Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Nu blev det lite spännande igen . Nu skall alla hål täppas till. Det finns säkert de som prövat och har uppfattningar om Cardas Caps, alla åsikter/insikter om dessa Caps är välkomna Quote
earwinSE Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Ett mycket bra val. Det är snyggt och har även ljudmässiga fördelar,lugnar ner med mer svärta. Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Baksidan, en pinne sticker upp, den ansluter till jord Så, enligt Cardas är dessa Caps "Non shorting and completely cover the XLR´s opening with a solid shield of nickel and brass to prevent EMI and RFI from entering the chassis through the dielectric. This noise can create havoc with digital processing and software" Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Det finns 36 hål i systemet av en annan sort som också ska bommas igen Quote
Guest asimov66 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Var och vad ligger dessa på? tycker det verkar mycket vettigt att plugga igen oanvändna hål så att säga. Har för mig det fanns 2 varianter av dessa RCA stoppare varav de du använder är de finare? Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Då är den digitala avdelningen avskärmad, jag får bortse från HS-Link och earwinSe har rätt, det blir snyggare. Kanske ska dessa även vridas exakt lika för att prestera fullt på alla plan :cool: Quote
Timbre™ Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Då är den digitala avdelningen avskärmad, jag får bortse från HS-Link och earwinSe har rätt, det blir snyggare. Kanske ska dessa även vridas exakt lika för att prestera fullt på alla plan :cool: Det blir många Original Accuphase Caps över där. Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Var och vad ligger dessa på? tycker det verkar mycket vettigt att plugga igen oanvändna hål så att säga. Har för mig det fanns 2 varianter av dessa RCA stoppare varav de du använder är de finare? Ja det finns två varianter och detta är Signature Caps, vad som skiljer mer än priset vet jag inte, men för säkerhets skull så..... Mina är köpta i Norge av enkla skäl, Var och vad dessa ligger på i Sverige vet jag inte, men totalsumman för 36 RCA och 7 XLR är för ovanlighetens skull endast 4-siffrig med en tvåa i början(Nok) Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Det blir många Original Accuphase Caps över där. De är inte till salu Quote
Timbre™ Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 De är inte till salu Gränsöverskridande tankeläsning... Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Och när ingen rökutveckling kunde anas efter 15 minuter så matades denna i spelaren: Thom Rotella Band är gamla favoriter som återupptäckts på senare tid, här finns bl.a. Song For Lea som fick inleda, och: Och detta var bara på digitalburkarna, det kan väl inte bli bättre med några till Eller Hittills är detta den mest prisvärda köpta tweak jag upplevt, jag menar inte små skillnader utan tveklöst solklara förbättringar. earwinSE fick rätt igen. Detta bör absolut upplevas. Quote
calm Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Då är den digitala avdelningen avskärmad, jag får bortse från HS-Link och earwinSe har rätt, det blir snyggare. Kanske ska dessa även vridas exakt lika för att prestera fullt på alla plan :cool: Ser tillräckligt prydligt ut i mina ögon! Några påtagliga ljudförbättringar? Calm Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Några påtagliga ljudförbättringar? Calm Se inlägget innan Quote
calm Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Se inlägget innan Såg inte inlägget Låter som en god investering Calm Quote
maj67 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Var köper man dessa har funderat länge att investera i dessa Cardas Caps. Kul tråd BTS. Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Det blev dags att ge de analoga beståndsdelarna i anläggningen, dvs för och slutsteg samma medicin. Här blev jag inte lika överraskad av den positiva effekten, nu handlar det snarare om en utveckling på den tidigare inslagna linjen. Torrare, tydligare,renare och lödigare klanger, presentationen av ljudbilden är avsevärt mer stabil och aktörerna är absolut mer punktformiga i ett djupare rum. Detta är samlade intryck av att samtliga Cardas Caps är monterade. Quote
Guest BTS Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Mina är köpta här: http://www.audioart.no/index.php Quote
RC Ljud&Bild Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Importören Välljud har Cardas i Sverige! Här i Umeå finns Cardas på RC Ljud och bild. Jag använder skälv caps på all min utrustning, och det blir klart bättre med caps. Har du provat att bara köra på ingångarna och lämna utgångarna orörda? På min cd spelar upplevde jag en försämring med cpas på digitalutgången tillexempel. MVH Magnus Quote
earwinSE Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Var köper man dessa har funderat länge att investera i dessa Cardas Caps. Kul tråd BTS. EUPHONY Gravyrvägen 1 Rydboholm 515 70 033 416693 henrik.bengtsson@hb.se Quote
Guest asimov66 Posted June 18, 2008 Posted June 18, 2008 Jag blev superintresserad av de enkla cardas capsen... Quote
Guest BTS Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Har du provat att bara köra på ingångarna och lämna utgångarna orörda? MVH Magnus Detta skall testas, är just nu lite betagen i ljudet som det är Quote
Kent_n Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag tittade på Norska hemsidan, men hittade inte dessa där, varken presentation eller pris. Jag kanske har blivit ett gammalt blindstyre... Quote
Guest BTS Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag tittade på Norska hemsidan, men hittade inte dessa där, varken presentation eller pris. Jag kanske har blivit ett gammalt blindstyre... Jag fann det inte heller där, fick ringa upp..... :cool: Quote
Guest justaudiomagic Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jag har tagit kontakt med Cardas Caps o hört mig lite för, återkommer när jag fått svar Quote
Guest asimov66 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 trevligt initiativ JAM jag är intresserad av de mindre exklusivare cardas capsen. Quote
calm Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Uppenbarligen något värt att pröva! Jag är också intresserad! Calm Quote
Tompa Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Jepp, här har vi en intressent till !! //-- Tompa -- Quote
Guest BTS Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Så ser baksidan på försteget ut när jag tömt magasinet Kan även se en mystisk oskärpa uppe i högra hörnet Quote
Guest asimov66 Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Råsnyggt !!! (får dock pga frugans oförstående sida ta de mindre elaborata fossilerna dvs de rent chromade till mig själv) Quote
Guest BTS Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 Råsnyggt !!! (får dock pga frugans oförstående sida ta de mindre elaborata fossilerna dvs de rent chromade till mig själv) Har för mig att det inte var någon större prisskillnad Quote
Recommended Posts