Jump to content

Nyheter från Kranj

calle_jr
 Share

Recommended Posts

• Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har under hösten 2010 testat slutsteg, då monoblock för att driva botten registret.

Under en period hade jag hemma ett par McIntosh MC501, dom blev jag väldigt förtjust i.

Så förtjust att jag beställde ett par, och dom har nu stått här och spelat för mig i ett par månader.

Dom lirar verkligen bra tillsammans med anläggningen i övrigt, ett härligt samspel med Audio Valve Baldur 70.

Den här slutstegs kombinationen är som klippt å skuren för Vivid Audio K1.

Jag sitter mycket nöjd nu.

En underbart detaljrik topp, härlig kropp, klang och naturlighet i mitten samt en botten med en härligt nyanserad pondus och bergfast kontroll.

Det hela lirar rappt, tajt och engagerande.

Som jag brukar säga, en mycket hög mysfaktor.

//-- Tompa --

HiFi2.jpg

HiFi1.jpg

HiFi5.jpg

HiFi4.jpg

Hatten av för sådana här system! Det som beskrivs ljudmässigt låter som ljuv musik i mina öron. :mm:

Grattis!

Calm

Mycket fint, Tompa!

Använder du de balanserade utgångarna på EAR912?

Tack Calle !

Har i vanlig ordning laborerat runt med allehanda kablar under test månaderna, både RCA och XLR.

Riggen lirar absolut göttast med Transparent, och i mitt fall blev det Transparent MusicLink Ultra för hela slanten, ja utom mellan Lector Drive och DAC, där funkade Cardas AES-EBU XLR klockrent, passar som handen i handsken tillsammans med Lector

Mellan 912:an och slutstegen så lirade RCA absolut bäst, så det är RCA mellan 912:an och samtliga 4 slutsteg.

Däremot så funkade XLR bäst mellan 912:an och DAC, så således lirar endast cd med XLR, övrigt med RCA.

Så är riggen kopplad, och det lirar härligt.

//-- Tompa --

• 5 months later...