Jump to content

Cisco


Hasse

Recommended Posts

Nå´n som har erfarenhet av deras återutgivningar :?:

Dom är helt OK som bolag. Det kommer mer an på hur ursprungsmaterialet är. Milsteins tolkning av Tchajkovskis violinkonsert är inget speciellt, men däremot är ljudet på Dvoraks violinkonsert utmärkt. För mig säger det mer om ursprungsupptagningen än just Cisco.

Antar att Peo eller Eliot kan ger mer fördjupning i ämnet.

Link to comment
Share on other sites

De få jag har är överlag bra. Sen beror det givetvis på originalkällan hur bra det blir.

T.ex. har de pressat Yamamoto's "Midnight Sugar" på både 33 och 45rpm, och de är riktigt bra. :app:

Link to comment
Share on other sites

Frågan är väl lite sent påtänkt då Cisco lagt ner tillverkning och distribution av skivor ;)

CiscoHomeImage.gif

Jag upplever väl - som framgått av andra inlägg - att kvalitén på utgåvorna varierar men är överlag bra....

//Eliot

Link to comment
Share on other sites

Frågan är väl lite sent påtänkt då Cisco lagt ner tillverkning och distribution av skivor ;)

CiscoHomeImage.gif

Jag upplever väl - som framgått av andra inlägg - att kvalitén på utgåvorna varierar men är överlag bra....

//Eliot

Märkligt då AS skickade ut detta idag!?

Link to comment
Share on other sites

Märkligt då AS skickade ut detta idag!?

Jag tror det hänger ihop med kontrakt som måste fullföljas men att distributionen går direkt via ett antal näthandlare. Eller är det kanske så att den kommer från Cisco Records Japan, som vad jag förstått, fortfarande finns kvar.

Detta är som sagt bara min gissning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...