Schill Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Har varit på jakt läng nu efter nya stativare. Och är grymt nyfiken på Elac 602 X-jet men jag jag hittar inget handlare där man ev kan lyssna på dessa. Någon som vet eller är det rent utav någon på detta eminenta forum som är ägare till ett par eller har lyssnat till dessa. Jag har inte lust att lägga ut +50k om jag inte får lyssna på dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffin Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Best Sound, på Odenplan i Stockholm har dom på sin hemsida. Ring o kolla om dom har högtalarna hemma för provlyssning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen_G Posted July 19, 2008 Share Posted July 19, 2008 Hmmm - vill minnas att de demades på Gignosmässan på Lärarhögskolan februari 2006. Vill dock reservera mig för att jag kan ha fel därvidlag - men de kostade 50 000 och var ett par Elac som såg ut som de som finns på Best Sounds hemsida. Dessutom hänvisar de till en utmärkelse som årets högtalare 2005, så det är troligt. Även om de högtalare du är intresserade av inte är dessa så är de intryck jag beskriver här gemensamma för alla Elac-högtalare jag fått tillfälle att lyssna på, så helt utan värde behöver inlägget inte vara trots min osäkerhet. Jag lyssnade länge på 50 kkr-högtalarna för att vara på mässa. Första intrycket var att de lät "mycket" - i detta fall i diskanten och bra punch i basen. Högtalarna gav mig ett bestående intryck: För mycket diskant och bas utan finess. Tyvärr upplevde jag inte mycket däremellan. Blev därför rejält lyssningstrött efter en stund. Definitivt inte min pilsner - för mycket inriktnig på detaljer i de högre registren. Jag vill ha mer värme och fyllighet. Schill, jag håller med dig. Lyssning före köp är mer än önskvärt; rejäla provlyssningsomgånger anbefalles inför ett eventuellt köp. /Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts