Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej derude,

Som jeg tidligere har nævnt i nogle af mine indlæg, står jeg over for en opgradering på kabelsiden. Det er højtalerkablet det drejer sig om.

Min nuværende kabelsituation ser sådan her ud: Transparent MusicLink (MM tech.) RCA signalkabel, og AudioQuest Midnight højtalerkabel.

Jeg elsker mit Transparent MusicLink signalkabel. Det har lige den sammenblanding jeg altid har ønsket. Harmoni, homogenitet, lethed, luftighed, dynamik, jerngreb og ikke mindst liv.

Jeg har planer om at udskifte højtalerkablet, da jeg er træt af det gamle AudioQuest. Jeg har faktisk aldrig brudt mig særlig meget om det.

Det lyder for tilbagelænet, og for svampet i bassen. Det lyder hovedsageligt lidt kedeligt.

Efter at have lyttet på flere kabler er jeg nået frem til, at den bedste løsning nok er: Transparent MusicWave.

Det vil passe til signalkablet, og det vil nok opfylde de krav som jeg stiller. Nemlig dem som signalkablet også opfylder (læs ovenstående).

Mit system består - udover af Transparent og AudioQuest - af Dynaudio 52se, Marantz CD-17 og Sony FA7ES.

Så var det jeg ville spørge, om der var nogle her på forummet, der havde nogle lydmæssige erfaringer med dette højtalerkabel?

Posted

Jag har provat transparent musicwave super mm i olika omgångar. Nu senast mot Nordost Blue heaven och ett pat transparent lösmeter.

Jag tycker att Musicwave super är en kanonkabel. Precis som musiclink super (som jag också har) så är den mycket homogen och jag tycker den framförallt plockar fram detaljer ur djupbasen. Basen blir stadigare, krafigare ,djupare och får bättre nyans.