calm Posted September 1, 2008 Posted September 1, 2008 Kul! Skall bli spännande att få lyssna på denna vinylspelare som jag inte sett förut. Calm Quote
Guest Audio Concept Posted September 3, 2008 Posted September 3, 2008 Monterade den igår. Spelaren är med stor marginal det mest genomtänkta jag har varit i kontakt med vad gäller konstruktion. Kort och gott en fantastisk genomfört spelare som definitivt sätter en ny standard för vinylåtergivning. Mvh, Audio Concept Quote
Hans-Tommy Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Den vill man inte missa jag var nere på audioconcept idag och lyssnade på spelaren med soundsmiths pickup, har tidigare lyssnat på soundsmith på nordic conceptspelaren och tyckt att det lät oerhört bra, men detta....., är något helt annat, avslappnat och kontrollerat med en oerhörd dynamik och upplösning, bedrövligt bra, priset är det enda jag har emot det, 305000 SEK totalt, fast jag kan tänka mig att man kan få det för 300 kSEK om man frågar snällt, så passa på och lyssna på kombinationen på arken, ni som ska dit de kanske har ett speciellt mässpris tommy Quote
Josa1 Posted September 6, 2008 Posted September 6, 2008 Jag var också och hälsade på hos Audio Concept den 3 september på jakt efter den sista pusselbiten i min egen set-up. Jag fick då förmånen att lyssna på uppställningen på bilden. Jösses!! Vad skall man säga? Fantastikt låter lite platt i sammanhanget. Som sagt får ni tillfälle att lyssna missa inte detta. Frågan är: Kan musik ristad på en svart plastbit bli så mycket bättre än så här? Quote
Guest Audio Concept Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Belladonna och Septum är klart produkter i en egen division. Har hört många dyra spelare men det här tar priset. Konstruktionen är fylld av smarta och genomtänkta konstruktionsdetaljer. Vad gäller priserna så ser det ut så här: Belladonna Pure Mass spelare 144 000.- Septum tonarm 46 000.- Ställ 13 000.- Soundsmith från 57 000.- Mvh, Audio Concept Quote
Kent_n Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Dags att ta en tur till AC för att lyssna...Sätt på kaffet.. Quote
Kent_n Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 tack för kaffet, gott som vanligt..men som vanligt små koppar, många blir det. jag fick förmånen att lyssna på denna skivspelare idag med soundsmiths pickup. Prata om seriöst bygge..Skivspelaren stod på en tjock platta och under den ytterigare en platta där all elekronik fanns inkl hastighetsväljare, allt detta stod på en egen ställning som är framtagen till skivspelaren, ganska läcker tycker undertecknad. jag vet inte om 190 000:- är dyrt, för jag har hört dyrare skivspelare med betydligt häftigare utseende, men dessa kommer i mina öron inte i närheten av ljudet som var makalöst.jag tyckte tidigare att Nordic Consept spelarna var otrooligt bra, men denna var betydligt bättre.. Vi lyssnade på pianomusik, och jag kommer nog aldrig komma nära den upplösning, öppenhet,tydlighet spelglädje som spelades upp här.. Makalöst, får ni chansen lyssna.... Vill ha..... Quote
calm Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 Kunde naturligtvis inte hålla mig borta! Var nere igår hos AC och fick min första lyssning och en genomgång av denna spelare som verkar mycket genomtänkt och med ett yttre som inte går av för hackor! De första lyssningsintrycken som baseras på någon timmes lyssning ger följande: -Dynamik utöver det vanliga -En knäpptyst bakgrund som delvis beror på Soundsmithen som inte genererar något egenbrus -En svart bakgrund i ljudbilden som mejslar fram instrumenten -Lugn och harmoni -Tonbalans i harmoni -En väl utvecklad ljudbild i sid- och djupdel Nackdelar: -Avslöjar även halvbra inspelningar -Priset, som naturligtvis måste relateras till de bästa spelarna, men förmodligen är en bra investering. Skulle nog inte ha något emot att införliva denna spelare i mitt system Bland de bättre vinylspelarna jag lyssnat till med förbehåll för en alltför kort lyssning. Calm Quote
calm Posted September 10, 2008 Posted September 10, 2008 Kunde naturligtvis inte hålla mig borta! Var nere igår hos AC och fick min första lyssning och en genomgång av denna spelare som verkar mycket genomtänkt och med ett yttre som inte går av för hackor! De första lyssningsintrycken som baseras på någon timmes lyssning ger följande: -Dynamik utöver det vanliga -En knäpptyst bakgrund som delvis beror på Soundsmithen som inte genererar något egenbrus -En svart bakgrund i ljudbilden som mejslar fram instrumenten -Lugn och harmoni -Tonbalans i harmoni -En väl utvecklad ljudbild i sid- och djupdel Nackdelar: -Avslöjar även halvbra inspelningar -Priset, som naturligtvis måste relateras till de bästa spelarna, men förmodligen är en bra investering. Skulle nog inte ha något emot att införliva denna spelare i mitt system Bland de bättre vinylspelarna jag lyssnat till med förbehåll för en alltför kort lyssning. Calm PS Tack för espresson! ds Quote
Recommended Posts