Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tyvärr är det inte ekonomiskt försvarbart att syssla med high-end när en familj skall försörjas, varför jag nu med stor sorg måste sälja bort min ögonsten.

En Muse electronics Erato dvd-audio spelare.

Min förhoppning om att kunna behålla den gick tyvärr inte ihop med övriga "projekt"

Den är nyligen hemkommen från Usa efter en uppgradering vilket innebar att 95% av spelaren blev utbytt. Den är således i toppskick. Bara använd ett fåtal timmar, men under den korta tiden så har jag varit totalt hänförd över den fina återgivningen, detta dessutom från en helt oinspelad maskin.

Thalian som var spelaren som jag uppgraderade ifrån presterade bättre än många av spelarna vid 100 000kronors strecket. Thalian lovordades i norska tidningen audio och jämfördes mot krell kps 25sc och Linn cd 12!!! Eraton är en omfattande uppgradering över thalian och presterar ännu(!!!) bättre, har dock inte jämfört med ovan nämnda spelare ännu.

Maskinen klarar cd, dvd-v och dvd-A. Den är utrustad med volymkontroll som driver slutstegen direkt med ett resultat bättre än många separata försteg.

Medföljer gör Muse egna, stora läckra metallfjärr. Ytterligare en fjärr medföljer som behövs för mer avancerade inställningar.

NYPRIS: 82500(då tillkommer förstegskortet) och säljs av Rc ljud och bild i Umeå eller Välljud i Borås.

MITT PRIS: 60 000 bvsa eller bytes mot billigare hifi eller projektor eller plasma tv.

Maila för frågor eller bilder.

Går även bra att ringa

Information från hemsidan:

First introduced in January 2002, the Erato is the first DVD-A/V product from Muse Electronics. Available in two versions, as either a transport (with a MAP-Link interface) or as a player (with a 24 bit sign magnitude 192 kS/s converter) the Erato is capable of supporting numerous formats and configurations. Like its sibling the Thalia, the Erato offers a level of fit and finish that place it in the class of the extreme elite.

In its transport configuration, the Erato supports 2 / 4 / 5.x / 6 & 7.x channel formats via either its MAP-Link or bitstream interface. Capable of being configured based upon the actual loudspeaker configuration in use, the Erato is able to support any number of loudspeaker channels. When configured as a player, both two channel and multi-channel material is properly routed to a stereo pair. On board 24 bit multi-bit converters configured in the now famous highly differential - instrumentation amplifier topology, makes the Erato player the highest performance CD/DVD-A/V player available anywhere. For the first time ever, 24 bit - 192kS/s recordings are available in their full glory. For those individuals that insist on the best that life has to offer, the Erato transport or player is the only choice.

Passa på att bli ägare till en av världens absolut bästa bästa dvd audio och video spelare.

Bild på mitt ex

erato%20front-small.jpg

Bild på baksidan

erato%20back%20-%20better%20-%20small.jpg

Bild på fjärrarna och manual

erato%20fjärrar%20-%20small.jpg

Bild på förstegskortet

attenuator.gif

Posted

Sålde mina högtalare för ett par veckor sedan, alltså innan spelaren kommit tillbaka från usa. Planerna på nya högtalare var redan klara, men hade inte hunnit avklaras. I dagsläget är hifi det sista som står på prioriteringslistan och som det verkar kommer det att dröja. Därför känns det som att det är rätt läge att sälja den nu medans den är ny.

• 4 weeks later...
Posted

Lägesrapport: Spelaren kommer att få bekänna färg under de närmaste dagarna tillsammans med classé 301 och dynaudio special 25 som en avskedsspelning. Lyssningsintryck kommer. Återgivnignen från denna kombo var smått makalös. Det är första gången jag lyssant på special 25, men efter att ha ägt 1.3se under en längre tid så fanns viss vana med ljudet. Men jubileumsmodellen är i en helt annan division. Tillsammans med Eraton var det återgivning av världklass som fick mig att tveka ordentligt om försäljning, men läget är som det är.

edit2: Som ni ser är den tillbaka på försäljning, fanns tyvärr inte förutsättningar att behålla den.

Kommer att gå ner på "billigare" hifi under obestämd tid tills läget ser annorlunda ut.(hus, familj, barn etc). Billigare inbyten kan därför vara intressant, typ dvd spelare, två kanals förstärkare eller plasma tv.

• 4 weeks later...
  • 5 weeks later...
Posted

Spelaren finns fortfarande kvar. Har inlett avvänjningsprocedur, så det blir inte mycket hifi just nu, men det kommer lägligt med arbetsstarten :)