Jump to content

Presentation av vinylriggar


minesota

Recommended Posts

Efter alla dessa fina spelare så är det knappt att man vågar lägga ut bilder på sin egen gamla nostalgispelare :blush

Får kanske göra ett försök att ta lite hyfsade bilder då det nästan bara är vinyl som gäller numera efter alla uppgraderingar av spelaren

Link to comment
Share on other sites

Min vinylrigg.

Vinyl1.jpg

I ett annat ljus.

Vinyl2.jpg

Tyvärr så matchar inte tapeterna min anläggning, så dom ska bytas ut längre fram, ska bara forska fram nått som jag gillar.

Spelaren är en Oracle Delphi V med SME IV Arm med Sumiko Celebration II Pick-up

RIIA är ett Aesthetix Rhea

//rillo

Supersnygg spelare, för att inte tala om bänken, kan du inte visa den från sidan oxå ?

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk tråd!

IcedEarth, snygg og smagfull opsætning.

Er imponeret af de mange lækre vinylriggar, er selv på vinyl med en Clearaudio Champ limited, jobbar på en DIY no compromise at all rigg -- det bliver godt!!

Link to comment
Share on other sites

En flott benk du har der, ett lite spm bare, står den nedre platen direkte på gulvet eller det noen slags koner/spikes mellom gulv og benk? Riktig snygg!!

mvh

Link to comment
Share on other sites

Vinylens återkomst började någon gång i början på 90-talet och nu är vi definitivt i slutskedet. :)

- Under mitt besök i Schweiz denna sommar så satt jag och njöt av musik från en laptop (musiken lagrad på extern hårddisk!) och det lät så bra att jag började fundera på om det inte var helt fel av mig att satsa på Blue Note återutgåvorna på 45rpm :blush

Återutgivningen hade ett lugn och en dynamik som jag annars bara hört från de bästa vinylspelarna :mm:

Blev lite intresserad av detta inlägg.... Var det någon mjukvara från Burwen Bobcat involverad??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Här kommer min debut i vinylvärlden

Längst ut sitter en numera nydammad sån här :blush

puk.jpg

Den sitter fastmonterad på en knappt beggagnad RPM 5 från Pro-ject

Bild331.jpg

Även speedbox och riaa-steg är från Pro-ject

Liten översikt

oo.jpg

Inte den mest exotiska spelaren i denna tråd men en rejäl påminelse om vad dessa svarta skivor kan åstadkomma.

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Mycket snyggt, orpheus! Stilren uppställning, lite heminredning fick vi läsare till livs oxå :app:

Det måste inte vara exotiskt och dyrt alltid, det är ju glädjen med vinyl som är själva poängen.

Jag skall ta några bilder av min vinylrigg (som är blygsammare än din) och lägga in i tråden också - for the love of Vinyl :)

Link to comment
Share on other sites

Liten översikt

oo.jpg

Inte den mest exotiska spelaren i denna tråd men en rejäl påminelse om vad dessa svarta skivor kan åstadkomma.

Patrik

Diffusorn förefaller vara ett prydligt DIY-projekt! :mm:

Hur tycker du att den funkar? :?:

Snygg uppställning! :cool:

Calm

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Jo visst är det diy,helt taget efter egna tankar o det sitter liknande fast mindre vid första sido-reflexerna.

mer om detta i den här tråden

mitt lilla ovetenskapliga bygge

Egentligen ingen aning hur effektiv den är ur frekvensmätning men det blev ordentlig skillnad med än utan.

Och med lite högstadiefysik så tycker jag att den borde funka skapligt :)

Kul med nått eget som passar in i rummet

Patrik

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Jag har ju inte visat ngn bild tidigare men eftersom jag själv är lite av en vinylbildnarkoman så är det väl lämpligt att bidra lite!

OrbeSE_SMEVC.jpg

Michell Orbe SE, SME V och numer två puppor som det växlas mellan, Lyra Delos och Benz Micro Wood SL.

Signalen behandlas av enkla men roliga Tom Evans Microgroove X för tillfället.

Kommer sannolikt förändras då jag skaffat VTL TL-5.5 Series II med phonosteg! :app:

(Men rörstrul hindrar mig för tillfället)

Vh Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

017.jpg

Ingen LP 12:a men en fattigmans-dito.

Denna Audio Note blev ett fint lyft jfrt med min gamla Dual. På Rega-armen (som är en vanlig och inte AN:s men med en bakvikt med låg tyngdpunkt) sitter en Clearaudio PU av billigaste sort. Dessutom Clearaudios Nano Phono. Sedan bilden togs har jag bytt ut den fasta phonokabeln från tonarmen mot fasta utgångar i chassiet och 0,5 m Chord Crimson kablar till Riian. Tanken var att få ner kapacitansen med korta separerade kablar och detta var det enda överkomliga jag hittade.

Om det blev bättre? tja, jag är nöjd med ljudet och det blev snyggt.....

Link to comment
Share on other sites

Fin Thorens. Tycker det är en vacker kombination i TD-147 Jubilee mellan träet och de5 gyllene innerchassit. Får väl lägga upp en bild på min spelare också så småningom. Den är ganska jämngammal med Thorensen. Men lite större :shy: .

MvH Carl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...