VR-8 Posted November 5, 2003 Share Posted November 5, 2003 Det här är inte den vanligaste typen av musik som spelas på mässor eller vid hi-fi träffar men den ställer helt klart anläggningen på prov. Jag har alltid tyckt om hårdrock som musik men kanske inte som "hifi" musik pga allt bröt.Nu är det ju så att det tydligen finns även bra inspelningar i denna genre. Ett exempel är Dimmu Borgir "Puritanical euphoric misanthropia". En skiva som de har tagit hjälp av Gothenburg Opera Orchestra för att få till en ganska storslaget album. Inslag av klassisk musik blandat med dubbeltramp och distade gitarrer.Detta är ingen skiva man ser hos hi-fi folk, förståligt eftersom det är ganska långt från Barber och company. Om man inte gillar den så "värmer" den upp anläggningen för lite lugnare saker.Joakim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted November 5, 2003 Share Posted November 5, 2003 Jocke här.. VR8 har visat vägen för ny musik här i Halmstad! Dimmu Borgir är klart kul att spela om anläggningen orkar med det.. :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jorma Posted November 5, 2003 Share Posted November 5, 2003 Den ska vi ta hem. Det är alltid kul att kunna varva med olika typer av musik. Ac-Dc har också en del välinspelad brötmusik. På Frankfurtmässan hade vi besök av en gråhårig man i 70årsåldern från Stereophile som såg att vi hade en skiva av Ac Dc med i samlingen. Take track 10 and play it loud bad han. Och med loud var lite högre än Leif Olofsson hade tänkt sig tror jag. Mannen upprepade hela tiden ett ord: "louder". När volymen på S1,an var uppe på 85 (den går till 90) så spelade det verkligen högt men fortfarande rent. Vi körde med Bladelius prototyper, dom stora dualblocken. Och Amerikanen satt där med ett leende från öra till öra, samtidigt som folk började fly ut från rummet. Och Leif såg ut att hoppas att det var loud enough. Jag tror inte att han ville öka ytterligare Undrar hur mycket effekt vi körde ut i Coltranehögtalarna då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 Hehe... förmodligen mer än tillräckligt! Många gillar att köra högt... märker det när folk är här och lyssnar.. vissa spelar så man knappt hör anläggningen för gatuljuden nedanför... andra spelar så man tror sina organ skall börja flytta sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VR-8 Posted November 6, 2003 Author Share Posted November 6, 2003 Jorma: Om du ändå ska ta hem Dimmu Borgir ta också hem Helloween "The dark ride" den är riktigt bra, lite mer som traditionell hårdrock. Neo: Fredag eftermiddag hos Juha, rockfest....... :evil: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted November 6, 2003 Share Posted November 6, 2003 ahhh... blir nog mer än rock tror jag allt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts