Jump to content

Nysläpp på vinyl

vovven

Recommended Posts

Som diggare av vinyl vore det intressant med en tråd gällande nya intressanta plattor på vinyl.

Jag startar med info om Metallica som nästa månad släpper tre intressanta utgåvor av plattorna "Kill en all, Ride the lightning samt Master of puppets.

Uriah heep´s Wake the sleeper

Venom´s Hell

Utgåvorna kommer i 180 grams vinyl "half speed mastered from the original analogue tapes at Mobil Fidelity Sound labs"

Kom gärna med fler

Guest asimov66

Metallica skivorna är redan ute jag har dem hemma :D.

Bra initiativ på tråden dock, jag vill med ha tips på nya trevliga skivor.

Har shoppat en del trevliga skivor på lp den senaste tiden.

Metallica kommer släppa "death magnetic" på 7 eller 9 lp skivor snart med...det är alltså 1 cd som blir 7 eller 9 lp beroende på vilken utgåva man väljer. Finns även som 1 lp utgåva med.

Metallica skivorna är redan ute jag har dem hemma :D.

Bra initiativ på tråden dock, jag vill med ha tips på nya trevliga skivor.

Har shoppat en del trevliga skivor på lp den senaste tiden.

Metallica kommer släppa "death magnetic" på 7 eller 9 lp skivor snart med...det är alltså 1 cd som blir 7 eller 9 lp beroende på vilken utgåva man väljer. Finns även som 1 lp utgåva med.

Det var snabbt av Dig, enligt min källa skulle dom släppas först i September, min källa är uppenbarligen inte helt uppdaterad.

Ride On Dude

Guest asimov66

Jodå man var snabb på beställningsknapparna.

Tycker metallica skivorna är lite för ljusa i topparna om jag skriver så...ibland blir det för ljust men annars så finns de sakerna man tidigare saknat på cd utgåvor och tidigare lp släpp. Den avsaknade basen har äntligen återkommit och trycket från Cliff Burton är rakbladsvasst och levande. Precis det jag saknat från de tidigare släppen. Nu vill jag bara ha de andra "fixade" och släppta med. Har höga förhoppningar på dem.

Kul!

Detta ska bli intressant: LB

Tjenare,skickar du efter mycket skivor därifrån,anl jag undrar är att jag själv inte har köpt Lp på många år utan hållt tillgodå med dom jag har men.....funderar på att skicka eft lite för att kolla om jag blir nöjd med ljudbiten kontra min CD

Mvh

Tjenare,skickar du efter mycket skivor därifrån,anl jag undrar är att jag själv inte har köpt Lp på många år utan hållt tillgodå med dom jag har men.....funderar på att skicka eft lite för att kolla om jag blir nöjd med ljudbiten kontra min CD

Mvh

Nej.

Jag är lite trött på dem.

Men det var det stället jag snabbt fann en länk till LP:n :)

Jag föredrar europeiska butiker, fast www.elusivedisc.com är ganska bra. De håller inte inne hela beställningen om någon platta skulle vara out of stock eller pre-order.

Jag hittade nyligen www.soundandmusic.com som annars har ett intressant sortiment.

Edited by calle_jr
Rättade länk till Sound & Music

MILES DAVIS/KIND OF BLUE DELUXE 50TH ANNIV. 2CD+ DVD+ LP BOX

LEGLP33552-Large.jpg

The LP: a premium, 180-gram BLUE vinyl! The first CD: entire original album including "Flamenco Sketches",

"Freddie Freeloader" false start, and more! The second CD: rare musical material from 1958 & 1960.

The DVD: in-depth documentary and historic April 2, 1959 TV program "Robert Herridge Theater: The Sound of Miles Davis".

Includes a 60-page hardbound book & Poster.

Se länk

• 3 weeks later...