bhuset Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Hej,på er mitt första inlägg här.Söker ett riaa till min spelare Ariston rd80 som jag har moddat lite,ny bottenplatta,nya linn lp fjädrar och lite asfaltsmatta som dämpning.Jag har stax ua-9 kolfiberarm och pickering 4000 pickup allt i superkick.Är på gång att uppgradera motorn till Origini live dc motor kitt.Resten är Arcam avr 250,Arcam cd72t,Audiovector k1 super,audiovector kc center super, Velodyne spl 1000r.Så nu är jag ute efter ett riaa steg,tittat på Musical fidelity,Bjornklou kinki,Harmony design mm. (har ej lyssnat på dom,dom säljs inte här där jag bor) ungefär den prisklassen.Jag lyssnar mest på rock typ. metallica, ac/dc ,thin lizzy,men även lite Mark knopfler.Så är det någon som har förslag eller input. Kanske någon har ett till salu. mvh Quote
boombox Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Tycker att Lehmann Black Cube har bra driv. Den har också lite inställningsmöjligheter för olika pickupper. Quote
Perka Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Jag är grym nöjd med mitt RIAA-steg från Harmony Design, jag drog på med Mattias värsting bestyckning. Sen ska man säga att jag inte lyssnade igenom alltför många och att det ersatte det steg jag använde som satt i en Arcam., så det är väl i det skenet som jag jämför. Dock lyssnade jag runt lite grand när jag skulle köpa, men inte alltför alltvarligt. Som sagt jag är i alla fall mer än nöjd med mitt steg Harmony. Quote
vovven Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Kolla gärna in Trigon Vanguard II. Med DIP-omkopplare kan Du finkalibrera den till såväl MM som MC-pickuper. Förstärkningen t ex kan ställas in i 16 olika steg. Finns för provlyssning hos Concept Audio i Stockholm alt Ljudprodukter i Malmö. Quote
Hans-Tommy Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 det finns ett riaasteg till salu på forumet se http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...ost&p=82660 tommy Quote
Absolute Audio Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Bellari VP129 kan vara idé att lyssna till iom hur många fina recensioner den dragit på sej. Dom ända som inte gillade den var Hifi&Musik men det kanske är ett positiv omdöme ändå Har själv funderat på detta riaa, men det som gör mej tveksam är att den bara tar MM pickuper. Quote
Joacim Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 det finns ett riaasteg till salu på forumet se http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...ost&p=82660 tommy Tack Hans-Tommy! Men, den blev bokad direkt igår, och är mycket troligt såld imorgon Quote
plundin™ Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 Precis som Perka kör jag HD's V9:II och ger den min otvetydiga rekomendation! Det är den bästa phonoförstärkaren jag hört under 10papp, desutom är den balancerad, vilken man skall förvänta av all kvalitets HiFi!! /ptr Quote
bhuset Posted July 21, 2008 Author Posted July 21, 2008 Har nu bestämt mig för ett harmony riaa,frågan är nu skall jag köpa version 1 eller 2.Med tanke på stax ua-9 kolfiberarmen så lär det väl bli att forsätta med mm pickup,pickeringen 4000 börjar bli till åren,så det blir säkert byte någon gång.Det blir inte att köra med dom balanserade ingångarna,så frågan är om det är overkill med min hela setup (ariston,stax,pickering) att köpa version 2 eller skall man nöja sig med version 1.Någon som kanske har ett råd att ge. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.