andreas .l Posted August 12, 2008 Posted August 12, 2008 Jag kollade runt här i forumet men hittade inget om dynaudio C1. Någon som har erfarenhet utav dessa. Hur dom låter om man gämför med Contour 1.4 och 3.4? och hur kräsna dom är på elektronik, omgivning osv? Quote
Kent_n Posted August 12, 2008 Posted August 12, 2008 Jag kollade runt här i forumet men hittade inget om dynaudio C1. Någon som har erfarenhet utav dessa. Hur dom låter om man gämför med Contour 1.4 och 3.4? och hur kräsna dom är på elektronik, omgivning osv? Som gamal Dynaudio kille så är min åsikt att C1 är en av dom bästa stativarna som finns, låter mer som golvhögtalare än stativ. Som vanligt med Dynaudio är diskant och mellanregister i toppklass, och på C1 levereras oxå djup bas Men dom är kräsna på elekronik, kopplar du till en förstärkare á 3000 kronor så protesterar dom å det grövsta, men med bra elektronik så är dom sagolika, absolut värda att lyssna på. Contour 3,4 har jag ägt och är en underbar högtalare som i mitt tycke slår dyrarare konkurenter, men jag har aldrig lyssnat på dessa tillsammans och jämfört C1 o 3,4 så där kan jag inte uttala mig..Men båda är milt uttryckt bra högtalare. Quote
andreas .l Posted August 12, 2008 Author Posted August 12, 2008 Tack för svaret Kent. Ja problemet är väl att C1 inte finns att lyssna på överallt. Jag ringde och kollade med Malmsjö hifi och han sa att jag var den första som hade frågat efter dessa. Hifistället kanske har men vad jag kan minnas så har jag inte sett dom där men då har jag inte direkt letat efter dom heller. Någon som vet var man kan lyssna i Hallandstraken? Skulle kunna tänka mig att åka till köpenhamn också. Det ligger ett par ute nu för 30.000:- och det är ju klart av intresse om min Bladelius Tyr klarar av att hantera dom. När det gäller 3.4 så får man ju skriva upp lite mer än på Von Schweikert VR-2orna men inte så det känns ansträngt, men det är nog precis alltså. Jag kan tänka mig att motsvarande primare inte hade klarat det lika bra. Själva ljudet i kombination känns klockrent även om lite mer kraft inte skulle skada. Så ska man köpa ett par C1 i blindo? Quote
Kent_n Posted August 12, 2008 Posted August 12, 2008 Så ska man köpa ett par C1 i blindo? Som högtalare helt klart.... men det är rätt mkt pengar, jag anser nog att du skall lyssna på dom först. Jag tror inte det blir problem med förstärkaren.. Hur som, lycka till med dina högtalare, berätta gärna hur det gick... MVH Kent_n Quote
zood Posted August 13, 2008 Posted August 13, 2008 Verkar som att denna butik har hemma för demo, om de ej är sålda enligt dessa bilder http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TO...amp;whichpage=4 och butiken hemsida http://carolimusikbio.se/ Quote
andreas .l Posted August 13, 2008 Author Posted August 13, 2008 Stort tack till Zood. Så imorgon bär det av till malmö och möllan. Men först ett stop i Helsingborg hos Malmsjö Hifi för en lyssning på SF Cremona Auditor. Tyvärr ställde Just Audio Magic in morgondagen (Phonar Credo S100 / M100) annars hade det varit en helhifidag/kväll En god vän bor på möllan så det passar utmärkt att prova hans Wii också efter en hel dags lyssnande, klämmande och klurande med frenetiskt svingandes och vevandes framför TV´n :P Quote
Kent_n Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Stort tack till Zood. Så imorgon bär det av till malmö och möllan. Men först ett stop i Helsingborg hos Malmsjö Hifi för en lyssning på SF Cremona Auditor. Tyvärr ställde Just Audio Magic in morgondagen (Phonar Credo S100 / M100) annars hade det varit en helhifidag/kväll En god vän bor på möllan så det passar utmärkt att prova hans Wii också efter en hel dags lyssnande, klämmande och klurande med frenetiskt svingandes och vevandes framför TV´n :P Hur går det ? Nyfiken.. Quote
stargazer Posted August 17, 2008 Posted August 17, 2008 Har för mig att Janne på Skönt ljud har haft hemma C1-or. Men jag kan ju ha mints fel... Ring honom o kolla 090-129590 (Skönt ljuds hemsida) OBS jag har inget med butiken att göra, vill bara ge ett tips från en hifi-vän till en annan cheers / stargazer Quote
andreas .l Posted August 17, 2008 Author Posted August 17, 2008 tjena,, nej kan kom tyvärr aldrig ner till malmö så det får bli lite senare. tror jag ska ner om ett par veckor eller så. just nu spelar iaf SF cremona auditor väldigt övertygande här hemma. Quote
Kent_n Posted October 24, 2008 Posted October 24, 2008 Nu har det gått ett par veckor..nyfiken på vad du har valt ? Quote
Recommended Posts