Absolute Audio Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Hejsan! Min kära fru älskar Monica Zetterlund! Men i skivsamlingen ryms bara någon "best of..." Så frågan lyder du givetvis: Vad ska vi köpa på oss? Vilka skivor är värda att köpa både musik & ljudmässigt? Tack på förhand! Quote
x2000 Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Hej! Waltz for Debby. Med Bill Evans Oumbärlig. Finns remastrad med i mina öron bra ljud. Debby Quote
Timbre™ Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Monica Zetterlund "Varsamt" //-- Tompa -- Pantermannen, Som ett andetag och Försiktigt har blivit tre favoritspår. Quote
calm Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Hej! Waltz for Debby. Med Bill Evans Oumbärlig. Finns remastrad med i mina öron bra ljud. Debby Håller med Walz for Debby är en höjdarplatta Calm Quote
Kent_n Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Pantermannen, Som ett andetag och Försiktigt har blivit tre favoritspår. Under vinrankan är ett toppenspår.. Skivorna som hon gjorde med Tage Danielsson går inte av för hackor heller..Lyssna på hennes version av "Gröna små äpplen" få en Tom Jines låtatt bli såååå bra.. Quote
plundin™ Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Vad ska vi köpa på oss? Vilka skivor är värda att köpa både musik & ljudmässigt? Om du kan hitta boxen "ett lingonris som satts i cocktailglas" begagnat så är den en mycket bra översikt! Annars är dom Monicaplattor jag spelar mest : Ahh Monica (1962) Waltz for Debby (1964) Den Sista Jäntan (1973) The lost bell tapes (1960) Annars kan man hitta det mesta av hennes diskografi för en spotstyver på alla dom stora internetshopparna... /ptr Quote
Absolute Audio Posted June 16, 2008 Author Posted June 16, 2008 Det verkar inte som "koll på Zetterlund" var någon värst tuff utmaning! Jag och frugan tackar på förhand och laddar för nästa beställning. Quote
Guest Jorma Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 "For Lester and Billy" är en skiva som ofta snurrar här hemma. Den är inspelad i Red Mitchells lägenhet i Stockholm 1983 och Monica sjunger på 6 av dom 15 låtarna. Den är bra inte bara för Monicas sång utan också för Reds fantastiska bastoner och också för Horace Parlans och Nisse Sandströms fina insats. Den jag har är en Cd: PHONTCD 7562 Men jag antar att den också kom ut på vinyl och om jag hittar den så köper jag den direkt. Quote
TomasF Posted June 26, 2008 Posted June 26, 2008 Hej Waltz for Debbie är jättebra, även "Monica Z" från kring 1989 gillar jag. /Tomas F. Quote
Recommended Posts