eliot Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 No ma'm, we're musicians Det är högsommarvärme och Kristianstad ligger lika lågt som Blues Brothers. Vår hobby sätts på svåra prov, där endast få entusiaster trotsar vädrets makter. Häng med när eliot, calle_jr och iroise besöker GÖK-trakter där stadsvapnet C4 fortfarande påminner oss om att detta kunde varit danskt territorium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Jake & Elwood Blues Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Vår hobby sätts på svåra prov, där endast få entusiaster trotsar vädrets makter. Ja, det har varit bastuliknande miljö runt lyssningsstolen även med avstängd elektronik så jag smyger undan... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 No ma'm, we're musicians http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...30/DSC_0654.JPG där stadsvapnet C4 fortfarande påminner oss om att detta kunde varit danskt territorium. Pratar vi inte dansk högtalarinvation? Beteckning C4 i stadsvapnet ger snarast associationer i den riktningen, än danska monarker Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K-man Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Ahh..trevligt! Just hemkommen efter ett tags semestrande utan nät...det finns en del fint att läsa igenom! Gött Eliot! \\K-man Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boombox Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 "It's 106 miles to GÖK-country, you got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and you're wearing sunglasses." "Hit it!" :cool: :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Hehe :cool: Vi träffades i en butik, och här är några ytterligare ledtrådar: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Vi träffades i en butik, och här är några ytterligare ledtrådar: http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...30/DSC_0645.JPG Mikrofondesignen gör att tankarna går till Van Morrison... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boombox Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 "First you traded the Cadillac in for a microphone. Then you lied to me about the band. And now you're gonna put me right back in the joint!" "They're not gonna catch us. We're on a mission from God." :cool: :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Mikrofondesignen gör att tankarna går till Van Morrison... Hans ande finns garanterat i butiken. Boombox; Thumps up!!! :cool: Här är några utstyrselbilder till, och jag gillade urvalet skarpt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plundin™ Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Mikrofondesignen gör att tankarna går till Van Morrison... En Shure Brothers Microphone 55SH i orginalformat (?), även om det idag finns det otaliga kinesiska kopior... /ptr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 kopior... Vi säger att det är en 55SH. Det stämmer bäst så med känslan Här ser vi eliot bläddra i pop-backarna. I annat fall hade INGEN raritet undgått hans ögon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Såhär på lördagskvällen antar jag det finns hög tolerans för något mindre rumsrent. Allt möjligt fanns i utbudet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helios Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Såhär på lördagskvällen antar jag det finns hög tolerans för något mindre rumsrent. Allt möjligt fanns i utbudet: Ur den svenska kulturskatten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Ja, en så'n skiva glömmer man inte, men jag har aldrig sett den förr. Butiken mixar musik med elektronik, och här är några exempel på det senare: Behövs det verkligen fler ledtrådar Skivan i förra inlägget borde räcka som namnassociation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Käera Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Dirty records men det är ju i Gtbg........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Ur den svenska kulturskatten. Söt tjej men hon bör ju vara minst mormor nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Behövs det verkligen fler ledtrådar Skivan i förra inlägget borde räcka som namnassociation. Vi drar ut på det, så kanske det dyker upp mer klassiska Quadar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Måste ju vara denna butik liggandes i Kristianstad? Calm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Helt riktigt Vi besöker Dirty Music i Kristianstad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Upprinnelsen till vårt möte är faktiskt detta inlägg i tråden Euphoniamöte ! Jag skulle vilja föreslå ett Euphoniamöte i Skåne andra halvan av Juli t.o.m. första halvan av Augusti Bebop finns då i trakterna och han och jag har redan bestämt att sammanstråla innan jag åker norrut igen.... //Eliot Detta blev alltså ett Euphoniamöte i miniatyr Från vänster ser vi iroise, jag, calle_jr, Bebop och sist men inte minst affärsinnehavaren själv, Storhövdingen Don - jag ser nu att här smög det in lite smygreklam Bebop hade ordnat ett fantastiskt trevligt program och vi hade bestämt möte vid Dirty Music och Bebop hade dagen till ära fått nycklarna så att vi hade gott om tid att titta i skivbackarna innan Storhövdingen dök upp.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Ok, nu är tråden igång, jag vill tacka Eliot för initiativet och även Bebop för träffen som var synnerligen välplanerad med dagordning och allt. Även ett stort tack till butiksägaren som lät oss husera/rumstrera där utan hans närvaro. Vidare en eloge till ägaren av high-endanläggningen vi fick lyssna till. Själv befinner jag mig i Uppsala nu och skall koppla av och ge mig ut på olika lp-inköp och besök i butiker/medlemmar dvs när kärleken arbetar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Detta är en butik jag gärna velat/kommer att besöka i framtiden. Ser fram emot fler bilder... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 I det här läget borde jag ju ha skickat ner E-pins... Vi får ta det i efterskott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 ...Även ett stort tack till butiksägaren som lät oss husera/rumstrera där utan hans närvaro. ... Här ser vi iroise när han "rumsterar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Ser ut som en meget spennende butikk, skulle gjerne brukt noen timer i vinyl bakkene der ..... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Det var ett fantastiskt tillfälle att botanisera bland skivor när man hade tillgång till Bebop som ju är ett orakel när det gäller jazz och iroise som kan allt om pop/rock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Från det första rummet som vetter mot gatan leder en gång in till själva lyssningsrummet calle_jr har tidigare visat detaljbilder på utrustningen så jag visar här en översiktsbild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iroise Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Trevligaste träffen på länge men i tråden står det att vi var söderut, va säger du calle, var vi inte ganska långt norrut!? Blev lite inköp av jazz i butiken samt ett par 200 grammare och även Mobile Fidelitys skivborste som är den bästa jag haft någonsin. Många borstar jag haft "föser" mest runt dammet, denna uppför sig som så at det känns som om den suger tag i vinylen, dessutom lämnar den ingen sträng av damm efter sig. På baksida av förpackning står det att man kan damma av minst 100-150 skivor! Jaha vad händer sedan är sammeten då utsliten, tror jag inte ett dugg på. Iaf så går det att fästa på ny sammet. Konstruktionen är av gummi och väger en del, togs aldrig någon bild på denna men det är iaf MOFI som säljer den och priset var endast 225 riksdaler. Väntar nu med spänning på bilder från anläggning vi lyssnade på som var en rå/färsk sak med endast 2 månader bakom sig iaf högtalarna som var ett imponerande bygge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Larsen 6? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts