calle_jr Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 LP-skivan 60 år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 LP-skivan 60 år Yes, trevligt, får bli ett besök i Limhamns lilla museum, där finns iaf 200 omslag uppsatta, inga från premiäråret 48 men iaf från 49, vad jag hörde så skulle det finnas en hel del jazz-omslag och de är ju som konstverk, väldigt vackra! Denna lilla uppfinning som varit nästan uträknad men alltid rest sig på nio och som i min värld, just nu,verkar ha bättre överlevnadschans än cd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Blir det princesstårta med lakritsmarsipan? Eh, kanske en inte så god kombination. Jag äger en vit vinyl så det får nog blir en tårta med vit choklad. Det är ju ganska lätt att "kamma" in skivspåren då också ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gcs Posted August 23, 2008 Share Posted August 23, 2008 Och inte nog med att LP skivan fyller 60 år. Stereo skivan fyller faktiskt 50 år just i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts