Jump to content

Recommended Posts

Posted

Artikelforum står på lugn men stabil tillväxt och Calle_jr har ägnat försommaren åt högtaleri med personlig konstruktionsfilosofi. Skärmarna Podium .5 ser ganska stora ut på Calles bilder och representerar en konstruktion som kanske inte så många av oss har lyssnat på (?). För mig är det här en komplett nyhet och det finns mycket att läsa i rapporten på Artikelforum.

Egna erfarenheter och synpunkter är mycket välkomna i denna tråd.

Häng med på nya upplevelser... ;):)

DSC_8321.JPG

Posted

Förresten hittade jag en favorit på skivlistan... :cool: From Elvis in Memphis och alla håller kanske inte med :) men det tycker jag är det bästa Elvis har gjort.

Posted
Förresten hittade jag en favorit på skivlistan... :cool: From Elvis in Memphis och alla håller kanske inte med :) men det tycker jag är det bästa Elvis har gjort.

Alldeles riktigt Timbre och jag har för mig att detta spelades in direkt efter Elvis militärtjänst och vid tillfället hade "översten" inte totalkontroll över Elvis/Musiken! :)

Posted

Hej !......... :D

Jeg takker mange gange for de fine ord Calle Jr og Jaspal har givet Podium Sound med på vejen !......... :D

I fald der skulle være interesse for det; så vil det være mig en ære, at lave en lille demo af Podium i det svenske (privat eller hos forhandler) !........ :D

Vil selvfølgelig være en hel klar fordel, i fald der kunne samles nogle stykker til et sådant arrangement !........ :D

Men som sag; så er jeg åben for alle muligheder/forslag !....... :D

Posted

Dejligt at læse Calles lille artikel/test af Podium. Nu har jeg spillet på mine Podium .5 i næsten 6 måneder og kan nikke genkendende til meget af det der beskrives. F.eks. hører jeg næsten aldrig på Stockfisch indspilninger mere, de lyder ikke som man ville forvente af en velindspillet skive...unaturlig nærmest :dead:

Men jeg har dog meget god succes med danske Trentemøller som er rendyrket tekno :-)

Til de som måtte være nysgerrige :

min tråd hifi4all

Vh Freddy

Posted
F.eks. hører jeg næsten aldrig på Stockfisch indspilninger mere, de lyder ikke som man ville forvente af en velindspillet skive...unaturlig nærmest :dead:

Exakt så upplever jag det också. Imponatoreffekter före fidelity.

Posted

Helt enig, Stockfisch manipulerer i den grad....lyder fint på et mådeligt anlæg, men ellers....nah

Man behøver selvfølgelig ikke Podium for at afsløre dette...heh, sorry :-)

• 2 weeks later...
Posted

Hej!

Jag ville bara säga att det var jag, Jaspal, som åkt ner till Malmö från Stockholm för att provlyssna på Podium 0.5 högtalarana hos Calle.

Jag ville dessutom passa på att tacka Calle för en trevlig eftermiddag säkert när man måste komma ihåg det var en fin dag i Malmö denna lördagen :-)

Då och då kommer jag att skriva här på .euphonia-audioforum på engelska (jag kommer från det landet)... det är bara lättare (och snabbare) för mig att uttrycka mina åsikter och vara förstått.

Jag var jätte imponerad av Calle's hifi anläggning ... really smooth and easy going, non tiring ... a sure sign of a good system :-)

I must not forget to thank Carsten a well at schmidt-audio (www.schmidt-audio.dk) for supplying Calle the Podium 0.5's and in turn enabling me the chance to listen to them.

jaspal.

Posted
Då och då kommer jag att skriva här på .euphonia-audioforum på engelska (jag kommer från det landet)... det är bara lättare (och snabbare) för mig att uttrycka mina åsikter och vara förstått.

Thank you jaspal, it's nice to have a mix of languages.

Sometimes it's just a question of getting started... :)

Posted

Välkommen Jaspal!

Det är helt ok att du skriver på engelska, och jag vet att du läser bra svenska så vi kan kommunicera i princip som vanligt :app:

Vi får ta en ny session vid tillfälle.