Kenneth_P Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 Hej alle sammen! Jeg startede denne her tråd på AudiogoN: The best hifi magazine? Det kunne være sjovt at starte samme diskussion her på forumet. Så hvad synes du er det bedste hifiblad i verden, og hvorfor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bato Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Hej alle sammen! Jeg startede denne her tråd på AudiogoN: The best hifi magazine? Det kunne være sjovt at starte samme diskussion her på forumet. Så hvad synes du er det bedste hifiblad i verden, og hvorfor? Avstickare!!!!!!! Hej, har du bilder på din anläggning i AudiogoN,, vad har du i såfall för namn på den?? Om det är flera som är medlemmar så kan det vara kul att kolla in era rum och prylar. Jag är med under rubriken"" Virtual system "Done for now"" Batos system"" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Avstickare!!!!!!! Hej, har du bilder på din anläggning i AudiogoN,, vad har du i såfall för namn på den?? Klicka bara på länken i hans inlägg så ser du att han heter Audioangel .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 HiFi+, tvekløst for min del, og det er fordi de lager lengre subjektive reportasjer/artikler om det enskilde produktet de tester/låner. Jeg bryr meg ikke så mye om grafer og målinger men er mer opptatt av prestandaen i deres (testerens) rom, nå skal det også da sies at slike reportasjer ikke tas som noen "sannhet" fra min side, kun en indikator/aperteaser på om ett gitt produkt kan være intressant å teste selv. Ikke minst er de dyktige på å relatere sine opplevelser til det musikalske fremførende, de fremhever det musikalske budskapet produktet presenterer, og det er vel hva det hele dreier seg om, musikken mener jeg. Norske Fidelity leser jeg også, mest pga at jeg opplever det som det mest spennende av de Skandinaviske bladene, og litt for å lese noe hyggelig på morsmålet. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Share Posted August 5, 2008 Om det är flera som är medlemmar så kan det vara kul att kolla in era rum och prylar. Hvad med bare at skrive sammen her på Euphonia? Der er alligevel ikke nogen amerikanere der kan være med, når vi skriver på svensk/norsk/dansk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Så hvad synes du er det bedste hifiblad i verden, og hvorfor? En ganska svår fråga att svara på ju mer jag tänker efter och ibland kan favoriten bytas från nummer till nummer... Läser gärna Stereophile men där används ofta tillverkarens/distributörens bildmaterial till testerna och det är att göra det lätt för sig. Hifi+ och image hifi lägger ner mycket jobb på illustrationerna och det tycker jag nästan att man kan begära med de lösnummerpriser som gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Share Posted August 5, 2008 Selv har jeg ikke noget specifik favorit. Som Timbre skriver kan det skifte fra nummer til nummer. Jeg abbonnere selv på norske Fidelity, danske High Fidelity, amerikanske The Absolute Sound og amerikanske Stereophile. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Läser på regelbunden basis sedan 1996 Stereophile, Hifi+, The Absolute Sound och ibland Image och Fidelity samt ett antal engelska tidningar som Hifi News, Whats hifi osv. Brukar plocka russinen ur kakan varav testerna i de tre först nämnda tidningarna känns seriösa och väl genomarbetade. Läser aldrig svenska tidningar då deras tester känns lite ytliga och ibland lyfter fram produkter som aldrig testas i den stora världen och ändå får världsbäststatus. Plockar mycket musiktips ur tidningsfloden där också Svenskan finns med. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Läser aldrig svenska tidningar då deras tester känns lite ytliga och ibland lyfter fram produkter som aldrig testas i den stora världen och ändå får världsbäststatus. Patriothifi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Läser på regelbunden basis sedan 1996 Stereophile, Hifi+, The Absolute Sound och ibland Image och Fidelity samt ett antal engelska tidningar som Hifi News, Whats hifi osv. Här går det åt andra hållet, har fått min sista TAS och inga nya prenumerationer väntar runt hörnet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Här går det åt andra hållet, har fått min sista TAS och inga nya prenumerationer väntar runt hörnet... Samma sak här och jag har dragit in på flera prenumerationer. Nu blir det mest impulsköp av lösnummer och i slutändan tror jag det handlar om tidstillgång och ett ständigt växande utbud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Här går det åt andra hållet, har fått min sista TAS och inga nya prenumerationer väntar runt hörnet... Har bestemt meg for det samme, har lagt av HiFi News, TAS, Stereophile, slutat kjøpe (nesten) løsnummer av div andre HiFi magasiner, kvar er HiFi+, dette kommer nok å løpe videre, men jeg lar nok Fidelity også fade ut når abonementet går ut til evnt sporadiske løsnummer, om det er noe interessante artikler... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bato Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Patriothifi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 tycker stereophile har för dålig hållbarhet om man säger så, jag bläddrar i tidningen en gång och ryggen är så gott som söndertrasad, och då läser jag försiktigt. Min prenumration får rinna ut i sanden men fidelity behåller jag, den roar mig mycket och känns som det är den tidningen jag vill behålla. Annars får det bli lösnummer läser en hel del olika tidningar men finner faktiskt att ingen håller full klass hela året, därav kan man ju variera med olika tidningar allt efterson man känner för det. ...sen så känner jag inte heller ett behov att av läsa dessa tidningar heller som jag gjorde innan då jag känner att jag fått till det som jag vill ha det hemma och inte behöver förkovra mig i alla dessa tester, ok det är kul och jag trro man läser tidningar mer och mer när man söker efter något. Men som sagt tidningar jag prenumrerar på nu är: Fidelity Stereophile Hifi & musik Tidning jag kommer fortsätta läsa även när nummrena tar slut: Fidelity Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Tidning jag kommer fortsätta läsa även när nummrena tar slut: Fidelity Ja, Fidelity är väldigt trevlig. Hög layout-klass och samtidigt är den personlig på något sätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Ja, Fidelity är väldigt trevlig. Hög layout-klass och samtidigt är den personlig på något sätt. Nesten litt som en Norsk utgave av HiFi+ ..... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Jag personligen känner att texten är skriven av en entusiast med kunskap. Det låter som en självklarhet normalt men det är inte alltid så känslan slår igenom till läsaren, i Fidelity gör den verkligen det. Jag blir glad när jag läser den tidningen, det känns inte som information utan som en upplevelse och det är väl så det skall vara? Nej nu skall jag inte tjata mer om huruvida Fidelity är bra eller icke, man får testa själv. Hifi+ skall jag klippa ett nummer av idag för att åter bekanta mig med den tidningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boombox Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Plockar upp lösnummer ibland och då blir det helst Fidelity. Den är trevlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Jag personligen känner att texten är skriven av en entusiast med kunskap. Det låter som en självklarhet normalt men det är inte alltid så känslan slår igenom till läsaren, i Fidelity gör den verkligen det. Jag blir glad när jag läser den tidningen, det känns inte som information utan som en upplevelse och det är väl så det skall vara? Nej nu skall jag inte tjata mer om huruvida Fidelity är bra eller icke, man får testa själv. Hifi+ skall jag klippa ett nummer av idag för att åter bekanta mig med den tidningen. HiFi+ er meget trevelig!, men det er liksom noe med de magasinene som skriver sine artikler/reportasjer som de, og forsåvidt også Fidelity gjør, man ha en slags referanse i hva forfatteren/skribenten har for preferanser, og det gjøres oftest for egen del, ved å lese de over litt tid.... Håper du får utbytte av HiFi+ ..... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Lite av varje trillar ner i brevlådan.............. Stereophile. fidelity. HIGH fidelity. Hifi & Musik. //-- Tompa -- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Jag gillar tidningen LP - Magasin für Analoges HiFi & Vinyl-Kultur Tyvärr är jag ganska risig på tyska, men jag är ihärdig :evil: Annars blir det ett och annat lösnummer som verkar intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Jag prenumererar på TAS och Stereophile. Tycker att priserna är humana, för att inte säga billigt när det gäller S-phile (ca 13 kronor/st). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Jag prenumererar på TAS och Stereophile. Tycker att priserna är humana, för att inte säga billigt när det gäller S-phile (ca 13 kronor/st). Ja ständiga erbjudanden om billiga prenumerationer. Stereophile gör verkligen en insats för att försöka öka intresset för hifi. Tycker deras skivrecentioner är bra och även TAS förstås. Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Jag prenumererar på TAS och Stereophile. Tycker att priserna är humana, för att inte säga billigt när det gäller S-phile (ca 13 kronor/st). Det låter ju nästan som självkostnadspris men det är nog inte billigt att annonsera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Posted August 8, 2008 Share Posted August 8, 2008 Det låter ju nästan som självkostnadspris men det är nog inte billigt att annonsera. En viss skillnad mot att köpa lösnummer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALA Posted September 11, 2008 Share Posted September 11, 2008 Hej Jag tycker att HIFI WORLD är ett mycket bra tidskrift om man är lagt åt engelsk ljud men även andra märken är tastade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts