calle_jr Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 It's 300 miles to Jylland, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses Ja, då var det tid igen. Det finns mycket att se i Danmark. Speciellt om man är intresserad av hifi och high end. Denna gång var det två återbesök. Ett av dem för oss. Det andra har vi inte besökt tidigare, men väl Euphonia. Häng på Jörgen, Eliot och mig på ännu en exkursion... Tack till Boombox för inspiration till rubriken Quote
Guest BTS Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 It's 300 miles to Jylland, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses[/size] Jäss, spänningen stiger.. Quote
eliot Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 It's 300 miles to Jylland, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses Jag kontrar med: It's over 400miles to Uppsala in a car full of vinylrecords... - jag är alltså på väg till Uppsala idag så mina bildbidrag får vänta Quote
Timbre™ Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Jäss, spänningen stiger.. Dramatikinslagen avlöser ju varandra i utflyktstrådarna... Euphonia Audioexkursionsforum.se... :cool: Quote
iroise Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Dramatikinslagen avlöser ju varandra i utflyktstrådarna... Euphonia Audioexkursionsforum.se... :cool: Dessa sommarutflyckter är både trevliga att deltaga i och läsa om, skulle vart med här men kunde inte avvara alla de timmar som behövdes! Quote
K-man Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 hehee...kan bara instämma....och då man själv sitter i DK är det ju extra påtagligt.... ...så må i lige vise det hele! \\K-man Quote
Arioch Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Har precis kommit hem från Danmark, resan gick genom själland, fyn till Jylland - skagen. Blev mycket motorcyckel men ingen hifi under resan. (kanske var en felprioritering ) Jens Quote
Timbre™ Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Har precis kommit hem från Danmark, resan gick genom själland, fyn till Jylland - skagen. Blev mycket motorcyckel men ingen hifi under resan. (kanske var en felprioritering ) Jens Bara att täcka upp danska Hi-Fi Klubbens butikker kräver ju minst tre semesterveckor... :cool: Quote
K-man Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Bara att täcka upp danska Hi-Fi Klubbens butikker kräver ju minst tre semesterveckor... :cool: Hihi...den "Timbreresan" är en historia i sig....jag tror den märkta kartan ligger hemma någonstans.... \\K-man Quote
calle_jr Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 kunde inte avvara alla de timmar som behövdes! Vi lämnade Malmö 7.30 och kom till Odense vid 10-tiden. Var vi slutade kommer visas längre fram Redan innan morgenmad hann vi slinka in på Moby Disc som ligger mitt i byn på Skt. Knuds Kirkestræde 2A Det var ganska måttligt med ny vinyl där, men de verkar ha stort sortiment 2nd hand. http://www.moby-disc.dk/ (by = stad på danska) Quote
calm Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...01/DSC_9739.JPG Kul! Ser fram emot detta reportage! En välbekant grill och då talar vi inte om bilar Calm Quote
eliot Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Jag är nu i Uppsala men jag får hänvisa till Force majeure då Iroise är hemma hos mig och vi spelar skivor - kommer att bearbeta mina bilder först senare idag Quote
eliot Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Efter att ha varit ute och handlat vinyl i Uppsala med Iroise - det blev 14 skivor - är jag tillbaka vid datorn - och köpa vinyl var också vad vi gjorde hos Moby Disc i Odense. Jag fann skivan Hans Theessink & Terry Evans: Visions och det visade sig att det var en skiva som Jörgen var på jakt efter. Det hade kunnat sluta illa men som tur var hade Moby Disc flera exemplar av skivan Quote
iroise Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Som vanligt trevligt hos Eliot som har en anläggning som klarar av det där med upplösning/diskant utan att jag blir lyssningstrött och som har fantastsikt mellanregister mjukvaran håller också en mycket hög klass, tackar för en trevlig eftermiddag, som vanligt blir dessa eftermiddagar också dyra!! Quote
eliot Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Vi fikade I Odense på precis samma ställe som för ungefär ett år sedan ... i Danmark brukar jag alltid ta danskt wienerbröd men jag blev riktigt avundsjuk när jag såg vad Calle fick som morgenmad ...så i år beställde vi alla morgenmad Quote
calle_jr Posted August 7, 2008 Author Posted August 7, 2008 Efter morgenmad var det detta ställe som fick återbesök av oss: Quote
Timbre™ Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Vi fikade I Odense på precis samma ställe som för ungefär ett år sedan ...så i år beställde vi alla morgenmad http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...mmar08/hes1.jpg Detta med morgenmad och Gammeldansk blandas stundtals ihop... Det här såg fint och hälsosamt ut. Quote
calle_jr Posted August 7, 2008 Author Posted August 7, 2008 Gammeldansk Vi var chaufförer alla tre, så det fick vi avstå ifrån Ingen av oss var intresserad av TV-apparater. De finns på plan 2 i mängder: Så, det blev raska steg upp på plan 3... Quote
calle_jr Posted August 7, 2008 Author Posted August 7, 2008 Det fanns mängder av saker även på plan 3. Av lite mer intressant slag, dock. Rotel: Marantz: Quote
eliot Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Jag tog lite detaljbilder - man blir nästan yr Quote
Timbre™ Posted August 7, 2008 Posted August 7, 2008 Här ser vi Calle när han tar bilderna Här får vi göra en reflektorhanteringsstudie i smyg... Quote
calle_jr Posted August 7, 2008 Author Posted August 7, 2008 Här ser vi Calle Var du där bakom mig? Det hade jag ingen aaaning om Dynaudio Sapphire: Närmare: Ännu närmare Quote
eliot Posted August 8, 2008 Posted August 8, 2008 Var du där bakom mig? Det hade jag ingen aaaning om Jodå, jag strök omkring bakom dig som en ren Paparazzi Quote
calle_jr Posted August 8, 2008 Author Posted August 8, 2008 http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...mmar08/hes6.jpg Xindak presenterar nya produkter i parti och minut Quote
calle_jr Posted August 8, 2008 Author Posted August 8, 2008 Stativhögtalarna från öppningsinlägget Sonus Faber Cremona Auditor Elipsa Quote
calle_jr Posted August 9, 2008 Author Posted August 9, 2008 Ayre CX-7e CD player och AX-7e integrated amplifier Mer Ayre, här står K-5xe preamplifier på V-5xe power amplifier Det finns två balanserade och två obalanserade ingångar samt en tape out: Bild: från Ayres manual Quote
calle_jr Posted August 9, 2008 Author Posted August 9, 2008 Kolfiber från Wilson Benesch med stativaren Arc Quote
Recommended Posts