vovven Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Har planerat att åka ner till Göteborg kommande Lördag och tänkte komma över lite plattor. Är det någon som vet om Bengans finns kvar? i annat fall vilken butik bör man söka upp? Hälsningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Det finns en tråd om skivaffärer i Göteborg: Göteborgs Musikmecka, Sakta vi går genom stan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Bengans finns kvar och Pennies from Heaven på Södra vägen 73 verkar mycket intressant om du söker begagnat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Bengans finns kvar, men tyvärr är det inte "Bengans" längre utan något helt annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vovven Posted June 10, 2008 Author Share Posted June 10, 2008 Bengans finns kvar och Pennies from Heaven på Södra vägen 73 verkar mycket intressant om du söker begagnat. Tack för det Timbre! Bengan´s är den i särklass roligaste skivbutik jag känner till, det glädjer mig at den är kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr moureau Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Kan rekomendera Pennies from Heaven på Södra vägen (mitt emot världskulturmuseet). Tror att Vinyexperten Anders Lööf jobbar där på helgerna, mkt kunnig. Lite dyra, men hög kvalité på plattorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Bengans finns kvar, men tyvärr är det inte "Bengans" längre utan något helt annat. En gång i tiden fanns det USA-importer utefter en hel vägg och det är tyvärr historia men jazzavdelningen finns väl kvar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest om.s Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Skal du handle brukt er Andra långgatans skivhandel ett utmerkt sted for vinyl, kanskje ikke størst på jazz/klassisk men mye bra ellers, til en god pris.... mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Eriksson Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Dirty Records på Chalmersgatan, kan rekommenderas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vox Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 En gång i tiden fanns det USA-importer utefter en hel vägg och det är tyvärr historia men jazzavdelningen finns väl kvar... För mig är "Bengans" den butik som en gång i tiden ägdes och drevs av Bengt "Bengan" Brorsson. Där även hans hund Zappa låg i en fåtölj och sov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 För mig är "Bengans" den butik som en gång i tiden ägdes och drevs av Bengt "Bengan" Brorsson. Där även hans hund Zappa låg i en fåtölj och sov. Blev kund där alldeles innan flytten till Stigbergstorget och det var i dessa dagar när CD-skivan fortfarande bar på nyhetens behag. Månadens nytillskott kunde bläddras igenom på några minuter och en av de allra första skivorna var Naturally med J.J. Cale... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BTS Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 Blev kund där alldeles innan flytten till Stigbergstorget och det var i dessa dagar när CD-skivan fortfarande bar på nyhetens behag. Månadens nytillskott kunde bläddras igenom på några minuter och en av de allra första skivorna var Naturally med J.J. Cale... Då det begav sig var det under 500 meter hemifrån och till korsningen Kaptensgatan/Allmänna Vägen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rainman Posted June 13, 2008 Share Posted June 13, 2008 En skivaffär jag själv springer i en del är Vinylium på Styrmansgatan har mycket ny musik och är helt inriktad på vinyl.Och är bara nerför backen från Bengans mot Långedragshållet.(promenadavstånd). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr moureau Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Tyvärr ligger Vinylium för högt i pris på sina begagnade skivor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bernt Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Andra Långgatans Skivhandel rekomenderas också. Vi gjorde ett bildreportage om begagnat i Göteborg en gång: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31186 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vovven Posted June 14, 2008 Author Share Posted June 14, 2008 Hej allihop! Kom just hem från min Göteborgsresa, dumpade övriga familjen i city och rusade iväg till ett antal av tipsen som inkommit.Tusen tack för hjälpen, kul med nya uppslag. Nu skall "svarven" motioneras med nytt material. Hälsningar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts