Arioch Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 Äntligen har man slutat arbeta för sommaren( i alla fall på jobbet, köksrenovering samt trädgårdsarbetat har just börjat) Den nystartade semestern inleds med en mycket god middag med tillhörande pressade druvor. Efter maten fortsätter man dryckens väg medels förädlade maltsorter, dessa avnjuts i det ypperliga sällskapet av Simon & Garfunkle live i central park. När man egentligen borde sluta fylla på med malt har man svävat in på The king of tenors och njuter för fulla drag av souleville. Hoppas att ni alla andra får/eller har haft en lika bra början på eran semester MVH Arioch :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted June 27, 2008 Share Posted June 27, 2008 idag är det perfekt iallafall, fick tack vare 2 forummedlemmar mina sista delar till mitt hifibänkbygge. Tack Calle Jr och Iroise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 The king of tenors och njuter för fulla drag av souleville. Hjälp en som inte begriper. Vilka är King of Tenors? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Hjälp en som inte begriper. Vilka är King of Tenors? Vi skulle ju kunna låta det här vara öppet för spekulation... Jag tippar på King Curtis, mästare på tenorsax och en förgrundsfigur på Stax Records, Soulsville USA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Jag tänker på Ben Webster, som ju gjort en skiva som heter Soulville. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellbit Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Hjälp en som inte begriper. Vilka är King of Tenors? Ben Webster kommer upp på google om man googlar "King og tenors" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Ben Webster kommer upp på google om man googlar "King og tenors" Ja, då var ju tenorsax i varje fall rätt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Ja, då var ju tenorsax i varje fall rätt... Jag gjorde som Peo kopplingen Ben Webster via Soulville, men jag gör ingen koppling till Webster via "King of Tenors", en platta från 1953 (skall vara King Of The Tenors). Tänkte kanske att det är en grupp eller möjligen Pavarotti och hans triokumpaner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Vi vet ju alla att the King of Tenors heter Barney Wilen. God tvåa är Sonny Rollins, sen kan vi bråka om resten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Vi vet ju alla att the King of Tenors heter Barney Wilen. God tvåa är Sonny Rollins, sen kan vi bråka om resten. Det hade blivit ett kul slagsmål, men jag är redo för ett sådant slag om ca ett halvår men då i hifi-miljö snarare än via forumet. Jag kommer att ge dig en match med deltagare som: John Coltrane Dexter Gordon Coleman Hawkins Joe Henderson Joe Lovano Stan Getz Zoot Sims Lew Tabackin Wayne Shorter Johnny Griffin Hank Mobley Sonny Stitt Lester Young Sam Rivers Gene Ammons Stanley Turrentine Archie Shepp Kom an bara, jag är beredd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Hahah, jo det finns hur många som helst - jag vet. Helt klart ett ämne som avgörs bäst framför en hederlig grammofon! Förresten, du glömde vår gode norrman - Jan Garbarek. Visst, kanske lite för mycket new age-flum för många, men karln har en gudomlig ton på sina saxar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Redan namnet avgör så jag håller fortfarande på King Curtis... Han har lirat ihop med bl.a. Sam Cooke, Aretha Franklin, Memphis Horns och var dessutom producent tillsammans med Jerry Wexler... :cool: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Om man får blanda sig i leken får man nog nämna även en storhet som Charles Lloyd Apropå gudabenåd ton! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asimov66 Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sommaren blev precis mycket bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arioch Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 Jisses vilken storm jag råkade röra upp För att medla fred i nyss startade krig känns det som om jag får förklara mina lätt röriga tankar och syftningar, även om detta gör att jag själv riskerar att hamna i konfliktzonen.hehe Jag menade Ben Webster som gjort en skiva med namnet King of the tenors. Nu var det inte just den skivan jag spelade utan skivan soulville av samma artist. Förlåt mig jag ska försöka undvika att starta sådana här konflikter i fortsättningen. Nu har det blivit dags att sätta sig ner och begrunda mina synder, detta görs nog ikväll till Sveriges just nu bästa kvinnliga artist. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sveriges just nu bästa kvinnliga artist. Jens Ytterligare en storm i upprullning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x2000 Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 hej, King of tenor... Har svårt att klara mig utan Tina Brooks ??? Speciellt "True Blue" med ett av de vackraste Blue note-omslagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peo Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Sveriges just nu bästa kvinnliga artist. Är det en kuggfråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 28, 2008 Share Posted June 28, 2008 Förlåt mig jag ska försöka undvika att starta sådana här konflikter i fortsättningen. Virtual conflict zone... :cool: Ha en fin semester! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zalve Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Förlåt mig jag ska försöka undvika att starta sådana här konflikter i fortsättningen. Nu har det blivit dags att sätta sig ner och begrunda mina synder, detta görs nog ikväll till Sveriges just nu bästa kvinnliga artist. Jens Det är nog snart läge att sätta upp en DMZ Jag trodde att Lisa Nilsson ALLTID klassade in som det, oavsett toppform eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Speciellt "True Blue" med ett av de vackraste Blue note-omslagen. http://cover6.cduniverse.com/MuzeAudioArt/...e/36/544936.jpg Det hade varit lite kaxigare att länka till denna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts