eliot Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Auktionsrobotar (Auctionsniper) Jag fick frågan vilket program som jag använder för att vinna budgivningar på eBay - Jag har använt mig av Powersnipe sedan i slutet av 2005 och det var strax efter det att jag börjat bjuda på auktioner på eBay. Jag hade snabbt förstått att det gällde att lägga budet sent för att inte trissa upp priset men även om jag lade mitt bud när det bara återstod 2min så hände det flera gånger att någon hann ge 2-3 bud på de återstående 2 minuterna där de närmade sig mitt bud för att när "dimman" skingrats ha vunnit. Det hände naturligtvis också att jag inte hann ge ett sista bud beroende på att dataförbindelsen strulade, eBay ville ha mitt lösenord mm. Powersnipe kostar $45.99 men är väl värd pengarna men garanterar naturligtvis inte att man vinner. Om två personer använder en Auctionsniper ("auktionsrobot") så vinner naturligtvis den som har angett högsta (max-)bud till auktionsroboten. När det gäller powersnipe så kommer buden de allra sista sekunderna och det har hänt att den kommer den absolut sista sekunden - den kommer alltid i tid vilket tydligen inte alltid är fallet med andra auktionsrobotar Jag brukar ange ett bud som är så högt att jag kan säga att det var lika bra att jag inte vann om jag inte vann och om jag vann till mitt högsta bud så är jag nöjd men inte mer...Det har hänt att jag angivit $82.50 och jag vann skivan för $82.00 och det var helt OK. När jag nu tänkte svara på frågan angående vilken auktionsrobot jag använder så började jag undersöka marknaden och det finns ju hur många som helst På Auction Software Review finns det 41program i kategorin Sniper Powersnipe fungerar bara på eBay och inte på Tradera (även om det tillhör eBay numera!) men det gör Bidnapper (på svenska!) och även EZsniper (finns inte med i listan på Auction Software Review) Jag själv har ingen erfarenhet av andra program än Powersnipe så jag tänkte att alla ni andra som handlar på eBay kan tala om vad ni använder och er erfarenhet. //Eliot Quote
eliot Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 Jag har samlat lite information i den två år gamla tråden Vinyl på ebay, Lite erfaringar efter snart ett år på eBay Quote
calle_jr Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Hmm, den senaste veckan har jag förlorat 2 auktioner på ebay de sista 5 sekunderna En i Korea och en i USA, vilket inneburit att man dessutom suttit och vaktat vid knepiga tider Tack för det eliot, ska ta mig en funderare på en sniper... Quote
iroise Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Kul att läsa visste inte att det fanns något som actionsniper, du har blivit ett riktigt auktionsproffs. Själv har jag sålt på auktioner och förstår nu hur det kan "rassla" till så de sista sekunderna! Quote
eliot Posted September 1, 2008 Author Posted September 1, 2008 ....du har blivit ett riktigt auktionsproffs. Inget mot Peo som har fått feedback av snart 3000 - medan jag bara har strax över 100 Quote
Recommended Posts