Yve Posted May 28, 2004 Posted May 28, 2004 Hör upp alla Göteborgare, Jag fick ett mail ifrån Göteborgs konserthus i onsdags om att Göteborgs Symfonikerna har släppt en ny platta men Tchaikovsky symfoni nummer 6 ”Pathétique” och den säljs till kampanj priset 100 kronor. Så varför skall ni ha ytterliggare en tolkning av detta verk förutom att det framförs mer än kompetent av en välrenommerad orkester in en akustiskt hyllad konsertsal. Jo den innehåller både ett CD och SACD lager i stereo men den har även ett multikanal SACD lager (5.0) , enligt BIS skall just multikanal med fullt frekvensspektra utan separat baskanal ge återgivning som kommer närmast verkligheten. Jag vet inte hur länge de kommer att ha detta pris så spring och köp. http://www.gso.se/main.cfm?id=3624 MVH Yve Quote
Mattias Posted May 28, 2004 Posted May 28, 2004 Härligt tips! Man tackar. Är det Neeme Järvi som leder Gbgs symfonikerna på skivan? /Nyfiken som alltid Quote
Yve Posted May 28, 2004 Author Posted May 28, 2004 Javisst är det Neeme Järvi på dirigentpulten . Har just lyssnat på skivan (kan tyvärr endast spela CD-lagret) och inspelningstekniskt sett är den mycket bra. Jag tycker också att den artistiskt är mycket bra men här är jag partisk eftersom jag känner orkestern och rummet väl samt hörde samma konsert dagen innan inspelningen. MVH Yve Quote
Recommended Posts