Timbre™ Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Så ser baksidan på försteget ut när jag tömt magasinet Det blir lite extra att plugga igen om man inte använder recorders... Quote
Guest asimov66 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jasså? det var som... XLR kontakterna levereras de styckevis eller parvis? Quote
Matrixen Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag o Ekman gjorde en klumpbeställning av caps från USA. Där gick alla varianter att beställa styckvis. Det knepiga var att de utan reklam var billigare. Ofta är det ju tvärt om Quote
calm Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag o Ekman gjorde en klumpbeställning av caps från USA. Där gick alla varianter att beställa styckvis. Det knepiga var att de utan reklam var billigare. Ofta är det ju tvärt om Har du någon e-adress eller var det direkt från Cardas? Calm Quote
Guest asimov66 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Kanske gå ihop om det finns möjlighet? vi kanske borde starta en ny tråd om ett eventuellt gruppköp så vi inte förstör tråden för mycket? Quote
Guest BTS Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jasså? det var som... XLR kontakterna levereras de styckevis eller parvis? Det gick fint att få ojämnt antal Quote
Matrixen Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Har du någon e-adress eller var det direkt från Cardas? Calm jag var påväg att beställa från Cableco, men de hade bara större paket. Då hittade Ekman ett annat ställe som delvis var billigare och levererade styckvis. Det var en auktoriserad Cardas dealer i USA, men har tappat länken. Skall kolla med Ekman vid tillfälle. Skicka honom ett PM annars. Quote
stargazer Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 jag var påväg att beställa från Cableco, men de hade bara större paket. Då hittade Ekman ett annat ställe som delvis var billigare och levererade styckvis. Det var en auktoriserad Cardas dealer i USA, men har tappat länken. Skall kolla med Ekman vid tillfälle. Skicka honom ett PM annars. Highend-broker har "basmodellen", se HighEnd-Broker (klicka på Tweaks) Quote
Guest Peo Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Mig veterligen kan man handla Cardas hos Audio Concept. Ring och fråga? Quote
earwinSE Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Har du någon e-adress eller var det direkt från Cardas? Calm Kontakta Henrik på Välljud,info tidigare i tråden. Han skickar på stört,jag gjorde själv en beställning på Myrtle blocks för högtalarkablar och en Contact Conditioner tidigare idag och dessa är redan postade,fin service. earwinSE Quote
Guest justaudiomagic Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Har pratat med Henrik idag. Bra att prata med helt klart. Ska få över priser på produkterna och få hemskickat lite testmaterial Quote
Guest om.s Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Dette skulle jeg har gjort for lenge siden, hadde en bestilling klar for ett par år siden, som ikke kom avgårde, men nu skal det være caps påvei, unødvendig å si noe om hva man mener om disse (sjekk avataren) .... mvh Quote
Guest om.s Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Gravyrvägen 1 Rydboholm 515 70 033 416693 henrik.bengtsson@hb.se Denne karen kunne service, bestilte igår og hentet på posten idag, meget effektiv og bra service av Henrik på Välljud .... MVH Quote
Guest asimov66 Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 är det 12 pack eller kan man köpa styckevis (behöver 16)... Quote
Guest om.s Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 är det 12 pack eller kan man köpa styckevis (behöver 16)... Henrik var veldig vennlig og delte opp slik at jeg fikk bestillt 15stk rca signature, så det er vel bare å spørre så ordner det seg nok.... mvh Quote
Guest asimov66 Posted June 25, 2008 Posted June 25, 2008 Perfekt. Slängde precis iväg ett mail så får vi se vad som sker... en liten avstickare...om man inte får på nosen...plastpluggar till den mindre fina utrustningen var anskaffar man en drös med sådana... Quote
Timbre™ Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 en liten avstickare...om man inte får på nosen...plastpluggar till den mindre fina utrustningen var anskaffar man en drös med sådana... Det är skillnad på plastpluggar och plastpluggar... Quote
Guest asimov66 Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 hehe ursäkta "rca vinyl caps" så borde det funka bättre... Har beställt cardas caps jag med nu på morgonen. Och det gick alldeles utmärkt att fixa de jag behövde, han är definitionen av service den mannen. Quote
Guest om.s Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Och det gick alldeles utmärkt att fixa de jag behövde, han är definitionen av service den mannen. Enig, denne formen for service har mange andre forhandlere noe å lære av, kundevennlig og behjelpelig som få ...... mvh Quote
Guest asimov66 Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Cardas Caps hemma och installerade . För tusan vad läckert. Quote
Guest BTS Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Cardas Caps hemma och installerade . För tusan vad läckert. Blev det någon skillnad Quote
Guest asimov66 Posted June 27, 2008 Posted June 27, 2008 Jag tycker det faktiskt. Skruvar upp mera än innan och det känns renare ljudet som kommer ut....om det stämmer eller ej det har jag ingen dokumentation på men jag tycker det iaf och det räcker för mig . Jag tycker skillnaden är helt klart kostnaden om man säger så, och dessutom fungerar ju cardas capsen som skydd för kontakterna och det är aldrig fel. Skillnaden blev störst med XLR capsen på slutsteget helt klart. Quote
Guest BTS Posted July 4, 2008 Posted July 4, 2008 Efter ytterligare test med dessa Caps så finns det en ingång som får fortsätta vara öppen där effekten av Caps blir lite väl bra. Slutstegen har 2 balanserade ingångar där vänster kanals ingång används vid bryggkoppling, vad som sker med dessa ingångar inbördes vid bryggkoppling vet jag inte men med Caps på den oanvända XLR ingången låter det helt fel, återgivningen tappar klart i klangrikedom och nyans. Störst/bäst effekt har erhållits på DAC:en och totalt sett har dessa Caps varit en riktigt positiv överraskning för mig, så det har blivit dags att titta lite närmare på Cardas övriga sortiment.... :cool: Quote
Jan Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Tror absolut inte på detta tweak! Om inngangsvælgere er konstrueret korrekt (hvilket den måsta vära er på Accuphase) vil en inte annvennt inngang være kotsluttet til stel. Altså samme funktion som denna "Cap". Men den finns ochså i en annan och kanche billigare version - 35 US$ for 5 sæt. Bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning? Hvordan kan man tilspille en "ting" som bare skal kortslutte en indgangsbøsning? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt? Link Quote
Vox Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Är det ingen som kan berätta vad det är för pengar för XLR-capen? Har blivit sugen att testa på icke använda utgångar på DAC och RIAA. Quote
Guest BTS Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Tror absolut inte på detta tweak! Det bjuder jag på..... :cool: Quote
Guest om.s Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Är det ingen som kan berätta vad det är för pengar för XLR-capen? Har blivit sugen att testa på icke använda utgångar på DAC och RIAA. Om jeg minns rett så var det 270,- Sek pr/par hos Henric på Velljud.... mvh Quote
Guest om.s Posted July 5, 2008 Posted July 5, 2008 Tror absolut inte på detta tweak! Får si det samme som BTS, den byr jeg på, men jeg har erfaring med hva strø lys inn i maskinen kan forårsake av forstyrrelse uten en slik cap på, så her har er det ikke bare snakk om å tro noe.... mvh Quote
Recommended Posts