Bebop Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 DVD-Audio, DVD-Video, SACD, CD, HDCD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-RW, DVD-R, DVD-RAM, MP3 Audio, WMA Audio, AAC Audio, Video CD, JPEG Pics, LP, iPod ... Vad har jag glömt och vad kommer nästa vecka??? Jag tackar min lyckas stjärna att jag är så konservativ att jag sitter nöjd med LP och CD (de enda omkomprimerade formaten(?)) och att det är här high-end utvecklingen ser ut att fortsätta. Läste bl a att i England ges idag ca 50 % av nyutgivningar ut på LP, rörförstärkarna vägrar att dö och skivspelare/pickuper har aldrig låtit bättre. Framtiden är ljus!!! Bebop Quote
Timbre™ Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 Ja, man kan bli trött för mindre. Tillbaka till P2... Quote
Neodynium Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Så länge trenden går att göra formaten bättre och mer välljudande så är jag på... men inte mp3 och trenden att göra format som "nästan" är lika bra som cd... Quote
Björn-Ola Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 När jag var 7 år fick jag i födelsdedagspresent något i form av en skiva lite större än en cd i ett format som hette EP. Jag minns att jag fick spela dom på en mekanisk apparat som var inhyst i en möbel som såg ut som en byrå med tygfront. Två låtar fick plats, sedan kunde man vända på disken och spela två låtar till. Precis lagom för en rastlös 7-åring. Quote
Ranefjord Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Jag har fortfarande inte tagit mig tid att lyssna på varken en riktigt bra sacd-spelare eller dvd-a än. Jag går i bytartankar som aldrig förr dock, och sacd/dvd-a är någonting som jag definitivt ska utvärdera. Vinylen stannar! Det finns en Sony SACD modell som verkar rätt populär på många håll, nämligen Sony DVP-S9000ES. Nån som hört den? Stor bild: http://skaelin.home.mindspring.com/Image011.jpg Hans system: http://skaelin.home.mindspring.com/Image008.jpg Quote
Guest johan Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Har inte den spelaren ett par år på nacken ?? Rent o fint sytem Quote
Guest IHS Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Hörde någon skivbolagsdirre på radion som menade att i framtiden så kommer vi konsumenter bli tvugna att köpa "låt för låt" via internet :evil: Vart är världen på väg Quote
Ranefjord Posted May 25, 2004 Posted May 25, 2004 Jo, den har ett par år på nacken, men jag har stött på den en del när jag surfat hifi, bla hos psaudio.com. Och till skillnad från mycket annat Japansk så tycker jag faktiskt att den spelaren verkar ha lite charm. Men, men. Paul's system: http://www.psaudio.com/account/systems.asp...view&systemID=6 Quote
Bravo Posted May 26, 2004 Posted May 26, 2004 En sak torde vara klar med alla format det är att de riskerar att begrava varandra. Någon fart på något nytt bättre format lär det inte bli innan man kommit fram till ett gemensamt format som alla inblandade satsar på. Folk vill nog inte köpa något som kan vara obsolet inom en snar framtid. Quote
Recommended Posts