Jump to content

Gondul


Hasse

Recommended Posts

Hej Hasse,

Provlyssnade på mickes nya SAGA förförstärkare hos HiFi consult och kan bara säga att jäklar oxså det var bättre en med det inbyggda försteget som sitter i gondul m.

3d, rummsinfo, dymamik, ja nästan allt lätt bättre , obs i mina öron lät det så, Hade jag slantarna så vette katten om inte där hade stått ett saga försteg hos mej.

mvh/Ribbon

Link to comment
Share on other sites

Guest krelle

Tjena Hasse! Jag har oxå Gondul M och skillnaden hemma hos mig var väldigt stor! Jag trodde inte själv att det skulle bli så stor skillnad men jag tog hem ett försteg för test. Det blev en MBL 5011 (Noble serien).

För mig blev det en större fyllighet, pondus i ljudet. Upplösningen i mitt system blev oxå mkt bättre. Just det som jag kanske tyckte saknades i mitt system.

Häftigt när det blir såna här stora skillnader (Tack Gurkan för att du påtalade vikten av ett bra försteg ), så nu äger jag denna och är mkt nöjd!

Mvh Krelle

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det är som vanligt. Ju mer pengar, ju bättre :)

En Gondul M + ett Saga för 74 000:- blir bättre än med det inbyggda försteget.

Gonduls försteg är dock inte av "snik-typ" med låg utnivå utan ett "riktig" inbyggt försteg som orkar driva alla slutsteg direkt med full dynamik. (jag tolkar Hasses fråga som om han undrar om försteg alltid är ett lyft vilket det ej är här)

Bra försteg är viktigt där har gurkan i så fall helt rätt. ett Bladelius-försteg till en Bladeliusspelare är ännu bättre :)

mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det är som vanligt. Ju mer pengar, ju bättre :)

En Gondul M + ett Saga för 74 000:- blir bättre än med det inbyggda försteget.

Gonduls försteg är dock inte av "snik-typ" med låg utnivå utan ett "riktig" inbyggt försteg som orkar driva alla slutsteg direkt med full dynamik. (jag tolkar Hasses fråga som om han undrar om försteg alltid är ett lyft vilket det ej är här)

Bra försteg är viktigt där har gurkan i så fall helt rätt. ett Bladelius-försteg till en Bladeliusspelare är ännu bättre :)

mvh

Får nog hålla med Sladd här :);)

Personligen har jag dock ett bättre ljud utan försteg, men det beror nog på att jag använder rumskorrigerare Dg38, den ger ju mycket kraft till slutsteget.

Och då får man den mörka och klara tonen, (Bakgrunden )som ett mycket bra försteg ger!!!!!! (bra signalkabel är ett måste med försteg)

Link to comment
Share on other sites

Det är som vanligt. Ju mer pengar, ju bättre :)

Gonduls försteg är dock inte av "snik-typ" med låg utnivå utan ett "riktig" inbyggt försteg som orkar driva alla slutsteg direkt med full dynamik. (jag tolkar Hasses fråga som om han undrar om försteg alltid är ett lyft vilket det ej är här)

Som alltid ;).

Jag är helt på det klara med att det krävs ett försteg "modell bättre" för att det ska vara någon vits i det här fallet.

Link to comment
Share on other sites

Lyssnade på saga senast idag med samma utrustning som har har hemma (gondul m m.m)

Och håller med ribbon i det han skriver. Mycket bättre 3d och rum. Bättre seperation och kontroll.

Det är ett mycket bra försteg och jag tycker att det är prisvärt sett till vad det presterar och kan.

Dubbla XLR-ut m.m kan vara trevliga funktioner att ha tillgång till. Man vet aldrig vad man hittar på i framtiden :D

Tillsammans med gondul känns det verkligen som handen i handsken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Audio Concept

Gondul, är en utmärkt cd spelare - och vi välkomnar er som vill lyfta återgivningen till nya höjder att testa den tillsammans med MBL 5011 försteget. Precis som för Krelle så tror jag att förälskelsen blir blixtsnabb, och som för alla lyckliga och långvariga förhållanden övergår förälskelsen lika snabbt till riktig kärlek..... :-)

mbl_5011_03_500x330.jpgmbl_5011_02_500x330.jpg

Välkommen in!

Mvh, Audio Concept

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...