Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Nu i söndags sponsrade Vivid Audio en konsert på Bosjökloster. Jag samarbetar med Mårtenssons pianoverkstad som har sätter upp fantastiska konserter. Så här presenterades konserten av Lars Njut av en heldag med musik på Bosjökloster och promenera i dess fantastiska miljö. Upptäck den tusenåriga eken. Njut av tiotusentals blommor och buskar på borggård, terrasser och park. Vi har fantastiska musiker att erbjuda såsom den välkände pianisten Hans Pålsson känd från TV programmet "I Döda Mästares Sällskap". Huaröds kammarorkester som kom till på initiativ av Staffan Scheja och Mats Rondin under ledning av cellisten och dirigenten Mats Rondin. Orkestern består av de främsta musiker i Norden som i vanliga fall spelar i våra stora Nordiska orkestrar såsom; Stockholm Filharmoniker, Sveriges Radio Orkester, Danmarks Radio Orkester, kungliga hovkapellet, Oslo Filharmoniker m. fl. Hans Pålsson och Huaröds kammarorkester strålar samman med Mozarts pianokonsert nr. 11. Dessutom i en fantastisk utomhusmiljö. Det får en kanske att tänka tillbaka på filmen "Amadeus". Sommaren har kommit, fågelkvitter hörs, torgen myllrar av liv, konsertscenen inomhus känns avlägsen, låtom oss lyfta ut flygeln, stråkmusiker stämmer sina instrument, taktpinnen väntar ivrigt liksom publik och så... ljuvliga toner fyller torget som får oss alla att stråla samman i en enda polyfoni. Pianisten Zora Mihailovich som har spelat på alla de stora scenerna i världen startade sin karriär som femåring då hon spelade J.C. Bach konsert för 2 flyglar i hennes födelsestad Belgrads konserthus som rymmer 2500 personer. Vid 17.års ålder tog hon examen på Belgrads Musikaliska Akademi på piano och fick en speciell utmärkelse som den mest begåvade och yngsta person som någonsin tagit examen på Akademin. F.n är hon professor och pianopedagog på Rochester University i New York samtidigt hon turnerar runtom i världen. Mellan pauserna finns möjlighet till vinservering och före eller efter konserten kan man avnjuta en god måltid på Bosjöklosters restaurang. De som vill kan ha medhavd picknikskorg. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Vi hade tur med vädret och vilken musik sen! Här sitter Hans längst bak & lyssnar till Zora Mihailovich som här är igång med ett verk av Chopin. Det är kul att man kan stödja ett sådant underbart projekt som Lars satt upp. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Jag drar mig mot scenen där Hans Pålsson precis avslutat ett av de verken han spelade. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Här spelar Huaröds kammarorkester. Konserten började kl 16.00 och vi drog vidare hem till Lars föräldrar, som brukligt för festen de alltid håller för artisterna, vid 21.00. Den här gången var vi inte så många, Hans skulle vidare detta året och Mats Rondin likaså. Vad var det för program och vad är det för samarbetspartner jag har? Lars Mårtensson/konsertprogram Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Otroligt söta och blomsterflickor gjorde alla i publiken glada. Här har de förberett för att gå upp på scen med sin mor. Deras morfar Tord Bonde var säkert stolt. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Ett sus gick genom publiken när de söta små liven kom upp med blommor. Väluppfostrade, neg och tackade musikerna för deras insats. Mats Rondin och jag hade det trevligt i pauserna, talade om musik och Hifi, för det visade sig att Mats har Quad hemma, men han hade hört mycket gott om Vivid Audio. Ni kommer förmodligen att stöta på honom och Hans Pålsson i samband med Vivid Audio senare i höst, men mer än så avslöjar jag inte nu. Det är trevligt med musiker som håller så hög klass som Mats Rondin och Huaröds kammarorkester, Hans Pålsson och Zora Mihailovich. Mats och jag sålde skivor som smör i solsken, jag skrattade hjärtligt hela tiden. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Zora, Erik & Elisabeth dricker Champange med en liten skvätt Fläderblomssaft i, friskt och gott. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Flera från familjen Mårtensson kom med på bild, nu bar det iväg ner till pool rummet på 200kvm! Lars är en man som gillar att laga mat och jag har aldrig ätit bättre Bearnaisesås i hela mitt liv. Vi åt grillspett med oxfilé som Lars låtit dra i marinad i ett par dagar. Det var mört kan ni tro (det var inte mört det vi åt utan mört) torrt eller? Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Väl till bords, det serverades riktigt bra viner, som lagrats lång tid, hur trist är det inte då att vara körandes? Zora, hennes trevliga dotter mfl. Just det, mannen i svart kortärmad skjorta är Lars Mårtensson som förgyllt min tillvaro mer än en gång. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Ni som känner till klassisk musik vet naturligtvis vilken dignitet Hans Pålsson och Mats Rondin med Huaröds kammarorkester har, men känner ni till Zora? Lite om Zora Hon är en verklig världsstjärna och så otroligt trevlig, vi hade mycket roligt den här kvällen må ni tro. SR lyssna på Zora Vill ni lyssna lite? Klicka på länken ovan. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Vi hade serverats god Cognac, likör m.m. Om igen trist att man körde, men vad som skulle komma sen var jag inte beredd på. Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 På väg ner till vinkällaren för att dricka en Madeira som buteljerades för Cossart Gordons 100 år jubileum 1845 !!! Madeiran Som ni ser står det 2 gitarrer som det spelades på flitigt. Vi försökte sjunga en visa som vi alla kunde stämma med i, men det verkade smått omöjligt. Zora spelade på Lars föräldrars Steinway och jag blev tvingad att sjunga Sjöbergs "Tonerna" Det var otroligt häftigt för mig att höra att jag hade en bra "pipa" av en kvinna med så stor dignitet, som akompanjerat den store Domingo mfl. Nå ner till källaren bar det och där gav jag F i att jag skulle köra senare för att missa en dryck som buteljerades 1845, det skulle jag INTE! Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Det blev för mörkt nere i vinkällaren Hittade bara denna bilden. Madeiran var superb, sen dracks det portvin, cognac.....ja det var en FANTASTISK kväll som jag sent kommer glömma. Dagen innan hade jag varit på en 40års fest, där det bjöds en 40årig whiskey, men Madeiran klassar ut den där whiskeyn med inte bara hästlängder utan ett helt varv på travbanan! Sen vet i fasen om inte de var lika dyra...... Lars är en Cognacs kännare så det är ingen skitcognac precis. Denna har han också, men menar att Delamain och en annan jag glömt namnet på är vida överlägsna Louis XIII Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 En rolig detalj med den här flaskan som är handblåst och tillverkas av äkta Baccarat-kristall och brukar betinga ett pris på ca 100£ är att det finns en lapp på den som säger att den är återvinningsbar. Quote
Timbre™ Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 http://i50.photobucket.com/albums/f344/pat...sterflickor.jpg Otroligt söta och blomsterflickor gjorde alla i publiken glada. Här har de förberett för att gå upp på scen med sin mor. Deras morfar Tord Bonde var säkert stolt. Verkligen fin bild och vilken vacker miljö! Quote
Guest patrikcaesar Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Alla här på Euphonia får chansen att vinna den här av Mats Rondin signerade dubbel CD:n med Beethovens samtliga cello sonater för Cello naturligtvis och piano. Hur vinner man den? Jo, den som snyggast här förklarar på svenska varför Vivid Audio har med stealthbombplanet på deras hemsida får CD:n hemskickad om 2 veckor. Bon chance, Patrik PS. Missa inte nu på Lördag på Caroli musik och bio, har mingel, med ett glas vin och mycket musik förstås. Det kommer spelas på bla. Vivid K1 med Leben 12 watts int. mm. DS Quote
Käera Posted July 17, 2008 Posted July 17, 2008 Ett ljud som ville trassla I Vivids kabinett det ej kan fassna För som i planet Stealth Dom har ljudvågen hjälpt Att leva sitt liv Helt i empati Quote
Guest patrikcaesar Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 Ett ljud som ville trassla I Vivids kabinett det ej kan fassna För som i planet Stealth Dom har ljudvågen hjälpt Att leva sitt liv Helt i empati Riktigt kul, det gillar jag verkligen. Spänningen stiger Quote
lindvall Posted July 24, 2008 Posted July 24, 2008 Najs! Jag är inte någon konjaksdrickare, utan väljer oftas whisky när det bjuds, men Delamain är en konjak även jag uppskattar väldigt mycket! Nu är det inte den versionen du har visat bild på som jag smakat, utan förmodligen en enklare variant. Quote
lindvall Posted July 24, 2008 Posted July 24, 2008 Just det, tävlingen! Mitt bidrag: Osynligt... ...i natten tar dig Vivid upp till sfärernas musik och likt stealthplanet upplöses de i tomma intet för den klentrogne betraktarens öga. Endast ljudet förnimmes... Quote
Guest patrikcaesar Posted July 28, 2008 Posted July 28, 2008 Just det, tävlingen! Mitt bidrag: Osynligt... ...i natten tar dig Vivid upp till sfärernas musik och likt stealthplanet upplöses de i tomma intet för den klentrogne betraktarens öga. Endast ljudet förnimmes... Ja den var verkligen suggestiv. Kom igen nu Euphonia låt inte handsken vara kastad utan att ni tar upp utmaningen. Carpe Diem, detta är den första dagen på resten av era liv. Patrik Quote
Guest patrikcaesar Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 SNART händer det något mycket speciellt i Malmö. LIMHAMN för att vara mer exakt. Jag har bestämt mig för att ni som har skrivit lyrik, ska få en skiva var, men det är olika skivor, så jag kommer att lotta ut dem mellan er och om ni skriver era adresser så ska jag skicka dem till er snart. MVH Patrik Quote
Käera Posted August 6, 2008 Posted August 6, 2008 Tack på förhand skickade ett pm med address mvh Quote
Käera Posted September 23, 2008 Posted September 23, 2008 Ja då är jag då lycklig vinnare av denna signerade skiva ja Beethoven har man ju hört förut fast inte så mycket dessa sonater Mvh Quote
lindvall Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 Min har också dykt upp! Tack för det! Den blir spännande att lyssna på mellan blöjbytena! :-) Quote
Guest patrikcaesar Posted October 2, 2008 Posted October 2, 2008 Min har också dykt upp! Tack för det! Den blir spännande att lyssna på mellan blöjbytena! :-) Hoppas det ska blir bra, jag får ursäkta den tid det tog, jag hade så många järn i elden att, ja, ni såg ju reportaget från mässan och mitt Showroom, blev lite väl mycket på en gång , men nu är de framme till båda tack och lov. Ha det gott båda två hifivänner. MVH Patrik Quote
Recommended Posts