Jump to content

Recommended Posts

Posted
Disse var jeg selv inne på tanke om her tidligere, tror earwinSE har noen erfaringer med disse!...

Aha, nu får earwinSE hemskt gärna dela med sig av sina erfarenheter... :mm: :cool:

Posted
Aha, nu får earwinSE hemskt gärna dela med sig av sina erfarenheter... :mm: :cool:

Hej BTS

Nu var det ett bra tag sedan jag använde dessa och då originalmodellen RF-999MT.

Jag använde dessa under ett par Verity Audio Fidelio,i det rummet jag använde då tyckte jag att man fick mer fokus,bredden på ljudbilden blev lite mindre men markant mer samlat mellan högtalarna utan att gröta ihop.Vad jag hört och förstått är drar de flesta Harmonix produkter lite åt det softa hållet ljudmässigt.

Sedan att man kan ha dom bara för att dom är så välbyggda samt snygga att titta på är en annan sak.

Mvh

earwinSE

Posted
Hej BTS

Nu var det ett bra tag sedan jag använde dessa och då originalmodellen RF-999MT.

Jag använde dessa under ett par Verity Audio Fidelio,i det rummet jag använde då tyckte jag att man fick mer fokus,bredden på ljudbilden blev lite mindre men markant mer samlat mellan högtalarna utan att gröta ihop.Vad jag hört och förstått är drar de flesta Harmonix produkter lite åt det softa hållet ljudmässigt.

Sedan att man kan ha dom bara för att dom är så välbyggda samt snygga att titta på är en annan sak.

Mvh

earwinSE

Tack för svar, hmmm, åt det softa hållet :o ok.

Fick löfte om att pröva innan köp vilket ska bli spännande... :)

Posted
Tack för svar, hmmm, åt det softa hållet :o ok.

Håller inte alls med :o

- Har prövat TU-210 ZX Tuning Feet under mina Jadis monoblock och det gav en ökning i kraft och dynamik, speciellt i basen....

Posted

- Har prövat TU-210 ZX Tuning Feet under mina Jadis monoblock och det gav en ökning i kraft och dynamik, speciellt i basen....

Tack, puuh, är generellt en aning tveksam för ting med rykte om sig att softa.... :):D :cool:

Posted

Hos mig lugnade det ner,på mina högtalare,med bättre fokus.

Han som förde deras produkter på den tiden sa att det gäller att pröva sig fram,vissa fötter på viss elektronik och högtalare kan göra det sämre,ingen skillnad eller bättre,lite skumt med bara ett par fötter kan tyckas.

BTS det är nog bara att ta hem och pröva innan köp,för dessa fötter är inte helt gratis.

Lycka till

earwinSE

Posted

Jag tycker att det är borde vara en självklarhet att man prövar sig fram och Harmonix har många olika fötter i sitt program och det är inte givet vilka av deras fötter som passar bäst till vilka apparater. Adam Mossberg var generalagent när jag köpte mina Harmonix X-DC "Studio Master" nätkablar men sedan tog väl Ljudmakarn över som generalagent - är de fortfarande generalagent :?:

Tyska Image HiFi har testat deras produkter (bl.a. RF-999MT) och artikeln har blivit översatt till engelska (läs PDF)

Posted
Jag tycker att det är borde vara en självklarhet att man prövar sig fram

Om detta är vi eniga :) men kan du ana hur svårt detta är att realisera när

närmsta butik ligger +350km undan :?:

Har fått söka i västerled efter välvilligt inställd butik.... :cool: