Digital Living Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Hej alla, Vi på Digital Living har idag vid 17-tiden blivit drabbade av en fräck stöld. Två personer visade intresse av produkter i ett av våra visningsrum dit jag gick in och demade. Dessa personer var engelsktalande iaf en av dem, den andre pratade italienska. Och så fort jag var på väg för att titta in i butiken stoppade ene killen mig med frågor, så jag demade snällt vidare. Den andre killen gick ut och in ur visningsrummet och jag antar var för att kominucera med en annan kumpan. Det ringde sedan i mobilen hos killen som jag demade för och efter ca 5min så tackade han och frågade om visitkort. Vi gick ut i butiksdelen och jag gav honom mitt visitkort och han tackade artigt och sa att han skulle återkomma när han hade pengar. Efter handskakning och de gick ut upptäckte jag då att 2st Anthem AVM50 processorer hade försvunnit från hyllan där de stog för visning. Dessa kostar 57.500:-/st och en i svartfärg och en i silverfärg. Jag vädjar till er på forumet att sprida detta till alla ni känner om detta och att om någon får ett erbjudande att köpa AVM50 processor billigt skall avböja då det är stöldgods. Då vi är de idag enda butiken som saluför Anthem bör ni alltså se upp om det dyker upp ett erbjudande som verkar för bra. Vi är också distributören för Anthem för skandinavien och det finns än så länge inga andra i Sverige som säljer dessa i butik. Så dessa är heta just nu och borde alltså vara svår sålda för dessa tjuvar. Hör ni något eller får ett erbjudande om dessa så snälla köp inte dem utan kontakta mig på 08-644 70 30 eller tipsa polisen på 114 14. Ni kan även maila på info@digitalliving.se Tack på förhand för ert stöd! Med vänlig hälsning, Thomas Quote
Timbre™ Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 En av hobbyns allra mörkaste sidor. Som du säger blir de nog svårsålda i Sverige om det inte var ett beställningsjobb. Quote
Guest justaudiomagic Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Lider med dig Thomas, speciellt i sådana här situationer måste vi handlare (och distributörer) hålla ihop! Håller tummarna för dig att allt löser sig på bästa sätt' Quote
calle_jr Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Vi ska hålla ögon och öron öppna. Vad jag förstår är det alltså en svart och en silver av denna: Quote
Guest asimov66 Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 kan man inte lägga ut serienummer och sådant med? Quote
eliot Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Mycket tråkigt att höra - Jag vet inte hur det är med försäkringar i sådana fall men jag hoppas att det löser sig på bästa sätt.... //Eliot Quote
Tompa Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 :angry: Jag håller ögon och öron öppna !! //-- Tompa -- Quote
Digital Living Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 Hej Alla, Jag vill tacka för ert stöd! Det kommer att kännas olustigt att behöva vara vaksam mot alla som kliver in nu. och för mig har det känns extra hårt då jag har satsat allt ur egen ficka och har tömt allt jag har och äger för att kunna hålla på med detta. Dessutom hade jag intressenter på dessa processorer och jag skulle även ta med dem i min demo utförsäljning. Och nu undrar man om man måste börja låsa grejjerna fast man inte vill det, vill ju att kunderna skall kunna känna och klämma på grejjerna utan att de sitter fast eller piper. Återigen ett jätte tack för ert stöd! Med vänlig hälsning, Thomas Quote
Guest asimov66 Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 en naturlig följd av det hela är att man som kund inte kommer få den lyxen som det är att få fjärrkontrollen i hand, sitta i ett rum och lyssna i lugn och ro utan att ha personal som följer ens minsta steg. Detta tycker jag är ett stort problem men vad skall man som butik göra då man råkar ut för sådana här stölder? Det är enorma summor som försvinner över 100 000 kronor och för en liten butik kan det vara skillnad på plus eller minus i bokslutet. Hemskt när folk inte kan skillnaden mellan ditt och mitt. Quote
Timbre™ Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Hemskt när folk inte kan skillnaden mellan ditt och mitt. Långt mer än tröttsamt och vad vi kan hjälpa till med är att hålla ögon och öron öppna. Vi bör dessutom fortsätta att hålla anonymiteten nere såväl i som utanför forumssammanhang. Alla kan inte vara polare med alla men det är så mycket lättare när det finns någon form av tidigare kontakt. Quote
Recommended Posts