JMlab Posted May 22, 2004 Posted May 22, 2004 Ja nu är man igång igen !! Dvs uppgraderings svängen!! Ja mina trogna Minis har fått lämna plats till ett par större och bättre DIVA med sin otroliga diskant 1khz-40khz mjuk och fin redan från början och med en upplösning som verkligen inte är att leka med. Jag hade Divorna där uppe i 2-kanalanl.och det lät bättre än mina Mezzo i diskanten och mellanregistret men jag tycker att basen är bättre i Mezzo kanske inte så djup men desto snabbare så nu måste jag testa ngt ett nr större (Alto+ev Nova). Det stora problemet blir centern i hembion jag undrar vad det kan bli?? Kanske nya utopia centern?? :cool: Mvh JMlab Quote
K-man Posted May 22, 2004 Posted May 22, 2004 Vilka härliga bekymmer! ....jag menar, det är ju inte alltid bekymmer är SÅ trevliga Vänligen \\K-man Quote
Bravo Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 Tyvärr har du väl bekräftat de ljudmässiga aningar man haft, tyvärr. v Quote
Neodynium Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 Divan verkar mycket trevlig! Novan rockar hårt!! Även Alton... och micron.. så Divan borde vara ett fint mellanläge!! Quote
MagnusW Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 aha! lite intryck av divorna, äntligen jag är ev sugen på att byta mina mezzo mot ett par diva men är lite misstänksam mot den sidomonterade basen. funkar basen bättre nere i bion med det mindre rummet eller är den samma som uppe i 2-kanalar´n? Quote
JMlab Posted May 23, 2004 Author Posted May 23, 2004 Jag provade Micro först men tyckte att de var lite tunna i bottnen,men det gäller verkligen inte för diva det är nästan så att det blir för bra i hembion men det får vi fixa till ,i 2-kanalaren tyckte jag nog att basen fanns där men var ngt annorlunda än Mezzo.På det hela taget kan man nog påstå att den nya Utopia serien inte är så petig med vad du kopplar till den,man skulle kunna säga att den är mer förlåtande än den tidigare serien. Quote
Audionet Posted May 23, 2004 Posted May 23, 2004 Audionet och den nya Be diskanten har giftastycke. Se nu till och transportera hem ett par Alto. Packa ner dina Mezzo snyggt och prydligt i sina kartonger och sätt in en annons Quote
Guest Viking Posted May 24, 2004 Posted May 24, 2004 Jeg eide tidligere Mezzo, byttet til Alto-ooolllaaaallllaaa- Alto er bedre på alle områder!! Ps: Venter på Subutopia be og Centerutopia be (vurderer å bytte bakhøyttalerne, mini med Diva ) Quote
JMlab Posted June 3, 2004 Author Posted June 3, 2004 Ja det blev en Utopia-Center som jag fick leverarad idag så nu skall den spelas in. Jag håller på och testar ett par Alto i 2 kanalaren är inte helt överens med mig själv vad jag egentligen tycker.Givetvis är diskant +mellanregister suveräna men basen är jag lite mer tveksam till,men det är kanske en placerings/tweaknings grej. Quote
Guest Viking Posted June 3, 2004 Posted June 3, 2004 Hos meg står Altoene på samme sted som Mezzoene og bassen er renere, dypere, bedre definert, u name it Quote
Recommended Posts