Kenneth_P Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Som jeg skrev et stykke inde i mit indlæg, om mine nye SD fødder, havde jeg i sinde snarest muligt at købe nogle betonsten som hylder til mit rack. Og derudover fylde mit rack og mine standere med sand. Det blev så idag. Og efter at have kørt ca. 50 km efter de 2 rigtige sten, blev resultatet, heldigvis, ud over det forventede. De 2 lysegrå betonsten. En anelse fugtige, da de stod uden for på lageret. Så de fik lov at tørre helt, inden de blev taget i brug. Imens kunne jeg fylde sand i rack og standere. Så råt som det kan blive. Efter at de tilsammen 63 kg tunge betonsten var tørret, og sandet var fyldt på. Efter min mening flot resultat. Lyden kom noget bag på mig. Jeg var godt klar over at sandet og de tunge sten ville dæmpe det hele lidt, men sådan en markant forbedring havde jeg ikke i sinde. Lyden blev, uden det skal lyde som en joke, stendød. Der faldt en utrolig ro over lydbilledet. Bassen står kun endnu mere fast, end da jeg satte SD fødderne under hele anlægget. Utroligt. Helt klart noget der kan anbefales. Quote
calle_jr Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Mycket intressant! Det ser trevligt ut också Quote
Timbre™ Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Og derudover fylde mit rack og mine standere med sand. Upplevde lite åt samma håll med uppfyllning av Targetstativ en gång. Quote
Guest om.s Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Selv hadde jeg divergerende erfaringer med granitt som underlag på mine tidligere mono blocks, men dette ser jo iaf riktig lekkert ut og ingenting er bedre enn at du er fornøyd ... mvh Quote
Kenneth_P Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 Efter at have fået denne store forbedringer, har jeg diskuteret med min far, om det kunne være en god idé med nogle matchende sten under standerne på højtalerne. Er der nogle der har nogle erfaringer med det? Quote
Guest om.s Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Efter at have fået denne store forbedringer, har jeg diskuteret med min far, om det kunne være en god idé med nogle matchende sten under standerne på højtalerne. Er der nogle der har nogle erfaringer med det? Selv har jeg ikke så god erfaring med å bruke sten under høyttalere, men jeg vet om flere bekjente som har lykkets bra med det, så det er vel egentlig bare å teste selv, igjen ..... mvh Quote
Kenneth_P Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 Selv har jeg ikke så god erfaring med å bruke sten under høyttalere, men jeg vet om flere bekjente som har lykkets bra med det, så det er vel egentlig bare å teste selv, igjen ..... mvh Hvad for nogle højtalere har du? Stander- eller gulvmodel? Quote
Guest om.s Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Hvad for nogle højtalere har du? Stander- eller gulvmodel? Min erfaring var mer riktet mot tidligere modeller jeg har hatt, ProAc Future 0.5/Response 2.5 og Snell K & E III, men husker ikke i farten hva mine kompiser spillte på. Pr dags dato spiller jeg på det WB selv kaller en "mini floorstander" dvs det er både og ..... Wilson Benesch Discovery. og disse´s spikes bruker jeg noen koner fra Dynaudio, tror de følger med deres C2 og C4 speakers, og det ser slik ut: nå er dette ikke aluminium direkte i gulvet, konen ser slik ut på undersiden mot gulvet, en gummi o-ring er det som ligger imot: mvh Quote
Kenneth_P Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 Min erfaring var mer riktet mot tidligere modeller jeg har hatt, ProAc Future 0.5/Response 2.5 og Snell K & E III, men husker ikke i farten hva mine kompiser spillte på. Pr dags dato spiller jeg på det WB selv kaller en "mini floorstander" dvs det er både og ..... Wilson Benesch Discovery. X og disse´s spikes bruker jeg noen koner fra Dynaudio, tror de følger med deres C2 og C4 speakers, og det ser slik ut: X nå er dette ikke aluminium direkte i gulvet, konen ser slik ut på undersiden mot gulvet, en gummi o-ring er det som ligger imot: X mvh Det ser lækkert ud. Jeg kender godt de der cones, de følger også med deres nye Sapphire. Quote
Recommended Posts