Jump to content

No ma'm, we're musicians

eliot

Recommended Posts

No ma'm, we're musicians

DSC_0654.JPG

Det är högsommarvärme och Kristianstad ligger lika lågt som Blues Brothers.

Vår hobby sätts på svåra prov, där endast få entusiaster trotsar vädrets makter.

Häng med när eliot, calle_jr och iroise besöker GÖK-trakter där stadsvapnet C4

fortfarande påminner oss om att detta kunde varit danskt territorium.

:)

• Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:D Ja, en så'n skiva glömmer man inte, men jag har aldrig sett den förr.

Butiken mixar musik med elektronik, och här är några exempel på det senare:

DSC_0666.JPG

DSC_0669.JPG

DSC_0652.JPG

DSC_0671.JPG

DSC_0670.JPG

Behövs det verkligen fler ledtrådar :?:

Skivan i förra inlägget borde räcka som namnassociation.

Upprinnelsen till vårt möte är faktiskt detta inlägg i tråden Euphoniamöte !

Jag skulle vilja föreslå ett

Euphoniamöte i Skåne

andra halvan av Juli t.o.m. första halvan av Augusti

Bebop finns då i trakterna och han och jag har redan bestämt att sammanstråla innan jag åker norrut igen....

//Eliot

Detta blev alltså ett Euphoniamöte i miniatyr ;)

Från vänster ser vi iroise, jag, calle_jr, Bebop och sist men inte minst affärsinnehavaren själv, Storhövdingen Don

DSC_0695-.JPG

- jag ser nu att här smög det in lite smygreklam :blush:D

DSC_0695--.JPG

Bebop hade ordnat ett fantastiskt trevligt program och vi hade bestämt möte vid Dirty Music och Bebop hade dagen till ära fått nycklarna så att vi hade gott om tid att titta i skivbackarna innan Storhövdingen dök upp....

Ok, nu är tråden igång, jag vill tacka Eliot för initiativet och även Bebop för träffen som var synnerligen välplanerad med dagordning och allt. Även ett stort tack till butiksägaren som lät oss husera/rumstrera där utan hans närvaro. Vidare en eloge till ägaren av high-endanläggningen vi fick lyssna till. Själv befinner jag mig i Uppsala nu och skall koppla av och ge mig ut på olika lp-inköp och besök i butiker/medlemmar dvs när kärleken arbetar.

Trevligaste träffen på länge men i tråden står det att vi var söderut, va säger du calle, var vi inte ganska långt norrut!? :) Blev lite inköp av jazz i butiken samt ett par 200 grammare och även Mobile Fidelitys skivborste som är den bästa jag haft någonsin. Många borstar jag haft "föser" mest runt dammet, denna uppför sig som så at det känns som om den suger tag i vinylen, dessutom lämnar den ingen sträng av damm efter sig. På baksida av förpackning står det att man kan damma av minst 100-150 skivor! :?: Jaha vad händer sedan är sammeten då utsliten, tror jag inte ett dugg på. Iaf så går det att fästa på ny sammet. Konstruktionen är av gummi och väger en del, togs aldrig någon bild på denna men det är iaf MOFI som säljer den och priset var endast 225 riksdaler. Väntar nu med spänning på bilder från anläggning vi lyssnade på som var en rå/färsk sak med endast 2 månader bakom sig iaf högtalarna som var ett imponerande bygge!