Jump to content

Skivbutiker i Göteborg

vovven

Recommended Posts

Bengans finns kvar och Pennies from Heaven på Södra vägen 73 verkar mycket intressant om du söker begagnat.

Tack för det Timbre!

Bengan´s är den i särklass roligaste skivbutik jag känner till, det glädjer mig at den är kvar.

Skal du handle brukt er Andra långgatans skivhandel ett utmerkt sted for vinyl, kanskje ikke størst på jazz/klassisk men mye bra ellers, til en god pris....

mvh

En gång i tiden fanns det USA-importer utefter en hel vägg och det är tyvärr historia men jazzavdelningen finns väl kvar... :?:

För mig är "Bengans" den butik som en gång i tiden ägdes och drevs av Bengt "Bengan" Brorsson. Där även hans hund Zappa låg i en fåtölj och sov.

För mig är "Bengans" den butik som en gång i tiden ägdes och drevs av Bengt "Bengan" Brorsson. Där även hans hund Zappa låg i en fåtölj och sov.

Blev kund där alldeles innan flytten till Stigbergstorget och det var i dessa dagar när CD-skivan fortfarande

bar på nyhetens behag. Månadens nytillskott kunde bläddras igenom på några minuter och en av de allra första

skivorna var Naturally med J.J. Cale...:)

Blev kund där alldeles innan flytten till Stigbergstorget och det var i dessa dagar när CD-skivan fortfarande

bar på nyhetens behag. Månadens nytillskott kunde bläddras igenom på några minuter och en av de allra första

skivorna var Naturally med J.J. Cale...:)

Då det begav sig var det under 500 meter hemifrån och till korsningen Kaptensgatan/Allmänna Vägen :)

Hej allihop!

Kom just hem från min Göteborgsresa, dumpade övriga familjen i city och rusade iväg till ett antal av tipsen som inkommit.Tusen tack för hjälpen, kul med nya uppslag. Nu skall "svarven" motioneras med nytt material.

Hälsningar