bhuset Posted July 27, 2008 Posted July 27, 2008 Hej,är det någon som hört eller vet något om Harmony design (den enklare versionen) VS Lejonklou kinki,som låter bäst. Ligger i samma prisklass,jag använder mm pickup pickering xsv 400(kan bli en grado mm platinum som visst skall passa min lätta,stax ua9 kolfiberarm).Spelare är en Ariston rd80,jag har sökt mycket på nätet,men det verkar bara linn ägare som använder lejonklou riaa steg.Jag är mycket tacksam för råd. mvh Quote
trumpeten Posted July 28, 2008 Posted July 28, 2008 Hej,är det någon som hört eller vet något om Harmony design (den enklare versionen) VS Lejonklou kinki,som låter bäst. Ligger i samma prisklass,jag använder mm pickup pickering xsv 400(kan bli en grado mm platinum som visst skall passa min lätta,stax ua9 kolfiberarm).Spelare är en Ariston rd80,jag har sökt mycket på nätet,men det verkar bara linn ägare som använder lejonklou riaa steg.Jag är mycket tacksam för råd. mvh Håller med om att det skulle vara toppen med ett ordentligt test mellan lite olika RIAA steg. Jag har själv ett Lejonklou Kinki steg som jag är jättenöjd med. Jag kör med en Rega P3 och bytte från ett enklare Project steg och Rega pick-up till Kinki plus en Linn Adikt pick-up. Det blev ett jättelyft, mkt fylligare och roligare ljud. Men jag har inte testat mot Harmony så vet ej hur dom står sig mot varandra. Quote
Recommended Posts