Kenneth_P Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Så fik jeg taget mig samme til at bestille et hold SD fødder, men med de præstationer Post Danmark præstere her i Danmark, ser det sort ud. Nu er der gået en lille uge og de er stadigvæk ikke kommet. Men jeg holder humøret oppe, og håber de kommer i løbet af aftenen eller imorgen. Jeg har bestilt standardversionerne. Et sæt til mine Dynaudio'er, et sæt til min CD-afspiller og et sæt til min forstærker. Højtalerne er på standere, så det er imellem standeren og højtaleren, isteden for spikes. Til i alt 600 dkk. eller 760 sek. Glæder mig til at høre resultatet, hvis de altså snart kommer. Lige nu står mine Dynaudio'er på spikes på Audio Magic Genta standere. Desværre har spikesene lavet nogel små mikroskader. I løs tilstand. Tro mig, man kan godt stikke sig på de her mikrovåben. Så er der bare at vente... og vente... Quote
Kenneth_P Posted August 4, 2008 Author Posted August 4, 2008 Nu har jeg snakket med Søren fra Audiocompagniet, og han siger at de senest kommer i morgen. Så der er håb forude. Så har jeg heldigvis lidt hyggelæsning imens jeg venter. Quote
Timbre™ Posted August 4, 2008 Posted August 4, 2008 Tro mig, man kan godt stikke sig på de her mikrovåben. Så er der bare at vente... og vente... Ja, det var verkligen spikes i ordets ursprungliga betydelse... Nu går du ju lite från en ytterlighet till en annan så det skulle vara spännande att ta del av dina intryck. Quote
Kenneth_P Posted August 4, 2008 Author Posted August 4, 2008 Ja, det var verkligen spikes i ordets ursprungliga betydelse... Nu går du ju lite från en ytterlighet till en annan så det skulle vara spännande att ta del av dina intryck. Jeg glæder mig også selv til at høre forskellen. Jeg vil følge op, lige så snart jeg modtager dem. Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 Endelig kom de. De ventede SD fødder. I en flad papkasse, der var så let at jeg var lige ved at blive mistænkelig. Men det var heldigvis bare mig der var lidt for mistroisk. SD-fødderne vejer nemlig stort set ingen ting. Fødderne til CD afspilleren. 5-10 kg. Den stod før direkte på hylden, kun med dens egen fødder. Fødderne til forstærkeren. 10-25 kg. Der står egentlig at det er til CD afspillere, men hos Audiocompagniet stod at det bare var til apparater. Så jeg regner med at det virker. Den stod også direkte på hylden før, kun med dens egen fødder. Fødderne til højtalerne. 4-12 kg. Isteden for spikes. SD foden under forstærkeren. SD foden under CD afspilleren. De to store SD fødder der er tilbage fra de to apparat-sæt. Den store: 10-25 kg. Den lille: 5-10 kg. De store fødder skal bruges hvis apparatets tyngdepunkt er forskudt. Dynaudio'en taget af standeren. Standeren med de monterede spikes. SD fødderne til højtalerne. Spikes og SD fødder. Fødderne sat på plads. SD fødderne under højtaleren. Indtil videre er mine indtryk gode, men jeg har ikke fået lyttet ret meget endnu. Jeg vender tilbage med mine lytteindtryk, når jeg har fået lyttet noget mere. Quote
Guest om.s Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Noen ganger, ikke alltid, har jeg opplevd at slike føtter gjør seg bedre direkte mot chassiet av apparatet (cd,pre osv) og ikke via føttene på apparatet, kanskje dette er en mulighet å eksprimentere videre med, ellers vet jeg om flere som har meget god erfaring med å la selve spikene stå igjen på stativet mot gulvet og bare bruke puter for avkoblingen mellom høyttaler og stativet (og kanskje fylle dette med noe dempende om mulig), phuuuh, mange variabler her! Skal bli spennende å følge dine erfaringer her ..... mvh Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 Noen ganger, ikke alltid, har jeg opplevd at slike føtter gjør seg bedre direkte mot chassiet av apparatet (cd,pre osv) og ikke via føttene på apparatet, kanskje dette er en mulighet å eksprimentere videre med, ellers vet jeg om flere som har meget god erfaring med å la selve spikene stå igjen på stativet mot gulvet og bare bruke puter for avkoblingen mellom høyttaler og stativet (og kanskje fylle dette med noe dempende om mulig), phuuuh, mange variabler her! Skal bli spennende å følge dine erfaringer her ..... mvh Det kunne godt være at jeg skulle prøve at stille apparaterne direkte på SD fødderne. Jeg har allerede spikes mellem standerne og gulvet, og jeg fylder snart både mit rack og mine standere op med sand. Problemet med Audio Magic Genta standerne er bare at man skal købe nogle bestemte propper til dem, ellers løber sandet lige igennem dem. De tynde træhylder min CD afspiller og forstærker står på, skifter jeg også snart til nogle tunge betonsten. Det må også hjælpe en del. Så der er masser at tage fat på. Jeg skifter også snart højtalerkabel, men det får I at høre om senere. Quote
Guest om.s Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Det kunne godt være at jeg skulle prøve at stille apparaterne direkte på SD fødderne. Jeg har allerede spikes mellem standerne og gulvet, og jeg fylder snart både mit rack og mine standere op med sand. Problemet med Audio Magic Genta standerne er bare at man skal købe nogle bestemte propper til dem, ellers løber sandet lige igennem dem. De tynde træhylder min CD afspiller og forstærker står på, skifter jeg også snart til nogle tunge betonsten. Det må også hjælpe en del. Så der er masser at tage fat på. Jeg skifter også snart højtalerkabel, men det får I at høre om senere. Høres spennende ut, la oss lese hva du kommer frem til etterhvert .... mvh Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 Høres spennende ut, la oss lese hva du kommer frem til etterhvert .... mvh Jeg skal nok følge op. Jeg tror faktisk at jeg køber noget sand til racket, og måske nogle stenhylder, en af de næste par dage. Men nu skal jeg lige lytte lidt på mit SD indkøb først. Quote
Guest asimov66 Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 konstigt att sd fötterna i den tyngdklassen är bruna, mina är gröna... det kan nog vara så att det är så att de är bruna till högtalare då mina sd fötter till högtalarna är bruna men till apparaterna är gröna. oavsett vad har testat mellan sd fötter och spikes hör hemma, och med spikes fick jag massa vibrationer i lådan och lyssningströtthet uppkom. Med sd fötter blev det tyst i lådan och välljudet kom tillbaka, ser fram emot att se hur det blir hos dig. Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 konstigt att sd fötterna i den tyngdklassen är bruna, mina är gröna... det kan nog vara så att det är så att de är bruna till högtalare då mina sd fötter till högtalarna är bruna men till apparaterna är gröna. oavsett vad har testat mellan sd fötter och spikes hör hemma, och med spikes fick jag massa vibrationer i lådan och lyssningströtthet uppkom. Med sd fötter blev det tyst i lådan och välljudet kom tillbaka, ser fram emot att se hur det blir hos dig. De SD fødder jeg har er standard versionerne, derfor er de brune. De grønne du har er i audiofil udførelse. Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 Frem med lyttenotaterne. Så er jeg klar med lytteindtrykkene. Jeg kunne selvfølgelig godt hurtigt have skrevet noget, men jeg vil hellere være grundig, og sikker i min sag. Først vil jeg tilføje en ændring siden sidst. Efter at have skrevet med om.s, har jeg afmonteret de originale fødder fra min CD-afspiller så den står direkte på SD fødderne. Den ædnring tydeliggjore kun SD fodens gode egenskaber. Det kan anbefales at prøve. Så nu ser det sådan her ud. Direkte på SD fødderne. De gennerelle lytteindtryk. -Bassen er kommet fri fra højtaleren. Trommer f.eks. står mere klart og frit fra højtaleren. -Mere dybde og bredde i lydbilledet. Større dybde, bredde og storslåenhed i f.eks. symfonisk musik. -Adskillelse af instrumenter er bedre. I f.eks. en klassisk trio er det nemmere at udpege de forskellige instrumenter. -Bassen føles dybere. Til tider ligefrem mere kontant og præcis. Jeg har endnu ikke hørt nogle direkte dårligheder ved fødderne, så det har bestemt været en fed investering. Quote
Timbre™ Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Monteringsdokumentationen av dämpkuddar till högtalarna var ju grundlig och föredömlig... :cool: Bilderna skulle platsa fint i en manual och det var kul att du blev nöjd. Har själv handlat otestade tweaks via postleverans och det är alltid lite av ett vågspel. Quote
Kenneth_P Posted August 5, 2008 Author Posted August 5, 2008 Monteringsdokumentationen av dämpkuddar till högtalarna var ju grundlig och föredömlig... :cool: Bilderna skulle platsa fint i en manual och det var kul att du blev nöjd. Har själv handlat otestade tweaks via postleverans och det är alltid lite av ett vågspel. Ja jeg havde jo som sagt ikke prøvet dem før, men engang imellem må man jo springe ud i det. Denne gang lykkedes det så, efter mange anbefalinger dog. Quote
Everwake Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 sd-fötterna är väldigt bra (min erfarenhet) särskilt om man har golvare som viss gröta till basen. köpte ett par för massa år sedan när jag hade snell type C/V, provade massvis med olika spikes och fötter, tillslut blev det sd-fötter parkerat på en marmorskiva mot trägolvet, gjorde underverk inte bara i basen. mycket prisvärda också, sen kunde dem ju varit lite snyggare, men hellre något som fungerar, än något som bara är snyggt. Quote
ulfsan Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Jag har mina SD-fötter mellan golv och stativ och sedan spikes mellan stativ och högtalare. På det sättet "spelar stativen med" högtalarna medan sedan de direkta kontaktvibrationerna frånkopplas golvet. Funkar ljudmässigt väldigt bra för mina JMLab MiniUtopior med originalstativ på vårt vardagsrumsgolv (tunn parkett på betongtrossbotten). Kan kännas något svajigt när (om) man stöter till högtalarna, men det är ingen fara att det välter... / Ulf Quote
Guest om.s Posted August 5, 2008 Posted August 5, 2008 Hyggelig å se at tipset om å bruek de rett på chassiet funket til det bedre ..... mvh Quote
calm Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Betydelsen av dämpning mot underlag i form av parkettgolv skall aldrig underskattas. Testade ett par SF Stradivari hemma som i utgångsläget inte fick godkänt ljudmässigt hur jag än laborerade med placering i rummet. Testade sedan SD-kuddar under och fick fram en helt ny högtalare. Har testat det mesta under mina nuvarande högtalare som tex BDR och Finite Elements i olika storlekar men konstaterar att mina nuvarande Baseplattformar slår det mesta. Läste om plattformar i senaste Hifi+ hos detta företag Sonority Design som specialanpassar dessa för olika elektronik och högtalare. Verkar intressant och väl genomarbetat. http://www.sonoritydesign.co.uk/index.htm Säkert värt att testa, men dyrt. Calm Quote
Guest BTS Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Testade ett par SF Stradivari hemma som i utgångsläget inte fick godkänt ljudmässigt hur jag än laborerade med placering i rummet. Testade sedan SD-kuddar under och fick fram en helt ny högtalare. Under mina Stradivari-år provades en del fötter och underlag, SD fötter var ett tweak som förvisso fick fram en helt ny högtalare dock alltid åt det luddigare och avslipade hållet där tonansatser, fokus och nerv fick en nedtur oavsett golvkonstruktion... :cool: Idag kommer andra fötter på posten som ska provas under Duo Mezzo... Quote
Kenneth_P Posted August 6, 2008 Author Posted August 6, 2008 Under mina Stradivari-år provades en del fötter och underlag, SD fötter var ett tweak som förvisso fick fram en helt ny högtalare dock alltid åt det luddigare och avslipade hållet där tonansatser, fokus och nerv fick en nedtur oavsett golvkonstruktion... :cool: Idag kommer andra fötter på posten som ska provas under Duo Mezzo... Det ville også være mærkeligt hvis de virkede lige godt hver gang. Quote
calm Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Under mina Stradivari-år provades en del fötter och underlag, SD fötter var ett tweak som förvisso fick fram en helt ny högtalare dock alltid åt det luddigare och avslipade hållet där tonansatser, fokus och nerv fick en nedtur oavsett golvkonstruktion... :cool: Idag kommer andra fötter på posten som ska provas under Duo Mezzo... Spännande Skall bli intressant och se vad som landar under fötterna på dina nya högtalare. När det gäller SD-fötterna under Stradivarin så fanns det uppenbarligen ytterligare nivåer, men eftersom jag bara hade dessa till låns en kortare tid så blev det inte någon ytterligare tweak. Tyvärr fick högtalarna inte godkänt useendemässigt av vare sig frun eller sonen (Sker), så det blev det näst bästa som jag är helt nöjd med. Calm Quote
Recommended Posts