Jump to content

perfekt

Arioch

Recommended Posts

Äntligen har man slutat arbeta för sommaren( i alla fall på jobbet, köksrenovering samt trädgårdsarbetat har just börjat) :)

Den nystartade semestern inleds med en mycket god middag med tillhörande pressade druvor. Efter maten fortsätter man dryckens väg medels förädlade maltsorter, dessa avnjuts i det ypperliga sällskapet av Simon & Garfunkle live i central park. När man egentligen borde sluta fylla på med malt har man svävat in på The king of tenors och njuter för fulla drag av souleville.

Hoppas att ni alla andra får/eller har haft en lika bra början på eran semester

MVH

Arioch :cool:

Guest asimov66

idag är det perfekt iallafall, fick tack vare 2 forummedlemmar mina sista delar till mitt hifibänkbygge.

Tack Calle Jr och Iroise.

Ja, då var ju tenorsax i varje fall rätt... :D

Jag gjorde som Peo kopplingen Ben Webster via Soulville, men jag gör ingen koppling till Webster via "King of Tenors", en platta från 1953 (skall vara King Of The Tenors). Tänkte kanske att det är en grupp eller möjligen Pavarotti och hans triokumpaner.

Vi vet ju alla att the King of Tenors heter Barney Wilen. ;)

God tvåa är Sonny Rollins, sen kan vi bråka om resten. :D

:D:D Det hade blivit ett kul slagsmål, men jag är redo för ett sådant slag om ca ett halvår men då i hifi-miljö snarare än via forumet.

Jag kommer att ge dig en match med deltagare som:

John Coltrane

Dexter Gordon

Coleman Hawkins

Joe Henderson

Joe Lovano

Stan Getz

Zoot Sims

Lew Tabackin

Wayne Shorter

Johnny Griffin

Hank Mobley

Sonny Stitt

Lester Young

Sam Rivers

Gene Ammons

Stanley Turrentine

Archie Shepp

Kom an bara, jag är beredd :D:D:D

Hahah, jo det finns hur många som helst - jag vet. ;)

Helt klart ett ämne som avgörs bäst framför en hederlig grammofon!

Förresten, du glömde vår gode norrman - Jan Garbarek. Visst, kanske lite för mycket new age-flum för många, men karln har en gudomlig ton på sina saxar..

Jisses vilken storm jag råkade röra upp :o

För att medla fred i nyss startade krig känns det som om jag får förklara mina lätt röriga tankar och syftningar, även om detta gör att jag själv riskerar att hamna i konfliktzonen.hehe

Jag menade Ben Webster som gjort en skiva med namnet King of the tenors. Nu var det inte just den skivan jag spelade utan skivan soulville av samma artist.

Förlåt mig jag ska försöka undvika att starta sådana här konflikter i fortsättningen. Nu har det blivit dags att sätta sig ner och begrunda mina synder, detta görs nog ikväll till Sveriges just nu bästa kvinnliga artist.

Jens :D

Förlåt mig jag ska försöka undvika att starta sådana här konflikter i fortsättningen. Nu har det blivit dags att sätta sig ner och begrunda mina synder, detta görs nog ikväll till Sveriges just nu bästa kvinnliga artist.

Jens :D

Det är nog snart läge att sätta upp en DMZ :D

Jag trodde att Lisa Nilsson ALLTID klassade in som det, oavsett toppform eller inte. :mm: