i mitt system med ASR som drivkälla.

Lät underbart!

Kanske inte lika fylliga som mina Anniversarior, men ack så sköna i de övre registren.

Basen mer än väl tillräckliga för normala behov, vilket jag kunnat konstatera.

Calm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vem presenterar "matchningen"... :?: Distributörer, återförsäljare, hifitidningar, internetsajter eller konsumenter och privata användare... :?:

Jag tänkte då på AudioNord som har både Krell och ARC att välja på.

Kan ju vara så att när jag gått ut har dom bytat :D

Dom mindre Wilson har jag hört med ARC.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...