Jump to content

Recommended Posts

• Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest asimov66
Posted

Jag hoppas att det är något positivt som sker för dig. :)

Posted

Det gick inte längre?

Att leva med ditt nuvarande system eller.......?

Hoppas att det är något positivt i hifiväg du väntar på! :mm:

Spänningen ökar :D

Calm

Posted

Om jag inte missminner mig avvecklade vår vän Earwin ett riktigt tungt system för ett tag sedan pga tidsbrist och omprioriteringar. Jag misstänker att han inte längre kan förneka sitt rätta jag ;)

Posted
Det är skönt i kolonistugan....

...utan en enda hifipryl!

Hehe, selv savner jeg min musikk her ute på landet ;):) .........

mvh

Posted
Kanske lite väl vågat men jag skulle nästan sätta pengar på att det är basporten på ett par Tidal.

Där blev jag imponerad :o och det hade jag aldrig klurat ut själv.

Tur att vi inte drog in några BDR eller tuners... :D

Posted
Där blev jag imponerad :o och det hade jag aldrig klurat ut själv.

Tur att vi inte drog in några BDR eller tuners... :D

Emellanåt kommer även jag åt den stundtals suddigt diffusa delen av hjärnan somliga kallar minnet. :clown:

Posted
Emellanåt kommer även jag åt den stundtals suddigt diffusa delen av hjärnan somliga kallar minnet. :clown:

Det blir naturligtvis en E-pin nästa gång... :cool: :D

Posted

Vi fyller på med ytterligare en liten teaser innan premiärrapporten drar igång... :cool:

Ett par blivande TIDAL Audio Piano i ebony-macassar... ;)

piano004.jpg

foto: TIDAL Audio

Posted

Jag är väldigt svag för mörkare fanér med tydlig ådring. Ser fram mot fortsättningen. Har bara hört namnet Tidal och vill gärna se mer. Känner jag Earwin rätt, så är det bra grejer rätt igenom.

Posted
Vi fyller på med ytterligare en liten teaser innan premiärrapporten drar igång... :cool:

Ett par blivande TIDAL Audio Piano i ebony-macassar... ;)

Makassarebenholtz med sin brun-svarta teckning är ett av mina favoritträslag! Hyffsat svårarbetat på grund av sin hårdhet, men är man noggran så kan man få upp en makalös finish på det!

Har bara sett Tidal från deras hemsida, dom känns väldigt tyska för mej...

/ptr

Posted

Makassarebenholtz med sin brun-svarta teckning är ett av mina favoritträslag! Hyffsat svårarbetat på grund av sin hårdhet, men är man noggran så kan man få upp en makalös finish på det!

Har bara sett Tidal från deras hemsida, dom känns väldigt tyska för mej...

/ptr

Plundin,kan det bero på att dom är från Tyskland ;)

Skall bli kul och se om deras faner passerar ditt nålsöga,då är man nog i hamn.

earwinSE

Posted

Virkelig nydelig finish på de høyttalerene dine earwin, nydelig smykker, skal bli spennende å følge lytte inntrykkene når de vel er i hus :) ....

mvh

Posted
Plundin,kan det bero på att dom är från Tyskland ;)

Kan va, kan va... Det finns en slags kännsla i det vissuella uttrycket hos väldigt många tyska högtalare, kan inte riktigt sätta fingret på det.... :blush:o

Skall bli kul och se om deras faner passerar ditt nålsöga, då är man nog i hamn.

Jag ser redan att detaljnogranheten på bilden i post nr 19 att dom har stora chanser att passera nålsögat med råge. Det är ytterst sällan man ser nått liknande på säj, högtalare tillverkade i ett land nära dig!

(Lacken ser en aning flammig ut på bilden, men det är ju en bild och den har ju bara delvis att göra med verkligheten... ;) )

Ser framemot att få bekanta mej med er IRL!

/ptr

Posted
Jag är väldigt svag för mörkare fanér med tydlig ådring. Ser fram mot fortsättningen. Har bara hört namnet Tidal och vill gärna se mer. Känner jag Earwin rätt, så är det bra grejer rätt igenom.

Här kommer ebony-paret ur en annan vinkel... :cool: :)

piano005.jpg

Posted

Här finns mer... :) Vad sägs om Piano i special-bubinga... :?:

piano006.jpg

Posted

Ett fantastisk träslag, bland de vackraste. Dessutom helt okontroversiellt vad gäller restriktioner, se Bubinga

Posted
Ett fantastisk träslag, bland de vackraste.

Känner på mig redan nu att det här drar ihop sig till en hififotografisk utmaning.

En liten fogkontroll... :)

piano007.jpg

Posted

http://www.euphonia-audioforum.se/timbre/mapp5/piano006.jpg

Tyvärr är Bubinga ett av dom träslag som omedelbart genererar en betingad kräkreflex hos mej. Innan restriktionerna på regnskogstimmer infördes under mitten av 90-talet, burkade det marknadsföras som ett lite billigare Afrikanskt "Rosenträ" ... Även om jag inte längre är så kategorisk mot dess användande, så har jag ändå svårt för den flammiga råsa färgen, precis som man brukar säga om musik och hur musiksmaken betingas i tonåren, så som möbelsnickare betingas man mycket väldigt mycket på olika träslags kvaliteter när man utbildar sig, och på min tid var Bubinga ett skräpträslag, idag med sagda regnskogsskövling får man kanske omvärdera dess existens, däremot att tycka att det är snyggt, förbehåller jag mej rättan att avstå... ;)

Tyvärr är det nog så att har man en gång jobbat med virke från Braziliens regnskogar, så kommer allt Afrika har att erbjuda av timmer på den här sidan av Blackwood kännas lite som andrasortering... :blush:blush:blush:black: ... Men vad jag kan se från bilderna på Bubinga-paret, så är dom även där nogranna med hur fanéret matchas! Jag kan kanske tycka att dom dödar fanéret lite med att lägga på så mycket lack (nästan fransk-polering!), men det är ju mer tycke och smak... ;)

/ptr

Posted

Detta träslag får mig osökt att tänka på persianpälsar, vilket får även mig att känna ett

lättare behov av att kasta upp eck34.gif