Abknight Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Hej! Jag har precis sålt mina kappa 600 för att införskaffa mig stativare. Har tänkt att köpa begagnat och betala max 3-5000:- Har ni några ideer om vilka högtalare som skulle kunna passa. Har funderat på Dynaudio Audience 42. Quote
Apexorca Posted July 20, 2008 Posted July 20, 2008 Hej! Jag har precis sålt mina kappa 600 för att införskaffa mig stativare. Har tänkt att köpa begagnat och betala max 3-5000:- Har ni några ideer om vilka högtalare som skulle kunna passa. Har funderat på Dynaudio Audience 42. Vad som passar dig är svårt att svara på. Men jag gillar själv Dynaudio, B&W, Acoustic Energy samt ffa Monitor Audio som har bra högtalare i denna prisklass. Det finns säkert fler. Se ut någon butik som har dessa hemma och lyssna. Begagnat finns i detta forum samt bl.a på hifimagasinet .se. Där kan man göra klipp. Önskar dig god jaktlycka Calle Quote
Abknight Posted July 21, 2008 Author Posted July 21, 2008 Glömde skriva att jag ska köra med en H/K AVR8500 Tack så mycket för det. Quote
Guest asimov66 Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Acoustic Energy AElite 2. dessa äger jag och har drivit dem med min HK. Lät bra. Quote
Bebop Posted July 21, 2008 Posted July 21, 2008 Om Du letar bland Dynaudio, så är 42:orna inget dåligt val, men för 5,000 skall Du kunna hitta ett par 52:or och ännu hellre 52SE. Dom är några klasser bättre. Ger en lugnare ljudbild, framför allt den senare. Fortfarande är det en stativare. Till det priset kan Du också hitta ett par nya B&W eller varför inte Quads stativare som också är bra. Kan dock inte yttra mig om AE. Quote
Recommended Posts