Jump to content

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest asimov66
Posted

Jasså?

det var som...

XLR kontakterna levereras de styckevis eller parvis?

Posted

Jag o Ekman gjorde en klumpbeställning av caps från USA. Där gick alla varianter att beställa styckvis. Det knepiga var att de utan reklam var billigare. Ofta är det ju tvärt om :D

Posted
Jag o Ekman gjorde en klumpbeställning av caps från USA. Där gick alla varianter att beställa styckvis. Det knepiga var att de utan reklam var billigare. Ofta är det ju tvärt om :D

Har du någon e-adress eller var det direkt från Cardas?

Calm

Guest asimov66
Posted

Kanske gå ihop om det finns möjlighet?

vi kanske borde starta en ny tråd om ett eventuellt gruppköp så vi inte förstör tråden för mycket?

Posted
Jasså?

det var som...

XLR kontakterna levereras de styckevis eller parvis?

Det gick fint att få ojämnt antal :)

Posted

Calm

jag var påväg att beställa från Cableco, men de hade bara större paket. Då hittade Ekman ett annat ställe som delvis var billigare och levererade styckvis. Det var en auktoriserad Cardas dealer i USA, men har tappat länken. Skall kolla med Ekman vid tillfälle. Skicka honom ett PM annars.

Posted
jag var påväg att beställa från Cableco, men de hade bara större paket. Då hittade Ekman ett annat ställe som delvis var billigare och levererade styckvis. Det var en auktoriserad Cardas dealer i USA, men har tappat länken. Skall kolla med Ekman vid tillfälle. Skicka honom ett PM annars.

Highend-broker har "basmodellen", se HighEnd-Broker (klicka på Tweaks)

Posted

Mig veterligen kan man handla Cardas hos Audio Concept. Ring och fråga?

Posted

Calm

Kontakta Henrik på Välljud,info tidigare i tråden.

Han skickar på stört,jag gjorde själv en beställning på Myrtle blocks för högtalarkablar och en Contact Conditioner tidigare idag

och dessa är redan postade,fin service.

earwinSE

Guest justaudiomagic
Posted

Har pratat med Henrik idag. Bra att prata med helt klart.

Ska få över priser på produkterna och få hemskickat lite testmaterial

Posted

Dette skulle jeg har gjort for lenge siden, hadde en bestilling klar for ett par år siden, som ikke kom avgårde, men nu skal det være caps påvei, unødvendig å si noe om hva man mener om disse (sjekk avataren) :D ....

mvh

Posted
Gravyrvägen 1

Rydboholm 515 70

033 416693

henrik.bengtsson@hb.se

Denne karen kunne service, bestilte igår og hentet på posten idag, meget effektiv og bra service av Henrik på Välljud :D ....

MVH

Guest asimov66
Posted

är det 12 pack eller kan man köpa styckevis (behöver 16)...

Posted
är det 12 pack eller kan man köpa styckevis (behöver 16)...

Henrik var veldig vennlig og delte opp slik at jeg fikk bestillt 15stk rca signature, så det er vel bare å spørre så ordner det seg nok....

mvh

Guest asimov66
Posted

Perfekt.

Slängde precis iväg ett mail så får vi se vad som sker... :app:

en liten avstickare...om man inte får på nosen...plastpluggar till den mindre fina utrustningen var anskaffar man en drös med sådana...

Posted
en liten avstickare...om man inte får på nosen...plastpluggar till den mindre fina utrustningen var anskaffar man en drös med sådana...

Det är skillnad på plastpluggar och plastpluggar... :D

Guest asimov66
Posted

hehe ursäkta :D:black: "rca vinyl caps" så borde det funka bättre...

Har beställt cardas caps jag med nu på morgonen.

Och det gick alldeles utmärkt att fixa de jag behövde, han är definitionen av service den mannen.

Posted
Och det gick alldeles utmärkt att fixa de jag behövde, han är definitionen av service den mannen.

Enig, denne formen for service har mange andre forhandlere noe å lære av, kundevennlig og behjelpelig som få :) ......

mvh

Guest asimov66
Posted

Cardas Caps hemma och installerade :mm:. För tusan vad läckert.

Posted
Cardas Caps hemma och installerade :mm:. För tusan vad läckert.

Blev det någon skillnad :?:

Guest asimov66
Posted

Jag tycker det faktiskt. Skruvar upp mera än innan och det känns renare ljudet som kommer ut....om det stämmer eller ej det har jag ingen dokumentation på men jag tycker det iaf och det räcker för mig ;) .

Jag tycker skillnaden är helt klart kostnaden om man säger så, och dessutom fungerar ju cardas capsen som skydd för kontakterna och det är aldrig fel.

Skillnaden blev störst med XLR capsen på slutsteget helt klart.

Posted

Efter ytterligare test med dessa Caps så finns det en ingång som får fortsätta vara öppen

där effekten av Caps blir lite väl bra. Slutstegen har 2 balanserade ingångar där vänster kanals

ingång används vid bryggkoppling, vad som sker med dessa ingångar inbördes vid bryggkoppling

vet jag inte :blush men med Caps på den oanvända XLR ingången låter det helt fel, återgivningen tappar

klart i klangrikedom och nyans. Störst/bäst effekt har erhållits på DAC:en och totalt sett har dessa Caps

varit en riktigt positiv överraskning för mig, så det har blivit dags att titta lite närmare på Cardas övriga sortiment.... :?: :cool:

Posted

Tror absolut inte på detta tweak! Om inngangsvælgere er konstrueret korrekt (hvilket den måsta vära er på Accuphase) vil en inte annvennt inngang være kotsluttet til stel. Altså samme funktion som denna "Cap". :blush

Men den finns ochså i en annan och kanche billigare version - 35 US$ for 5 sæt.

S-TA-CAPS-RCA.jpg

Bemærk hvad der står i bunden - 50 timers tilspilning? Hvordan kan man tilspille en "ting" som bare skal kortslutte en indgangsbøsning? Men flot det er den - næsten synd at sætte dem på bagsiden af sin forstærker. Kan man ikke bruge dem til noget mere fornuftigt?

Link

Posted

Är det ingen som kan berätta vad det är för pengar för XLR-capen? Har blivit sugen att testa på icke använda utgångar på DAC och RIAA.

Posted
Tror absolut inte på detta tweak!

Det bjuder jag på..... :cool:

Guest om.s
Posted
Är det ingen som kan berätta vad det är för pengar för XLR-capen? Har blivit sugen att testa på icke använda utgångar på DAC och RIAA.

Om jeg minns rett så var det 270,- Sek pr/par hos Henric på Velljud....

mvh

Guest om.s
Posted
Tror absolut inte på detta tweak!

Får si det samme som BTS, den byr jeg på, men jeg har erfaring med hva strø lys inn i maskinen kan forårsake av forstyrrelse uten en slik cap på, så her har er det ikke bare snakk om å tro noe....

mvh