Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjing!

Lite sugen på denna skapelse.. men jag undrar kan man göra om den så den agerar som ett slutsteg?

saken är den jag har en separat hembio reciver idag som är kopplad för frontarna till min Amplifix , så man slipper ha två uppsättningar frontar för film / musik.

Har McIntosh stöd för detsamma eller får man leta andra märken då? eller ngn annan intregrerad från Tosh ?

Posted
Tjing!

Lite sugen på denna skapelse.. men jag undrar kan man göra om den så den agerar som ett slutsteg?

sasken är den jag har en separat hembio reciver idags om är kopplad för frontarna till min Amplifix , så man slipper ha två uppsättningar frontar för film / musik.

Har McIntosh stöd för detsamma eller får man leta andra märken då? eller ngn annan intregrerad från Tosh ?

Ja, det ska gå den har Power amp In . (Accept signals from a seperate external preamplifier)

Jag har själv kollat på denna modellen faktiskt och kommer att göra det snart igen. Skönt ljud demoex samt beg McIntoshar för förhållandevis vettiga pengar.

http://www.skontljud.se/sale_electronics.php

Posted

alla modeller av McIntosh är grymma.

du kommer inte ångra dig om du köper 6300an! jag har 6500 och är grymt nöjd med den...

jag byte själv upp mig från Thor mk1 till mcintosh ma6500 och det är en enorm skillnad. Men så är ju priset det dubbla också...

Posted

Tack för svaren. Jag har lyssnat en del till McIntosh inte just 6300 men 6500 och uppåt, samt lite av deras rejäla slutsteg samt förstegs kombos.

Ljudet är verkligen tilltalande det håller jag med om fullständigt, och man vart juh glad nu när det visade sig att Tosh också ska ha stöd och agera slutsteg så man slipper krångla med kabelbyten o annat när man vill se film vs lyssna på musik.

Posted

6300 skiljer sig en del mot övriga modeller i karaktären, den är är nämligen lite ljusare och tunnare vilket jag upplevde den som. Men om jag förstått resencenter på någon amerikansk sida så berodde detta på försteget.

Posted

hmm ok..

Jag kör med Vienna Acoustic Baby Grand och har harmonic tech kablage.. så funderar på om inte 6300 kan göra sig riktigt bra här..

Basen just nu e det ett attans tryck i så jag skulle inte gråta om den blev ngt mindre påtaglig =)

Posted
Jag upplever att Vienna och McIntosh båda drar åt det varma och mörka hållet. Det kan bli för mycket av det goda.

Hmm, du tror det? Jag har annars varit så himla nöjd över ljudet på Tosharna...

Jag vet att Vienna drar åt det mörka hållet.. men om 6300 e ljusare än överiga sortimentet kanske det kan bli en bra passform..

Jag vet inte.. jag e bara så sugen på ljudet som Tosh kan återge.. härlig lyster...

Vad har vi annars som spelar i någorlunda samma division? utöver Krell, som jag inte är intresserad av direkt..