Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

Har lyssnat och fastnat för triojazz och det finns ju tonvis. Sen har jag lyssnat en del på olika bluenote utgåvor och jag har inte hört en enda dålig.

Tänkte börja inköpa dessa (inte alla naturligtvis och inte orginal heller naturligtvis har inte ekonomiska förutsättningar för det) och undrar vilka man bör börja att införskaffa. Har redan 1 nummer 4031; Soul Station och den faller mig i smaken. Gillar även Sonny Rollins, Coltrane osv.

Någon som kan ge goda råd om reissues man bör börja med, tänkte köpa in ett par imorgon på esset men framtida inköpsställen är inte fel det heller.

Så tips hade verkligen uppskattats.

Mvh

Morgan

Posted

Det finns otroligt många bra och för att göra det enkelt för mig så tycker jag att du skall titta på de titlar som Music Matters och Analogue Productions ger ut som 45rpm - det finns en orsak varför de valt just dessa titlar ;)

//Eliot

PS. Du kan lyssna på smakprov av CD-utgåvorna på Amazon - det brukar jag göra....

Guest asimov66
Posted

En massa bra tips eliot, tack så mycket.

Mvh

Morgan

Posted

Esset är just nu lite utfiskat de har precis haft 20% på allt inkl. nya Lp. De väntar däremot på ett större gäng nya lp, diverse genrer. Trots utfiskningen finns där en hel del skivor kvar men inte så många nya om de inte fått in den nya laddningen i dagarna, slå en pling dit och fråga.

Guest asimov66
Posted

Jasså ny laddning på G :mm: då väntar jag.